Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PROJEKT: swap większego silnika do Carismy
Autor Wiadomość
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2009, 16:09   PROJEKT: swap większego silnika do Carismy

Rozmyślam nad zmianami w Carismie. Biorę pod uwagę swap mocniejszej jednostki napędowej. Najpierw jednak chciałbym się dowiedzieć jak będą kształtować się koszty. Zależy także mi na jak najmniejszym wymaganym wkładzie pracy. Poniżej podaję listę silników, które wstępnie biorę pod uwagę. Mimo wszystko preferuję silniki wolnossące. T4 to chyba ostateczność. ;-) Prosiłbym o podzielenie się opiniami, informacjami jakimi dysponujecie. Jakie części w przypadku poszczególnych silników należałoby wymienić?

BAZA: Mitsubishi Carisma 1.6 16V 99KM sedan, rocznik 1999 po faceliftingu

Czy jest możliwość zachowania przy zmianie silnika opcji wyświetlania na wyświetlaczu komputera np. średniego spalania?

Propozycje silników:

1) Mitsubishi Colt 1.6 16V (4G92 MIVEC), MIRAGE CYBORG R, 129 kW (175 PS)

2) Mitsubishi Galant 2,0 V6 107 kW (145 PS) 181 Nm / 4500

3) Mitsubishi Galant 2.5 V6 120 kW (163 PS) 223 Nm / 4500

4) Mitsubishi Galant 2.4 GDI 16V 110 kW (150 PS) 225 Nm / 3500

5) Mitsubishi Galant 2.4 [4G69] 119 kW (162 PS) 213 Nm / 4000

6) Volvo 2.0 T4 147 kW (200 PS)

Tak na papierze to najładniej wyglądają 2.5 V6 i 2.4 R4. Tylko jak z dostępnością części do 2.4, który był montowany w Galantach sprzedawanych w USA? A 2.4 GDI? Jakie są słabe i mocne strony tej jednostki?

Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-12-2009, 16:19   

enanthate napisał/a:
Czy jest możliwość zachowania przy zmianie silnika opcji wyświetlania na wyświetlaczu komputera np. średniego spalania?
ze wzgledu na zmiane instalacji elektrycznej i komputera raczej watpliwe, kwestia ponownego podpiecia do ECU

enanthate napisał/a:
3) Mitsubishi Galant 2.5 V6 120 kW (163 PS) 223 Nm / 4500
albo
enanthate napisał/a:
6) Volvo 2.0 T4 147 kW (200 PS)
pozostale grzebanie nie ma sensu wiec jak cos robic a wiadomo ze koszty osiagna spokojnie 3 zera i jakas skromna cyferke na przedzie, patrzac za tym na gabaryt pozostaje tylko opcja silnik T4 Volvo, jedyna mozliwa szansa na wcisniecie tego silnika do Carismy, ponadto ten silnik ma pojemnosc 1948ccm czyli zaokraglamy do 1.9 T4 198KM, kompletny silnik z osprzetem to koszt okolo 4000zł, plus zestaw instalacji elektryznej, komputera, etc, kolo 700zł, plus skrzynia biegow no i dobranie polosi zawieszenia, etc, stawiam na granice rzedu conajmnije 7000zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 16-12-2009, 16:58   

z 1,9Td na 2,0T

tak jak tym Panom się udało
_________________
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-12-2009, 17:02   

enanthate napisał/a:
Biorę pod uwagę swap mocniejszej jednostki napędowej.
Lepiej powiedz, kto ci zrobił wodę z mózgu na ostatnim spocie :lol:


robertdg napisał/a:
patrzac za tym na gabaryt pozostaje tylko opcja silnik T4 Volvo
2,5 V6 spokojnie wciśniesz do Colta (zmierzone) tyle, że to ciężka jednostka.
Cytat:
Volvo 2.0 T4
Najlepsza opcja na chwilę obecną.
robertdg napisał/a:
stawiam na granice rzedu conajmnije 7000zł
Wystarczy poszukać podobnych okazji jak ta :arrow: http://allegro.pl/item846...98r_anglik.html

W Colta MIVEC nie ma się co pakować bo każda awaria uziemia auto na dobrych kilka tygodni. 2,0 i 2,4 to chyba nie jest silnik dla tego auta ;) 2,5 V6 znacznie lepiej znosi wszystko, od kata po LPG, jest bardzo popularny poza tym... dźwięk FAŁ :D
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-12-2009, 17:13   

londolut napisał/a:
Wystarczy poszukać podobnych okazji jak ta :arrow: http://allegro.pl/item846...98r_anglik.html
Czytaj uwaznie aukcje cena minimalna nie zostala osiagnieta, moze przy dobrych wiatrach udalo by ci sie wygrzebac to auto za 4000zł, ale policz to co pisalem wczesniej, przerobka polosi (u nas w Mysłowicach jest firma co sie zajmuje takimi detalami ;-) ) i dostoowanie zawieszenia do napedu, ponadto z tego Volva musisz wydlubac silnik ze skrzynia i instalacja, z Carismy tez trzeba wydlubac silnik i instalacje, po czym tzreba to wszystko ze soba zespolic i uruchomic, nikt Ci tego za darmo nie zrobi, wiec 7000zł to jest bita cena.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2009, 17:26   

Przy bramce nr 4 komp zostaje, jeżeli zastosujesz silnik i ECU od Space Wagona

Osobiście polecam bramkę nr 3.

Silnik Galant, skrzynia Carisma GDi, półosie GDi - generalnie klocki lego - do wystrugania łapa pd strony rozrządu - poradziłem sobie z pomocą poduchy od GDi + kawałka blachy 100x150x16 mm. Nie masz wskazań komputera, ale to mała cena za fałeczkę pod maską.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2009, 18:26   

londolut napisał/a:
Lepiej powiedz, kto ci zrobił wodę z mózgu na ostatnim spocie :lol:

Hmm... po prostu po ostatnim spocie z rozmyślań przeszedłem na etap powolnego planowania. 8)

londolut napisał/a:
2,4 to chyba nie jest silnik dla tego auta ;)

Uzasadnij.

Bartek napisał/a:
Przy bramce nr 4 komp zostaje, jeżeli zastosujesz silnik i ECU od Space Wagona


Ale mimo wszystko 2.4 GDI nie polecacie?

Bartek napisał/a:
Silnik Galant, skrzynia Carisma GDi, półosie GDi - generalnie klocki lego - do wystrugania łapa pd strony rozrządu - poradziłem sobie z pomocą poduchy od GDi + kawałka blachy 100x150x16 mm. Nie masz wskazań komputera, ale to mała cena za fałeczkę pod maską.


Co prawda odpowiedzi na razie jest niewiele, ale pierwsze wnioski już wyciągnięte. Startując z 1.6 jest więcej roboty niż z GDI. Zastanawiam się, czy nie poszukać po prostu jakiejś starszej Carismy GDI z silnikiem w gorszym stanie i za nią się nie zabrać ze swapem do 2.5 V6. Przecież i tak myślimy z żoną o drugim aucie. ;) Tylko czy w porównaniu z cenami Galantów 2.5 V6 będzie to opłacalne!?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 16-12-2009, 19:02   

Po prostu z 2,5 V6 masz więcej mocy a waga ta sam.
enanthate napisał/a:
będzie to opłacalne!?
Swap nigdy nie jest opłacalny. Chyba, że zdechnie ci silnik i wkładasz ten sam ale wymiana na mocniejszy to kupa roboty, zabawy i kasy - zawsze.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 17-12-2009, 06:13   

Też jestem zdania, że jak już wsadzać, to fałkę. Carisma dużo lżejsza od Galanta nie jest, a T4 jak nie trafisz megaokazji - bardzo drogie (nie moja kasa nie moja sprawa, tylko sugeruję)
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-12-2009, 10:22   

Koyocik napisał/a:
a T4 jak nie trafisz megaokazji - bardzo drogie
no tu Cie troche zaskocze, łatwiej kupic cale Volvo z silnikiem T4, powiedzmy auto lekko uszkodzone(draslo sie o barierki na drodze, albo przekrecilo sie na dach ;-) ~4000zł) a Galanta 2.5V6 nie jest tak latwo kupic w podobnym stanie i za podobna cene, ponadto Carisma jest mniejsza od Galanta, nie twierdze ze by ten silnik tam nie wszedl, ale to byłby istny pocisk na drodze i nie chcialbym sie z czyms takim spotkac (niezrównowazenie masy osi przedniej wzgledem osi tylnej - o takich rzeczach tez trzeba pamietac). Ponadto jest bardziej skomplikowane przeróbka półosi i zawieszenia, ja widze najbardziej racjonalna opcje silnik T4 Volvo, nawet znam gosci w okolicy co maja mnóstwo gratów w wiekszosci do V40, sami ostatnio nawet zakupili V40 T4 angola i chwalili mi sie ze braklo mu licznika na autobahnie, ponadto ten silnik kreci sie do 100km/h w niecale 7s, czego chciec wiecej?. Dla ludzie nie zaznajomionych w temacie napisze ze silnik T4 ma wszystkie bebechy kute, a co za tym idzie mozna bez problemu podkrecac moc, bez obaw ze cos sie stanie (oczywiscie w granicach rozsadku), niespelna 1,5 roku temu stal T4 na allegro o mocy 380KM, czarny w zólto-czarnej skórze, taki pocisk na drodze ze nawet S60 z silnikiem D5 nie miala szans.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 11:08   

robertdg napisał/a:
no tu Cie troche zaskocze, łatwiej kupic cale Volvo z silnikiem T4, powiedzmy auto lekko uszkodzone(draslo sie o barierki na drodze, albo przekrecilo sie na dach ;-) ~4000zł) a Galanta 2.5V6 nie jest tak latwo kupic w podobnym stanie i za podobna cene,

No to patrz
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10894778
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10634586
http://moto.allegro.pl/it...ory_okazja.html
5 min szukania na allegro
Kolejne primo to nie chcial bym auta po dachowaniu. Jesli silnik zgasl po dachu to ok ale co jesli np ktos wymyslil sobie jazde na luzie i auto jeszcze chodzilo jak lezalo na dachu?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-12-2009, 11:49   

dylson napisał/a:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10894778
anglik, dochodzi jeszcze przeróbka instalacji elektrycznej RHD-LHD
dylson napisał/a:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10634586
pojazd ma zmasakrowana lewa strone, duze prawdopodobienstwo uszkodzenia skrzyni, zawieszenia, instalacji elektrycznej, zreszta po co sie rozpisywac zwloki na zdjeciu, chlodnice strzelone.
dylson napisał/a:
http://moto.allegro.pl/it...ory_okazja.html
jedyna mozliwa okazja, i o takich autach mowie RHD z niewielkimi uszkodzeniami, albo uszkodzenia auta z boku, tylu, dachu, aby przod auta byl zdrowy, nieruszony
dylson napisał/a:
Kolejne primo to nie chcial bym auta po dachowaniu. Jesli silnik zgasl po dachu to ok ale co jesli np ktos wymyslil sobie jazde na luzie
Zabrzmialo jak w filmach z Jamesem Bondem ;-) , jezeli chodzi o auto bo dachowaniu, nie powinno pracowac po przewróceniu sie na dach, odcina sie doplyw paliwa, istnieje ponadto cos takiego jak sensory uderzeniowe, a mozna kupic np auto przywalone przez drzewo, nie róbmy z tematu zbednej dyskusji, enanthate sam zdecyduje co wedle niego bedzie najlepszym rozwiazaniem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-12-2009, 14:32   

też nad tym myślałem bez kontroli trakcji z takim balastem V6 wysuniętym mocno za przednią oś ciężko będzie o stabilność w zakrętach z wciśniętym nawet lekko gazem, nie mówiąc już o zrywaniu przyczepności podczas ruszania także auto tylko na suche drogi :) ale za to zabawa może być przednia :D
z tego co słyszałem gdi różni się tylko górą i tłokami w stosunku do swojego duuuuużo mocniejszego brata wykonanego w technologii MIVEC i ja raczej poszedł bym w tym kierunku wymienił tłoki korbowody głowice i lekko dmuchną taki silniczek jakimś śmigiełkiem na pewno cena głowicy do mivec-a będzie mniejsza, (acz pewnie niewiele) od całej jednostki napędowej kolejne co ci mogę doradzić to 2,0L V6 MIVEC z Mitsubishi FTO cena za całą jednostkę w Anglii około 200-300 funtów a więc taniocha a jak to zmieścisz pod machą to już nie wiem no i pozostaje kwestia skrzyni biegów bo prawdopodobnie będziesz musiał zainstalować skrzynie również z fto Swap na T4 brzmi kusząco ale należy pamiętać że ten silnik żłopie paliwo w ilości większej niż 2l V6 z Fto moc taka sama dodatkowo w fto masz wolnossący a w T4 turbo doładowany no i dźwięk V6 jest niesamowity nie potrzeba graja żadnego w aucie :D
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 14:40   

tylko po co wsadzać mocny silnik do auta,
które sie nie prowadzi jak trzeba,
tym bardziej później rozkład mas będzie nędzny...

no chyba, ze ktoś lubi sobie utrudniać życie,
sprzedac carismę, kupić gala 2.5 albo volvo t4
i lepiej sie na tym wyjdzie,
oraz więcej spokojnie przespanych nocy
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 17-12-2009, 14:54   

jeżeli ktoś się porwie już na taki swap to myślę że nie oszczędzi również zawieszenia hamulców no i może pokombinuje z jakimś AWD? a wtedy przy swoich gabarytach i wadze to była by to potężna maszyna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.