To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Dziwna praca silknika

game1 - 21-02-2012, 20:48
Temat postu: Dziwna praca silknika
Witam
Przeglądałem forum w poszukiwaniu swojego problemu, ale nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie stało się to podczas mrozów. Najpierw pojawił się problem z obrotami były wysokie na poziomie 1500 obrotów. Okazało się, że linka od gazu jest mocno naprężona. Poluzowałem linkę i wszystko powróciło do normy. Ale pojawił się inny problem, który moim zdaniem pojawiał się wcześniej. Mianowicie podczas jazdy na stałych obrotach jakby przez chwile zaczął samochód się spowalniać i za chwile czuć przyspieszenie. Obroty na obrotomierzu nie spadają ani się nie podnoszą a samochód jedzie ze stała prędkością. Podczas dłuższej jazdy pojawia się nowy problem samochód czuć jakby zwalniał na obrotomierzu obory spadają na 1000 jednak samochód jedzie ze stała prędkością, trzeba dodać mocniej gazu i znów wszystko wraca do normy. I ostatni problem podczas puszczania gazu i hamowaniu obroty silnika spadają do tak 200 obrotów podbijają się do 900 i spadają na 500. Posiadam Carismę 1.8 GDI rocznik 1998. Co może być przyczyną takiego zachowania samochodu? Nie jest to strasznie uciążliwe, ale trochę denerwujące. Z góry dzięki za pomoc.

plecho1 - 21-02-2012, 21:21

To auto najlepiej podłączyć pod komputer, co nie oznacza jakichś wielkich kosztów. Tu masz temat o programie i kabelku do tego auta oraz wielu życzliwych ludzi którzy na pewno pomogą:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

sniegu - 21-02-2012, 21:40

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=58255
i też tego nie mogę rozwiązać pytanie czy silnik działa poprawnie jak u mnie a tylko obrotomierz może przekłamywać

plecho1 - 21-02-2012, 21:48

To wina obrotomierza lub czujnika dającego mu sygnał albo połączeń pomiędzy. Trochę o tym jest w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki...p=974233#974233

game1 - 22-02-2012, 19:28

Musze jednak podłączyć autko pod kabel. A co z tym przyspieszaniem i zwalnianiem autka? Znalazłem post na forum o kontrolce eco. Gdzie znajduje się ta kontrolka? Jedyną jaką znalazłem to na środkowym panelu.
plecho1 - 22-02-2012, 19:58

W twoim aucie nie ma tej kontrolki. Takie delikatne szarpnięcie może być podczas spokojnej jazdy kiedy auto przestawia się w tryb Eco i spowrotem.
game1 - 22-02-2012, 20:15

Dzisiaj przyuważyłem że tak się dzieje jak silnik się nagrzeje lub jest w połowie nagrzany. Ale przyglądałem się zużyciu chwilowym paliwa jak komputer wskazuje ponad 6 jest przyspieszenie jak poniżej 6 jest spowolnienie. Od którego rocznika występowała kontrolka ECO? Dzięki plecho1 być może jest to przełączenie w tryb eco.
plecho1 - 22-02-2012, 20:25

Kontrolka pojawiła się w drugiej wersji czyli po lifcie.
W twoim przypadku naprawdę warto kupić kabel do diagnostyki, ja za swój dałem 50zł z przesyłką.

game1 - 22-02-2012, 20:48

Gdzie kupowałeś? Możesz podać namiar na sklep? Jeszcze jedno pytanie czy można badać cari tylko evoscanem czy też innym programem diagnostycznym. Czytałem już o kabelku. Gdzie można dostać ten program?
plecho1 - 22-02-2012, 22:00

Kabel kupiłem na Alledrogo, Vag KKL na FTDI 232, tak jak jest to opisane w temacie o evoscanie na początkowych stronach.
W razie niepewności trzeba pytać sprzedawcę, czy kabel na pewno jest na takim układzie.

game1 - 24-02-2012, 20:40

Czy da się podłączyć samochód nie na kablu ftdi 232 tylko na kablu z układem ELM 327? Coraz częściej występują kable z tym układem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group