Carisma - Ogólne - [Carisma] Swap na mocniejszy silnik
johny09990 - 24-02-2012, 16:19 Temat postu: [Carisma] Swap na mocniejszy silnik Witam,
czy mógłby mi ktoś powiedzieć lub chociaż podać odpowiedni link odnośnie zmiany silnika w Cari na mocniejszy (np. 2.0 V6 z FTO)? Czy jest dużo "rzeźby", co trzeba przerabiać, czy trzeba kompletować części z różnych modeli by wszystko złożyć w całość?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
xluki - 24-02-2012, 16:36
Widziałem kiedyś na mobile.de Carismę z silnikiem z Volvo T4 (1.9T 200KM). Nie trzeba było chyba rzeźbić, ale była to wersja oryginalnie z silnikiem GDI.
robertdg - 24-02-2012, 17:32
xluki napisał/a: | Widziałem kiedyś na mobile.de Carismę z silnikiem z Volvo T4 (2.0T 200KM) | T4 jest z silnikiem 1.9
O proszę, temat do poczytania http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46228
xluki - 24-02-2012, 18:06
robertdg, różnie podają źródła... zmieniłem, aby nie raziło Cię po oczach
Co do swapa... ponoć smiga kilka takich Carism z silnkiem T4. Na forum Volvo jets chyba temat.
PS. T4 i 2.0 16v to ta sama pojemność (1948cm3)
http://www.autocentrum.pl...-16v-140km.html
http://www.autocentrum.pl...9-t4-200km.html
cwaniak - 24-02-2012, 18:30 Temat postu: Re: Swap na mocniejszy silnik
johny09990 napisał/a: | Witam,
czy mógłby mi ktoś powiedzieć lub chociaż podać odpowiedni link odnośnie zmiany silnika w Cari na mocniejszy (np. 2.0 V6 z FTO)? Czy jest dużo "rzeźby", co trzeba przerabiać, czy trzeba kompletować części z różnych modeli by wszystko złożyć w całość?
Z góry dziękuję za odpowiedzi |
carisma v6 mivec built atec tuning
robertdg - 24-02-2012, 20:57
xluki, 1855ccm, tak miało w dowodzie wbite T4 które miałem kiedyś przyjemność furmanić
johny09990 - 25-02-2012, 16:25
Dzięki za wszystkie linki
Jednak czy jest gdzieś w internecie jakaś "fotorelacja" ze swapa do Carismy?
robertdg - 25-02-2012, 20:18
http://www.racingforum.pl...showtopic=62315
johny09990 - 25-02-2012, 20:57
Dzięki
Kris03 - 01-03-2012, 20:21
sam chcialem przerabiac moja cari ale jak sie dowiedzialem jakie koszta to mnie przerazilo troche, myslalem nad silnikiem od volvo t4 chyba 190 km lub od galanta 2,5 twin turbo, ale zadozo roboty i dubania, pozatym potrzebiwal bys calego dawce bo niewiadomo jak co pujdzie moze bys musial wszystko adoprowac od zawiechy po elektrykę, zegary i takie tam.
Leny - 06-03-2012, 22:48
Witam jeśli swap to tyko silnik B4194T - przed liftem 200KM 1855cm3
ten silnik jest najlepszy......do 350km bez zakucia........wydech ,famic ,troszke gratów 260...a jak turbinę hybrydową wsadzicie to ponad 300km....nie bawił bym sie v6.....nie macie problemów z zawiechą......
to co wyciągają z tego...po zakuciu,,,,,,,,w budzie poliftowej silnik przedliftowy......bo poliftowe 2.T to juz plastelina niestety mam juz polifta....chodziło mi po głowie kupić silnik i zabawaaaaaaaaaa
http://www.youtube.com/wa...feature=related
a to już klasyki
http://www.youtube.com/watch?v=q9ZNJlbsjdw
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
kris na allegro było stuknięte v40 t4 przedlift 200km za 5tyś w Radomiu całe autko a płyta v40 crisma to to samo
racenty - 07-03-2012, 11:22
A silnik 2.0 v6 z Galanta lub z Eclipse również wymaga wielu przeróbek? Chodzi mi o ten ~150 km.
robertdg - 07-03-2012, 21:46
racenty napisał/a: | A silnik 2.0 v6 z Galanta | Sporo, jest ułożony rozrżadem po lewej
johny09990 - 09-03-2012, 19:48
Czyli rozumiem, że swap z Volvo to najmniej rzeźby, tak? Jak wygląda sprawa z mocowaniami silnika i skrzyni? Trzeba przerabiać, czy wystarczy je przełożyć (w podanych linkach nie jest to jednoznacznie napisane)?
Włożenie silnika z FTO oznaczałoby znacznie więcej rzeźby?
Matejko - 09-03-2012, 22:50
johny09990 napisał/a: | Czyli rozumiem, że swap z Volvo to najmniej rzeźby, tak? Jak wygląda sprawa z mocowaniami silnika i skrzyni? Trzeba przerabiać, czy wystarczy je przełożyć (w podanych linkach nie jest to jednoznacznie napisane)? |
Leny napisał/a: | całe autko a płyta v40 crisma to to samo |
czytamy ze zrozumieniem
xluki napisał/a: | robertdg, różnie podają źródła... zmieniłem, aby nie raziło Cię po oczach |
żródła podaja dobrze
T4 byly dwie
1855 - oznaczona jako 1.9 T4 200ps do 99/00 i od tej daty 1948- juz jako 2.0 T4 200ps
byly takze 2.0T - 1948 160ps
johny09990 napisał/a: | Włożenie silnika z FTO oznaczałoby znacznie więcej rzeźby? |
powiedzmy ze jesli chodzi o carisme to blizej jej do volvo niz do mitsubishi silnikowo
do gdi silnik z volvo pasuje P&P, do 1.6 trzeba lape od skrzyni biegow przespawac
|
|
|