To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - jak odroznic skrzypienie sprzegielka od padnietego przegubow

beny2011 - 01-03-2012, 10:23
Temat postu: jak odroznic skrzypienie sprzegielka od padnietego przegubow
Witam,

Ostatnio uslyszalem w swoim galloperze (pajero I) przy maksymalnym skrecie w lewo dziwne skrzypienie w przednim moscie. Skret z wylaczonym napedem przodu, czyli zapiete 2H.
Slychac to przy powolnej jezdzie na asfalcie (zawracanie), ale nie zawsze.

I pytanko: Czy da sie stwierdzic bez rozbierania przedniego mostu czy to puszcza sprzegielko, czy przeguby wymagaja reanimacji?

Skrzypienia podobne mialem przy wlaczonym 4H lub 4L w terenie, jak jechalem po twardej glinie. W blotku czy na sniegu nic nie skrzypi i jedzie sie super.

Dzieki za jakies wskazowki.

tompol34 - 01-03-2012, 10:49

cześć, przy max skręcie to może skrzypi pompa wspomagania.
beny2011 - 01-03-2012, 11:10

tompol34 napisał/a:
cześć, przy max skręcie to może skrzypi pompa wspomagania.


no w sumie miesiac temu regenerowalem wspomaganie ukladu kierowniczego... moze to i to

jabol66 - 01-06-2012, 01:09

jeżeli masz to przy 2h to napewno ani przeguby ani sprzegi bo i te i te przy 2h nie pracuja
Bushey - 04-06-2012, 11:36

Mam takie skrzypienie jakby starej szafy czy łóżka sprężynowego czasem gdy po deszczu długo jest ciepło i sucho.

beny2011 napisał/a:
W blotku czy na sniegu nic nie skrzypi i jedzie sie super.


Słychać tylko przy wolnej jeździe jak się buda pochyla. Można też pubujać karoserią.
Przyczyna pochodzi z zawieszenia a dokładnie z miejsc gdzie elementy gumowe dotykają metalu. Psik WD40 na sprężyny, zwrotnice oraz mocowanie amorków eliminuje to zjawisko. Do następnej jazdy po mokrym i potem w suszy.
Upewnij się czy na pewno źródłem hałasu jest most bo ten dźwięk u mnie słychać pod całym autem. Może to nie to co u Ciebie ale fajnie by było jeśli tylko to :)

rus_one - 07-07-2012, 19:19

Ehhhh. To skrzypienie masz na 90% od ogranicznikow skretu. Sprawdz. Pewnie wyslizgane sa nakladki na nich. Wymienic, albo przywyknac i nie trzymac na max skreconych kol :mrgreen:
beny2011 - 03-09-2012, 13:19

jabol66 napisał/a:
jeżeli masz to przy 2h to napewno ani przeguby ani sprzegi bo i te i te przy 2h nie pracuja


rzeczywiscie ... jak stoi krzywo na maxymalnym skręcie to szoruje bierznikiem opony o gumowa oslone silnika (widac na oslonie slad otarcia)

... a to na 2H sprzegielka nie pracuja? Myslalem ze sie kreca...

Heilsberg - 03-09-2012, 13:42

Na 2H sprzęgiełka są rozpięte i nie przenoszą momentu (choć się kręcą) ale jeśli się nie rozpinają jak należy to mogą terkotać jak przerzutka w rowerze na luzie. Oczywiście mowa o automatach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group