To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - gorące koło

Anonymous - 06-12-2006, 09:38
Temat postu: gorące koło
Witam ,

zauważyłem że grzeje mi sie tylne koło strona kierowcy , jest bardzo gorące ,

co może być przyczyną? , samochodu nie ściaga w żadną stronę


dzięki

Student - 06-12-2006, 09:41

Trzyma hamulec trzeba zdjąć koło, zdjąć bęben lub zobaczyć czy się cofa zacisk w przypadku tarcz z tyłu.
Anonymous - 06-12-2006, 11:34

U mnie coś takiego pojawiło się (w Lagunie) po wymianie gumowych elementów w tylnym zawiasie, do czego trzeba było rozpiąć linkę ręcznego. Przy montażu jej pancerz gdzieś się zaczepił i jedno koło leciutko przyhamowywało. Nie ściągało co prawda ani trochę, ale czułem że zatrzymywanie się jadąc na luzie przy puszczonym hamulcu było gwałtowniejsze (mniej płynne) niż dawniej.
Przy oględzinach uwzględnij więc też kwestię ręcznego.

Anonymous - 06-12-2006, 14:54

Podnieś samochód na podnośnik, jeśli koło nie kręci się swobodnie to na bank nie odbijający hamulec. Jesli nie przyblokowana linka to pewnie zanieczyszczone tłoczki.
Jeśli masz z tyłu bębny to czasem przy silnym hamowaniu może regulator przeskoczyć o jeden ząbek i będzie występowało tarcie do czasu aż się nie zużyje częściowo okładzina.

Anonymous - 06-12-2006, 15:31

lub jesli gdzies walnales tylnym kolem (np. bokiem w kraweznik) mozesz miec uszkodzona piaste.
Anonymous - 06-12-2006, 18:58

arturro napisał/a:
lub jesli gdzies walnales tylnym kolem (np. bokiem w kraweznik) mozesz miec uszkodzona piaste.


a może łożysko?????

Anonymous - 06-12-2006, 21:02

Tyle, że walniętemu łożysku z reguły towarzyszy specyficzny szum.
Matejko - 06-12-2006, 21:30

Sebancisz napisał/a:
Tyle, że walniętemu łożysku z reguły towarzyszy specyficzny szum.


nie zawsze

Anonymous - 07-12-2006, 09:55

z tyłu mam tarcze ,

i nigdzie nie przywaliłem :-)

jadę dziś do mechanika , i modle się aby to nie było łożysko :-)


jeszcze jedno o jakiegoś czasy było słychać lekkie pukanie w kole (i nasilało sie przy chamowaniu) , nie wiedziałem z którego , stawiałem na przód , ale może to właśnie to

Anonymous - 07-12-2006, 15:07

Jeśli to tarcza to mogła się wypaczyć , wtedy mógł być jakiś hałas (przy hamowaniu) i dodatkowe tarcie
Anonymous - 09-12-2006, 10:07

jestem załamany ,

mechanik powiedział że to zacisk , i muszę go wymienić ,

bo nie wraca na swoja pozycję ,


w sklepie za zacisk śpiewają 2500 zł , to jakaś kosmiczna cena .

NIE MA CZEGOŚ TAŃSZEGO??

dzięki za pomoc


pozdrawiam

McDoune - 09-12-2006, 10:14

Ja miałem podbną sytuacje u siebie w tylnim kole. Zacisk też nie wracał,jedak pomogło mu obstukanie młotkiem i pewnie przesmarowaniejakimś siuwksem w stylu WD40. Teraz działa jak należy :mrgreen: i zakończyło się tlko na wymianie tarcz i klocków.
Anonymous - 09-12-2006, 10:30

wd 40 jak kolega wyzej a jak nie da rady...
to szukasz szrotu i demontujemy ale pierwsze slysze ze 2,5 tys za zacisk:(

Anonymous - 09-12-2006, 10:40

a czy to może mieć cos wspólnego z ręcznym czy nie?

bo mechanik stwierdził że to zacisk od nożnego , to znaczy że mam dwa zaciski ? , osobny od ręcznego i nożnego?

Anonymous - 09-12-2006, 10:52

w fordzie escorcie np xr3 i montowali kiedys takie cos jak bebnowo-tarczowe.
tarczowe hamowaly przy naciskaniu pedalu hamulca a bebny przy recznym.
z tego co wiem w cari jest sama tarcza i raczej jeden zacisk od recznego i noznego.
ja w swojej mam bebny :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group