Space Star Ogólne - [MSS GDI] Przymiarka do kolejnego Miska
ZEROSUPER - 11-02-2012, 11:04 Temat postu: [MSS GDI] Przymiarka do kolejnego Miska Witam ponownie.
Przez kilka lat czynnie uczestniczylem w zyciu forum ujezdzajac Carisme GDI. Niestety potem musialem sie z nia rozstac, no ale teraz znow przymierzam sie do zakupu auta dla mojej polowki i wybor padl na SS GDI. Znalazlem autko z zdrowym silnikiem a to w GDI najwazniejsze. No ale sa za to inne drobnostki
Po pierwsze i najwazniejsze. Sprzeglo badz jego hydraulika. Jak auto stoi na luzie i nie trzymam sprzegla slychac szum, jak sprzeglo wcisne to szum znika. Dalej, podczas jazdy czesto jest tak ze na biegach 1,2,3 auto najpierw normalnie przyspiesza a tak od 4 tys obrotow silnik leci w gore dalej ale znika przeniesienie napedu, czyli obroty szybko rosna a auto przestaje sie rozpedzac.
Druga sprawa, stukanie z przedniego kola przy hamowaniu, wyglada mi to na przegob (przerabialem to w Cari) ale przypomnijcie mi prosze jak to sprawdzic bo kopie i kopie w forum i nie moge nic wykopac
Pozdrawiam
Zerosuper
szkuba - 11-02-2012, 20:49
jeśli stuka przy hamowaniu to może być bicie tarczy i co z tego wynika przy dłuższym użytkowaniu wybija się tylna poduszka przedniego wahacza. Najlepiej sprawdzić równomierność hamowania na rolkach stacji diagnostycznej. Po rozgrzaniu słupek siły hamowania będzie falować.
bogdan54 - 12-02-2012, 21:33
ZEROSUPER napisał/a: | Jak auto stoi na luzie i nie trzymam sprzegla slychac szum, jak sprzeglo wcisne to szum znika |
Objaw typowy dla zużycia wewnętrznego łożyska na wałku sprzęgłowym w wewnątrz skrzyni biegów , nie mylić z łożyskiem oporowym ( pracuje tylko w pozycji "luz" ,może być także za niski poziom oleju w skrzyni biegów ).
ZEROSUPER napisał/a: | Dalej, podczas jazdy czesto jest tak ze na biegach 1,2,3 auto najpierw normalnie przyspiesza a tak od 4 tys obrotow silnik leci w gore dalej ale znika przeniesienie napedu, czyli obroty szybko rosna a auto przestaje sie rozpedzac. |
Chyba silnikowi mocy brakuje . , bo gdyby ślizgało się sprzęgło to dało by się odczuć na niższych biegach .Można to sprawdzić (ślizganie ) w ten sposób - zaciągnąć mocno ręczny hamulec wrzucić 4-ty bieg max. gaz i puszczamy sprzęgło , jeżeli silnik nie zgaśnie to mamy zużyte sprzęgło .
ZEROSUPER - 12-02-2012, 22:30
Ten szum jest słyszalny także podczas jazdy. Tylko na wcisnietym sprzęgle jest cisza. Obejżałem też osłone silnika od prawej strony i jest trochę zaśliniona olejem, może simering na skrzyni nie trzyma i gubi olej. Zakupie najpierw olej i uzupełnie braki w skrzyni.
Jutro sprawdzę też to sprzęgło w opisany sposób.
Dzieki za cenne uwagi.
[ Dodano: 13-02-2012, 16:12 ]
Krotkie pytanko. Potrzebuje jakis rysunek pogladowy do wymiany oleju w skrzyni.
Ktoredy go sie dolewa i ile? Wiem ze do skrzyni wchodzi 2,2l ale na razie chce tylko uzupelnic.
|
|
|