szalejący obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 02-10-2011, 20:27
|
|
|
W zwykłym 16 zaworowym jest na czujniku położenia wałka rozrządu - po otwarciu maski z prawej strony, całkiem dobrze widoczny i z łatwym dostępem. Wtyczka zapina się na nim od góry.
Jak jest w GDI - nie wiem, ale podejrzewam, że gdzieś w podobnym miejscu. |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
chrystian87
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 18 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-11-2011, 18:05
|
|
|
w nowo nabytej Cari 1.8 GDI dzieje się to samo. Do ok 1500 obrotów jest OK a potem lekkie przycisnięcie pedału gazu i obroty skaczą do 4-5 tys, zeby zaraz spaść do 2 i trzymać się tam dłuższą chwile. To też sprawa tego czujnika? I jak się ma kontrolka ECO do wskazania komputera? bo dzisiaj jezdziłem po mieście, świeciła się kontrolka eco a komputer pokazywał 11 l/ 100km o.O? nawet na biegu jałowym
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 30-11-2011, 19:52
|
|
|
Ale piszesz o zużyciu średnim czy chwilowym? |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:36
|
|
|
chrystian87 napisał/a: | To też sprawa tego czujnika? |
Nie sądzę.
Jak padnie ten czujnik obroty nie skaczą i nie opadają - są stabilne - durnieje jednak wskazówka obrotomierza, która pokazuje wszystko na raz, a czasem opada na "0" |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
chrystian87
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 18 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:42
|
|
|
a nie wiem nawet....
[ Dodano: 30-11-2011, 20:43 ]
zbycho77 napisał/a: | chrystian87 napisał/a: | To też sprawa tego czujnika? |
Nie sądzę.
Jak padnie ten czujnik obroty nie skaczą i nie opadają - są stabilne - durnieje jednak wskazówka obrotomierza, która pokazuje wszystko na raz, a czasem opada na "0" |
sory, mi o wskazówkę chodzi, z silnikiem wszystko OK |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:47
|
|
|
Aaaa, jeśli wskazówka, to daje do myślenia czy to to - nie pali ci się lampka Check Engine?
U mnie pojawiał się błąd - P0300 zdaje się - Przypadkowe wielokrotne wypadanie zapłonu
Jeśli to byłby ten czujnik, to obstawiam, że taki błąd się by pojawił.
Tyle, że ja mam zwykły 1.6, więc może być nieco inaczej u mnie. |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
chrystian87
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 18 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:50
|
|
|
nie, nie ma żadnego błędu. Po prostu czasem (bo czasem jest dobrze) wskaźnik obrotów zaszaleje |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 30-11-2011, 20:54
|
|
|
W takim razie to może być inna przyczyna, może zgoła błaha, ale ... nie pomogę, nie wiem w takim razie. Pozdro |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
|