To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - FAQ: Odpowietrzanie układu AYC

swinks_UK - 11-01-2012, 20:44
Temat postu: FAQ: Odpowietrzanie układu AYC
Znaleziona domowa procedura odpowietrzania AYC.
UWAGA!!! Typowy "zrób to sam", nie testowany przeze mnie jeszcze.

I Niezbędne narzędzia:
1. Asystent (druga osoba)
2. Wężyki do odpowietrzania hamuców.
3. Lejek do wlewy płynu AYC

II. Przygotowanie auta.
1. Podnieść auto na podnośniku tak by wszystkie koła były w powietrzu.
2. Otworzyć wlew do zbiornika AYC
3. Odkręcić oba odpowietrzniki AYC
4. Nalać płynu do zbiornika AYC aż zacznie wyciekać odpowietrznikami.
5. Zakręcić odpowietrzniki.

III. Procedura
1. Poprosić asystenta by wsiadł do samochodu i uruchomił silnik.
2. W przypadku tiptronika wrzucić D (w manualu wystarczy 1szy bieg) i trzymać obroty ok. 1000 - 1200, wystarcza obroty jałowe, ale by pompa dawała odpowiednie ciśnienie można lekko podnieść obroty.
3. Poluzować lewy odpowietrznik i nałożyć wężyk do odpowietrzania.
4. W trakcie poluzowanego lewego odpowietrznika kręcić kierownicą do oporu w prawo i(pompa ayc się uaktywni). Jeśli pompa słabo "kręci" można podnieść lekko obroty - pkt. 2
5. Kręcić kierą (powtarzać manewr pkt. 4) aż w odpowietrzniku pojawi się stały wyciek płynu a powietrze przestanie bąbelkować.
6. Cały czas uzupełniać ubytek płynu w zbiorniczku podczas operacji. Nie wolno pozwolić by pompa przejechała się "na sucho".
7. Powtórzyć pkt. 3 - 6 w przypadku prawego odpowietrznika skręcając kierę w lewo.

UWAGI: procedura dość niebezpieczna bo cały czas na włączonym silniku i wrzuconym biegu. Koła muszą obracać się bez oporu w powietrzu.
Do stosowania na profi podnośnikach.
Poza tym nie należy przekraczać ok. 1200 obrotów, bo gwarantowane mamy wygenerowanie błędów abs i asc.

Tomek - 12-01-2012, 07:55

http://www.youtube.com/watch?v=qBzFoF2bbm4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group