 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
FAQ: Odpowietrzanie układu AYC |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-01-2012, 20:44 FAQ: Odpowietrzanie układu AYC
|
|
|
Znaleziona domowa procedura odpowietrzania AYC.
UWAGA!!! Typowy "zrób to sam", nie testowany przeze mnie jeszcze.
I Niezbędne narzędzia:
1. Asystent (druga osoba)
2. Wężyki do odpowietrzania hamuców.
3. Lejek do wlewy płynu AYC
II. Przygotowanie auta.
1. Podnieść auto na podnośniku tak by wszystkie koła były w powietrzu.
2. Otworzyć wlew do zbiornika AYC
3. Odkręcić oba odpowietrzniki AYC
4. Nalać płynu do zbiornika AYC aż zacznie wyciekać odpowietrznikami.
5. Zakręcić odpowietrzniki.
III. Procedura
1. Poprosić asystenta by wsiadł do samochodu i uruchomił silnik.
2. W przypadku tiptronika wrzucić D (w manualu wystarczy 1szy bieg) i trzymać obroty ok. 1000 - 1200, wystarcza obroty jałowe, ale by pompa dawała odpowiednie ciśnienie można lekko podnieść obroty.
3. Poluzować lewy odpowietrznik i nałożyć wężyk do odpowietrzania.
4. W trakcie poluzowanego lewego odpowietrznika kręcić kierownicą do oporu w prawo i(pompa ayc się uaktywni). Jeśli pompa słabo "kręci" można podnieść lekko obroty - pkt. 2
5. Kręcić kierą (powtarzać manewr pkt. 4) aż w odpowietrzniku pojawi się stały wyciek płynu a powietrze przestanie bąbelkować.
6. Cały czas uzupełniać ubytek płynu w zbiorniczku podczas operacji. Nie wolno pozwolić by pompa przejechała się "na sucho".
7. Powtórzyć pkt. 3 - 6 w przypadku prawego odpowietrznika skręcając kierę w lewo.
UWAGI: procedura dość niebezpieczna bo cały czas na włączonym silniku i wrzuconym biegu. Koła muszą obracać się bez oporu w powietrzu.
Do stosowania na profi podnośnikach.
Poza tym nie należy przekraczać ok. 1200 obrotów, bo gwarantowane mamy wygenerowanie błędów abs i asc. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
|
|