Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ: Odpowietrzanie układu AYC
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-01-2012, 20:44   FAQ: Odpowietrzanie układu AYC

Znaleziona domowa procedura odpowietrzania AYC.
UWAGA!!! Typowy "zrób to sam", nie testowany przeze mnie jeszcze.

I Niezbędne narzędzia:
1. Asystent (druga osoba)
2. Wężyki do odpowietrzania hamuców.
3. Lejek do wlewy płynu AYC

II. Przygotowanie auta.
1. Podnieść auto na podnośniku tak by wszystkie koła były w powietrzu.
2. Otworzyć wlew do zbiornika AYC
3. Odkręcić oba odpowietrzniki AYC
4. Nalać płynu do zbiornika AYC aż zacznie wyciekać odpowietrznikami.
5. Zakręcić odpowietrzniki.

III. Procedura
1. Poprosić asystenta by wsiadł do samochodu i uruchomił silnik.
2. W przypadku tiptronika wrzucić D (w manualu wystarczy 1szy bieg) i trzymać obroty ok. 1000 - 1200, wystarcza obroty jałowe, ale by pompa dawała odpowiednie ciśnienie można lekko podnieść obroty.
3. Poluzować lewy odpowietrznik i nałożyć wężyk do odpowietrzania.
4. W trakcie poluzowanego lewego odpowietrznika kręcić kierownicą do oporu w prawo i(pompa ayc się uaktywni). Jeśli pompa słabo "kręci" można podnieść lekko obroty - pkt. 2
5. Kręcić kierą (powtarzać manewr pkt. 4) aż w odpowietrzniku pojawi się stały wyciek płynu a powietrze przestanie bąbelkować.
6. Cały czas uzupełniać ubytek płynu w zbiorniczku podczas operacji. Nie wolno pozwolić by pompa przejechała się "na sucho".
7. Powtórzyć pkt. 3 - 6 w przypadku prawego odpowietrznika skręcając kierę w lewo.

UWAGI: procedura dość niebezpieczna bo cały czas na włączonym silniku i wrzuconym biegu. Koła muszą obracać się bez oporu w powietrzu.
Do stosowania na profi podnośnikach.
Poza tym nie należy przekraczać ok. 1200 obrotów, bo gwarantowane mamy wygenerowanie błędów abs i asc.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-01-2012, 07:55   

http://www.youtube.com/watch?v=qBzFoF2bbm4
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.