Problemy techniczne - sprzęt diagnostyczny do galanta z 1993r, 2.0 V6
zdzichu16 - 10-03-2012, 21:01 Temat postu: sprzęt diagnostyczny do galanta z 1993r, 2.0 V6 Witam,
nie chce mi się już płacić mechanikowi za usuwanie błędów z mojego auta. Chciałbym wiedzieć jaki muszę kupić kabel, pod jakie złącze, aby móc podłączyć go pod laptopa przez usb i samemu wyeliminować błędy. Ewentualnie jeśli ktoś zna naprawdę dobrego mechanika z okolic Nowego Tomyśla, to proszę namiary przez PW. Dzięki z góry za pomoc.
Pozdrawiam.
szpala85 - 10-03-2012, 21:53
co ty chcesz kasować ? btw. w naszych galach bledy silnikowe same się kasują po odpięciu aku (oprócz SRS)
zdzichu16 - 10-03-2012, 23:33
U mnie świeci się non stop check engine, nawet po 'wykasowaniu' przez odłączenie klem z akumu. Raz na sto jazd zgaśnie, ale i tak się zaświeci, chciałbym to wyłączyć albo wyeliminować. Chciałbym też sprawdzić inne błędy w moim aucie. Z tego co widziałem mój galant ma złącze 16-pinowe z prawej strony pod kierownicą. Proszę o podanie jaki sprzęt musiałbym kupić aby to zdiagnozować, i jaki program do tego jest potrzebny.
plecho1 - 10-03-2012, 23:45
Najprawdopodobniej wystarczy spinacz biurowy którym zwierasz piny pierwszy z czwartym po czym włączasz zapłon i wtedy kontrolka silnika zacznie mrugać. Te mrugnięcia oznaczają kody błędów które powiedzą ci co jest nie tak.
Tu masz to opisane:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29561
elektryk - 11-03-2012, 15:46
zdzichu16 napisał/a: | U mnie świeci się non stop check engine, nawet po 'wykasowaniu' przez odłączenie klem z akumu. Raz na sto jazd zgaśnie, ale i tak się zaświeci, chciałbym to wyłączyć albo wyeliminować. Chciałbym też sprawdzić inne błędy w moim aucie. Z tego co widziałem mój galant ma złącze 16-pinowe z prawej strony pod kierownicą. | Ta kontrolka nie służy wkurzaniu kierowcy tylko sygnalizuje usterkę, skoro się zapala od razu po resecie akumulatorem znaczy że na stałe jakiś element lub obwód jest uszkodzony. Posiadanie testera nie pozwala na wyeliminowanie zaświecania kontrolki błędy ani nie pozwala na jej wyłączenie.
Jeśli jako 16 pinowe złącze masz na myśli standardowe złącze OBD-II to masz do wyboru:
- tani tester na ELM327 lub podobnym układzie podłączany do komputera, do tego za darmo jest tylko podstawowy odczyt parametrów, lista błędów i kasowanie błędów. Są płatne aplikacje, ale nic poza zbieraniem i pokazywaniem danych historycznych nie potrafią
- lepszy tester, prawdopodobnie też z układem ELM327, potrafi to samo co wyżej, tyle że ma wyświetlacz. Nie potrafi nic więcej niż odczytywać błędy i parametry oraz kasować błędy.
- tester warsztatowy, typu Bosch KTS, można kupić używkę bez aktualizacji za kilka tysięcy zł. Potrafi to samo co poprzednie, plus wywoływanie testów mechanicznych, ale to zależnie od marki i modelu samochodu
- tester dedykowany do mitsu, MUT, bez aktualizacji cena jakieś 10k PLN, potrafi odczytywać, sterować, konfigurować, ładować nowy soft do ECU i programować kluczyki.
Żaden z tych testerów sam nie naprawi samochodu, a w większości usterek też nie potrafi jednoznacznie wskazać "popsuło się ........".
tpodsiadlo - 21-03-2012, 13:39
nie jestem na 100% pewien bo roznie pisza, ale ja do 2.0 16v za pierona nie moglem podlaczyc sie zadnym elm'em a sprawdzalem z 3 roznymi ktore z innymi autami sie laczyly i z tego co kojarze to dopiero po 96r mozna czytac bledy elmem. nie wiem jak z bosch'em.
pozostaje wymrugac, 1-pin do masy i zaplon.
a kasowanie bledu jak juz ktos napisal nie usuwa usterki - jesli nadal wystepuje to nadal bedzie swiecic check
|
|
|