[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyjęcie silnika 2.5
ziutoon - 10-03-2012, 17:26 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wyjęcie silnika 2.5 Mój galant traci olej oraz inne płyny w tym płyn z chłodnicy.
W duzej mierze to wina instalacji gazowej bo na trójnikach przepuszcza i widać jak kapie płyn.
Olej leci spod miski oraz gdzieś na górze w okolicy pokrywy zaworów. Może jeszcz gdzieś ucieka.
Postanowiłem na wiosnę wyjąc silnik i na spokojnie go sobie poczyścić i uszczelnić tam gdzie trzeba.
W związku z tym mam kilka pytań.
- czy można wyjąć silnik wraz ze skrzynią czy lepiej ją odpiąć,
- co ewentualnie sprawdzić i wymienić jak będe miał go już na wierzchu,
- jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią, tzn czy są jakieś konkretne objawy wywalonych poduszek,
Przerabiałem ten temat w Colcie i tam udało mi się silnik wyjąc i włożyć wraz ze skrzynią (silnik 1.3) w ciągu jednego dnia
Może ktoś ma jakiś manual jak zrobić to najlepiej.
robertdg - 10-03-2012, 18:10
ziutoon napisał/a: | czy można wyjąć silnik wraz ze skrzynią | można ziutoon napisał/a: | co ewentualnie sprawdzić i wymienić jak będe miał go już na wierzchu, | wszystko co wpadnie w ręke ziutoon napisał/a: | jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią, tzn czy są jakieś konkretne objawy wywalonych poduszek, | będa popękane, pozywane, rozwalone poduszki przeważnei przenoszą wibracje na karoserie
pepi - 11-03-2012, 12:48
Można wyciągnąć silnik ze skrzynia i tak samo wyciąga się gdi `ka
Odkręcasz na dole wydechy, instalacje, dolot i ściągasz poduszkę skrzyni – w tym momencie ja podstawiam podnośnik pod skrzynie tak żeby było bezpieczniej – zapinam silnik na wyciągarkę i wykręcasz poduszkę od silnika – silnik wisi na wyciągarce i skrzynia podparta jest na podnośniku- i wtedy go opuszczasz a wyciągarka podnosi – silnik wychodzi pod jakimś kontem 45 stopni – będziesz widział od razu o co chodzi – wychodzi po skosie – wkładasz dokładnie tak samo. Albo można inaczej ale nie polecam choc 2 razy się udalo – pod auto paleciak – silnik spada na niego i podnosisz auto silnik zostaje na podłodze – zależy kto czym dysponuje – chyba tyle powodzonka
PS. Dzis będę tez wyciągał gdi to postaram ci się zrobic zdjęcia
waldi-1 - 11-03-2012, 14:42
jak bedziesz odkrecał połoski z piast to uważaj aby ci sie nie wysuneły, bo wyleci ci olej ze skrzyni, ale zeby uszczelnic silnik w tych miejscach co opisałes to niejest konieczne wyciaganie silnika całego, mysle ze nawet niema takiej potrzeby
ziutoon - 11-03-2012, 16:39
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Jak się za to zabiorę to zrobię jakąś fotorelację.
Zdecydowałem sie na wyjęcie bo naprawdę do niektórych miejsc cieżko się dostać a w dodatku mam źle poprowadzoną instalację gazową która skutecznie blokuje dostęp do pewnych miejsc.
To co opisałem to jest to co widzię ale patrzac od spodu wyciek jest tez w miejscach , patrzac na olej na przewodach, które ciężko zlokalizować.
Pozatym wyjęcie silnika nie jest skomplikowane a w dużej mierze pokaze co jest nie tak.
Przed wyjęciem mam zamiar spuścić wszystkie płyny łacznie z olejem ze skrzyni.
pzdr
waldi-1 - 11-03-2012, 16:44
ja podejrzewam ze masz tez wyciek oleju z pod uszczelki głowicy, jak sciagniesz gore czyli cały kolektor ssacy i posciagasz głowice to naprawde nietrzeba wyciagac silnika, wszystko masz na widoku i łatwo dostepne, zamiast tracic czas na wyciagniecie silnika i porospinanie wszystkich kostek rurek i innych pierdołek bo tego jest troszeczke, to sciagnij gore napewno szybciej to bedzie niz wywalanie silnika z komory
ziutoon - 11-03-2012, 16:50
skoro tak mówisz to spróbuję najpierw od góry zawsze to mniej śrub do odkręcenia.
komarsnk - 11-03-2012, 17:00
waldi-1 napisał/a: | ja podejrzewam ze masz tez wyciek oleju z pod uszczelki głowicy |
Na pewno masz na myśli uszczelkę głowicy?
Nazywajmy rzeczy po imieniu...
waldi-1 - 11-03-2012, 18:26
moze zle sprecyzowałem, chodzi o uszczelke pod głowicą, bo z pod niej tez moze mu olej wyciekać, pod pokrywą zaworow tez jest uszczelka i z pod niej rowniez moze byc wyciek, ale zwał jak zwał a to nie zmienia faktu ze do uszczelnienia tego. musi wyciągac silnik
ale zeby to zrobic to pojedz lepiej do fachowca, bo zeby sciagnac głowice musisz zrzucic rozrzad, a wydaje mi sie ze ty raczej tych umiejetnosci nie posiadasz
m6riano - 12-03-2012, 06:51
ziutoon napisał/a: | Jak się za to zabiorę to zrobię jakąś fotorelację. |
Chętnie wpadne i porobie ci foty na bieżąco...;-)
[ Dodano: 12-03-2012, 06:55 ]
waldi-1 napisał/a: | ale zeby to zrobic to pojedz lepiej do fachowca, bo zeby sciagnac głowice musisz zrzucic rozrzad, a wydaje mi sie ze ty raczej tych umiejetnosci nie posiadasz |
ale żeś chłopakowi pocisnał...ściągnąć rozrząd to potrafi nawet maciek z klanu...gorzej z założeniem..;-)
sampler - 12-03-2012, 08:36
Tez uwazam ze lepiej nie wyciagac silnika. Jak sciagniesz dolot co zajmuje 1 godz bedziesz mial do wszystkiego dostep. Ale jesli juz chcesz wyjmowac silnik to tak zeby sie najmniej narobic. A wiec wyciagasz silnik ze skrzynia. Moim zdaniem jezeli nie masz podnosnika kolumnowego to sie za to nie bierz. Zaczynamy od odpiecia polosi przy skrzyni lub przy piascie. Lepiej to zrobic przy skrzyni czyli trzeba zlac olej, odkrecic wahacz prosty od sanek i wahacz giety przy cukierku i polos breszka ladnie wyjdzie na zewnatrz. To samo z druga strona. Nastepnie odkrecasz belke silnika wraz z poduszkami przednia silnika i tylna skrzyni. Calosc wisi Ci juz tylko na gornych poduszkach. Zostaje juz tylko odpiecie wydechu i rozrusznika, czujnika wstecznego, linek biegow i przewodu hydr sprzegla i mozesz opuscisz samochod podkladajac pod silnik od dolu kilka palet. Teraz mozesz porozpinac wszystko od gory odkrecic dwie gorne poduszki i buda do gory a silnik ze skrzynia zostanie Ci na dole. Samo wyciagniecie zajmie Ci z może 5 godzin.
swinks_UK - 12-03-2012, 08:46
sampler napisał/a: | Samo wyciagniecie zajmie Ci z może 5 godzin. |
Eeee.. tam, można dużo szybciej.
Tutaj jest tutorial:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Tomek - 12-03-2012, 09:56
waldi-1 napisał/a: | ale zwał jak zwał |
no nie takie znowu "zwał jak zwał"
uszczelka pod głowicą a uszczelka pod deklem to jest lekka różnica
co do wyciągania silnika, to kiedyś ktoś tutaj pisał, że wymieniając drążki kierownicze wyciąga sobie maglownice (w Galancie), bo tak łatwiej
to może i do wymiany uszczelki łatwiej wyciągnąć silnik, nie wiem
waldi-1 - 12-03-2012, 18:54
tomek84, tu nie chodzi o uszczelke pod głowica i o uszczelke pod pokrywa zaworow, wiem ze to nie to samo, ty poprostu zle przeczytałes, chodziło koledze o to ze zle sie sprecyzowałem nazywajac uszczelke pod głowica jako uszczelke głowicy, choc i tak to jest to samo a kazdy moze zrozumiec to w inny sposob
deejay - 12-03-2012, 20:47
Panowie po co robic sobie roboty !
Wycieki które najczęściej występuja w V6 to: pokrywy zaworów , uszczelniacze wałków rozrzadu i wału korbowego , zaślepka głowicy po lewej stronie na "pierwszej" głowicy .
Bardzo rzadko zdarza sie aby wyciek był pod głowicą .
Naprawde brak potrzeby wyciągac do uszczelnienia silnik , bez sensu
|
|
|