To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Kody błędów 11 oraz 15

mouseman - 12-03-2012, 19:51
Temat postu: [C52A 1.5] Kody błędów 11 oraz 15
Uszanowanie,
w Sobote miałem odczytane błędy z mojego Lancerka i ku mojemu zdziwieniu wyskoczył błąd:
11 - sonda lambda, co dziwne była ona założona 5 lat temu zrobiłem na niej około 40 kkm. Wydaje mi się że to mało i troche budzi mój niepokój czy to oby napewno sonda ? Palm wykazał totalny brak sygnału na wolnych obrotach.

15 - MPS czyli czujnik położenia silniczka przepustnicy. O co kaman ? Z czym to się je ewentulanie jak ten czujnik uratować ?

Panowie pomóżcie co by wiosna misiowi lżejsza była 8)

tomusn - 12-03-2012, 22:37

11 - a jak bardzo rozgrzany byl silnik?
Krzyzak - 13-03-2012, 06:45

mouseman napisał/a:
co dziwne była ona założona 5 lat temu
też 5 lat temu zmieniłem lambadę i teraz obserwuję zwiększone spalanie - obecnie produkowane części, to przepaść w stosunku do oryginałów sprzed 20 lat :)

15 - obok silniczka masz taką wtyczkę na 6 pinów (5 wykorzystanych) - w manualu jest procedura sprawdzania tego ustrojstwa

mouseman - 13-03-2012, 13:49

pamiętacie który kabelek biały czy niebieski odpowiadał za sygnał do sondy lambda ?

[ Dodano: 13-03-2012, 18:35 ]
tomusn napisał/a:
11 - a jak bardzo rozgrzany byl silnik?


Primo dzięki Tomku za załatwienie sondy.

Miał temp roboczą no i w dodatku błąd w pamięci komputera. Licze na to że jednak trafiłem podróbe w postaci "made for NKK" coś mi świta że tak pisało na tej sondzie.

Kurcze service manual by Deutschland, macie opis sprawdzenia owego MPS w ojczystym języku ?

Krzyzak - 14-03-2012, 07:23

taki sam jak np. do E33 SOHC - a do tego masz już manuala w Download po angielsku
mouseman - 21-03-2012, 12:37

według wszystkich przypadków na forum, podłączenie powinno wyglądać tak:
auto -> sonda (NGK/NKK)
niebieski -> czarny
bały -> szary

[ Dodano: 18-03-2012, 21:32 ]
Panowie jeszcze jedno pytanko - w przypadku wymiany sondy (przy założeniu że to ona była zepsuta) check engine powinien sam zgasnąć czy trzeba mu pomóc np poprzez odłączenie aku??

[ Dodano: 21-03-2012, 12:36 ]
Nowa sonda już założona, check engine zgasł po przejechaniu około 4 km. Stara sonda po 4 latach / 40000 km była w bardzo złym stanie, sensora praktycznie nie było. Zmartwiło mnie to tym bardziej że nosiła sygnaturę NKK Japan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group