[EA2A/W 2.0] Chiptuning Galant 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 25-02-2012, 19:41 [EA2A/W 2.0] Chiptuning Galant 2.0
|
|
|
nie wiem czy to już było ale firma V-tech ma w swojej ofercie zwiększenie mocy w naszych Miśkach i to nawet znacznie
http://vtech.pl/katalog/c...00kW-136KM.html |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 25-02-2012, 21:17
|
|
|
ciekawa opcja, pytanie tylko za ile?
cennik jest dość dziwny i nie bardzo wiem którą opcję dopasować do naszej "galanterii"
dopytywałeś się może za ile taki tuning mogłaby zrobić któraś z firm wyszczególnionych na tej stronie?
zauważyłem że między innymi są tam wyszczególnione punkty norauto więc szczerze mam niewielkie wątpliwości co do kompetencji tych tunerów |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-02-2012, 22:23
|
|
|
z tego co się kiedyś orientowałem to wychodziło coś koło 1500zł |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 25-02-2012, 22:31
|
|
|
Przeglądając "ofertę" tej firmy - bajka. Żaden tunning to jest. To co oni oferują to tylko wpięcie "magicznego" urządzenia między ECU a elementy wykonawcze i czujniki, czyli zasada taka: urządzonko widzi, że są wysokie obroty, częste wtryski - wydłuża czas wtrysku wiec więcej paliwa-trochę większa moc, przy tym zmienia np. troszkę za[łon. Ogólnie baja totalna - ECU sterujące w naszych (i wielu) innych autach jest sprytne, do kontroli silnika ma właśnie bardzo zróżnicowane zapisane parametry jak kontrolować silnik w zależności od warunków - a np. tak a kompensacja ciśnienie atmosferycznego jest w ECU galanta jeśli auto będzie powyżej 2tyś m. n.p.m.. Po drugie nie kontrolując bardzo wielu parametrów silnika i nie zmieniając programu sterującego dla auta na podstawie danych z hamowni i jazdy można zajechać od razu łatwo auto. Nie przypadkiem zmiany parametrów aut robi się hamując i na podstawie zalogowanych danych w każdym konkretnym egzemplarzu - każdy silnik jest inny i każdy inaczej zareaguje na zmiany.... |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
danino88
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sty 2007 Posty: 1315 Skąd: Częstochowa/Wrocław
|
Wysłany: 26-02-2012, 10:07
|
|
|
najlepszy i najtańszy chiptuning to wsadzić silnik 2.5v6 przynajmniej wiesz ile bedziesz mial wiecej, jest kilka takich swapów a i brzmienie V6 idzie na plus |
_________________ Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365
Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 26-02-2012, 10:36
|
|
|
danino88 napisał/a: | najlepszy i najtańszy chiptuning to wsadzić silnik 2.5v6 przynajmniej wiesz ile bedziesz mial wiecej, jest kilka takich swapów a i brzmienie V6 idzie na plus |
z tym można już polemizować dla 30 koni nie bawił bym się w swap jest dużo lepszych silników mitsu V6 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 26-02-2012, 10:36
|
|
|
Takie dotryskiwanie paliwa na siłę bez zwiększania ilości powietrza i przemodelowania map zapłonowych a przede wszystkim przetestowania silnika pachnie druciarstwem i rezystorowaniem czujników. Teoretycznie można przesunąć AFR by auto miało lepszego kopa ale za półtora koła to sobie lepiej paliwa kupić niż dać jakimś domorosłym tjunerom za grzebanie w sofcie i zwiększenie spalania.
Cytat: | Hamownie
Brak produktów spełniających kryteria. |
"Tak na oko to teraz pan masz ze sto pięćdziesiąt koniów a jak dokupisz pan u nas takie srebrne naklejki na to jeszcze z pięć ich dojdzie" |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 26-02-2012, 11:09
|
|
|
Za te 1500 zeta to nie kilka rezystorów ale cały wagon z Chin można sprowadzić plus przyczepkę z pudełkami co by je tam wsadzać.
A tak na serio, jak już mackbeth wspomniał, to każdy silnik się idywidualie stroi. Szczególnie wiekowe 10 lat i więcej.
Taniej wyszłoby kupić Greddy E-manage i zamówić sesję na rolkach do zestrojenia. Tam przynajmniej mozna wszystkie parametry tak dobrać by nie zabić silnika. A jeszcze taniej to jakiś Apexi SAFC plus strojenie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 12:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 26-02-2012, 12:30
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Z
Taniej wyszłoby kupić Gredy E-manage i zamówić sesję na rolkach do zestrojenia. |
Święte słowa! |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 26-02-2012, 16:09
|
|
|
Jak ktoś chce tuning to można przełożyć 4G63 SOHC z gala na 4G63T DOHC z EVO 8. Jedyna 265 HP!!
Poza tym silnik idealnie pasuje, wszystkie przyczepy, na intercooler jest też miejsce i z kablami dużo nie trzeba walczyć, bo jest ich tylko parę, podmianka ECU do tylko przepięcie wtyczek. Nawet starą skrzynie można zostawić i jeździć na 2WD.
Jak ktoś jest ambitny to wrzuca wersie RalliART która to miała fabrycznie 400 HP.
Silnik na eBayu to z frachtem do polski około 15k PLN.
Jak pisano wcześniej, wzbogacenie mieszanki i tak za dużo nie da, bo ECU i tak się "nauczy" i doprowadzi do spalania stechiometrycznego, a katowanie sensu nie ma- czytaj: jeździć jeden sezon...
Tutaj to tylko turbina- tak już ma ten syriusz.
PS
Benzyna droga... |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 27-02-2012, 23:05
|
|
|
w zduńskiej woli jest firma która sie tym bawi, kiedys na allegro znalazłem http://www.alltuning.pl/index.php?page=home korci mnie żeby sie wybrać na hamownie zobaczyć jak sie ma moje 136PS |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
|