[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Chiptuning Galant 2.0
marcinzam - 25-02-2012, 19:41 Temat postu: [EA2A/W 2.0] Chiptuning Galant 2.0 nie wiem czy to już było ale firma V-tech ma w swojej ofercie zwiększenie mocy w naszych Miśkach i to nawet znacznie
http://vtech.pl/katalog/c...00kW-136KM.html
win_p - 25-02-2012, 21:17
ciekawa opcja, pytanie tylko za ile?
cennik jest dość dziwny i nie bardzo wiem którą opcję dopasować do naszej "galanterii"
dopytywałeś się może za ile taki tuning mogłaby zrobić któraś z firm wyszczególnionych na tej stronie?
zauważyłem że między innymi są tam wyszczególnione punkty norauto więc szczerze mam niewielkie wątpliwości co do kompetencji tych tunerów
Tomii - 25-02-2012, 22:23
z tego co się kiedyś orientowałem to wychodziło coś koło 1500zł
mackbeth - 25-02-2012, 22:31
Przeglądając "ofertę" tej firmy - bajka. Żaden tunning to jest. To co oni oferują to tylko wpięcie "magicznego" urządzenia między ECU a elementy wykonawcze i czujniki, czyli zasada taka: urządzonko widzi, że są wysokie obroty, częste wtryski - wydłuża czas wtrysku wiec więcej paliwa-trochę większa moc, przy tym zmienia np. troszkę za[łon. Ogólnie baja totalna - ECU sterujące w naszych (i wielu) innych autach jest sprytne, do kontroli silnika ma właśnie bardzo zróżnicowane zapisane parametry jak kontrolować silnik w zależności od warunków - a np. tak a kompensacja ciśnienie atmosferycznego jest w ECU galanta jeśli auto będzie powyżej 2tyś m. n.p.m.. Po drugie nie kontrolując bardzo wielu parametrów silnika i nie zmieniając programu sterującego dla auta na podstawie danych z hamowni i jazdy można zajechać od razu łatwo auto. Nie przypadkiem zmiany parametrów aut robi się hamując i na podstawie zalogowanych danych w każdym konkretnym egzemplarzu - każdy silnik jest inny i każdy inaczej zareaguje na zmiany....
danino88 - 26-02-2012, 10:07
najlepszy i najtańszy chiptuning to wsadzić silnik 2.5v6 przynajmniej wiesz ile bedziesz mial wiecej, jest kilka takich swapów a i brzmienie V6 idzie na plus
marcinzam - 26-02-2012, 10:36
danino88 napisał/a: | najlepszy i najtańszy chiptuning to wsadzić silnik 2.5v6 przynajmniej wiesz ile bedziesz mial wiecej, jest kilka takich swapów a i brzmienie V6 idzie na plus |
z tym można już polemizować dla 30 koni nie bawił bym się w swap jest dużo lepszych silników mitsu V6
i9i - 26-02-2012, 10:36
Takie dotryskiwanie paliwa na siłę bez zwiększania ilości powietrza i przemodelowania map zapłonowych a przede wszystkim przetestowania silnika pachnie druciarstwem i rezystorowaniem czujników. Teoretycznie można przesunąć AFR by auto miało lepszego kopa ale za półtora koła to sobie lepiej paliwa kupić niż dać jakimś domorosłym tjunerom za grzebanie w sofcie i zwiększenie spalania.
Cytat: | Hamownie
Brak produktów spełniających kryteria. |
"Tak na oko to teraz pan masz ze sto pięćdziesiąt koniów a jak dokupisz pan u nas takie srebrne naklejki na to jeszcze z pięć ich dojdzie"
swinks_UK - 26-02-2012, 11:09
Za te 1500 zeta to nie kilka rezystorów ale cały wagon z Chin można sprowadzić plus przyczepkę z pudełkami co by je tam wsadzać.
A tak na serio, jak już mackbeth wspomniał, to każdy silnik się idywidualie stroi. Szczególnie wiekowe 10 lat i więcej.
Taniej wyszłoby kupić Greddy E-manage i zamówić sesję na rolkach do zestrojenia. Tam przynajmniej mozna wszystkie parametry tak dobrać by nie zabić silnika. A jeszcze taniej to jakiś Apexi SAFC plus strojenie.
mackbeth - 26-02-2012, 12:30
swinks_UK napisał/a: | Z
Taniej wyszłoby kupić Gredy E-manage i zamówić sesję na rolkach do zestrojenia. |
Święte słowa!
eddisson - 26-02-2012, 16:09
Jak ktoś chce tuning to można przełożyć 4G63 SOHC z gala na 4G63T DOHC z EVO 8. Jedyna 265 HP!!
Poza tym silnik idealnie pasuje, wszystkie przyczepy, na intercooler jest też miejsce i z kablami dużo nie trzeba walczyć, bo jest ich tylko parę, podmianka ECU do tylko przepięcie wtyczek. Nawet starą skrzynie można zostawić i jeździć na 2WD.
Jak ktoś jest ambitny to wrzuca wersie RalliART która to miała fabrycznie 400 HP.
Silnik na eBayu to z frachtem do polski około 15k PLN.
Jak pisano wcześniej, wzbogacenie mieszanki i tak za dużo nie da, bo ECU i tak się "nauczy" i doprowadzi do spalania stechiometrycznego, a katowanie sensu nie ma- czytaj: jeździć jeden sezon...
Tutaj to tylko turbina- tak już ma ten syriusz.
PS
Benzyna droga...
Matik608 - 27-02-2012, 23:05
w zduńskiej woli jest firma która sie tym bawi, kiedys na allegro znalazłem http://www.alltuning.pl/index.php?page=home korci mnie żeby sie wybrać na hamownie zobaczyć jak sie ma moje 136PS
|
|
|