Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Kody błędów 11 oraz 15
Autor Wiadomość
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 12-03-2012, 19:51   [C52A 1.5] Kody błędów 11 oraz 15

Uszanowanie,
w Sobote miałem odczytane błędy z mojego Lancerka i ku mojemu zdziwieniu wyskoczył błąd:
11 - sonda lambda, co dziwne była ona założona 5 lat temu zrobiłem na niej około 40 kkm. Wydaje mi się że to mało i troche budzi mój niepokój czy to oby napewno sonda ? Palm wykazał totalny brak sygnału na wolnych obrotach.

15 - MPS czyli czujnik położenia silniczka przepustnicy. O co kaman ? Z czym to się je ewentulanie jak ten czujnik uratować ?

Panowie pomóżcie co by wiosna misiowi lżejsza była 8)
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 12-03-2012, 22:37   

11 - a jak bardzo rozgrzany byl silnik?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-03-2012, 06:45   

mouseman napisał/a:
co dziwne była ona założona 5 lat temu
też 5 lat temu zmieniłem lambadę i teraz obserwuję zwiększone spalanie - obecnie produkowane części, to przepaść w stosunku do oryginałów sprzed 20 lat :)

15 - obok silniczka masz taką wtyczkę na 6 pinów (5 wykorzystanych) - w manualu jest procedura sprawdzania tego ustrojstwa
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-03-2012, 13:49   

pamiętacie który kabelek biały czy niebieski odpowiadał za sygnał do sondy lambda ?

[ Dodano: 13-03-2012, 18:35 ]
tomusn napisał/a:
11 - a jak bardzo rozgrzany byl silnik?


Primo dzięki Tomku za załatwienie sondy.

Miał temp roboczą no i w dodatku błąd w pamięci komputera. Licze na to że jednak trafiłem podróbe w postaci "made for NKK" coś mi świta że tak pisało na tej sondzie.

Kurcze service manual by Deutschland, macie opis sprawdzenia owego MPS w ojczystym języku ?
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-03-2012, 07:23   

taki sam jak np. do E33 SOHC - a do tego masz już manuala w Download po angielsku
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-03-2012, 12:37   

według wszystkich przypadków na forum, podłączenie powinno wyglądać tak:
auto -> sonda (NGK/NKK)
niebieski -> czarny
bały -> szary

[ Dodano: 18-03-2012, 21:32 ]
Panowie jeszcze jedno pytanko - w przypadku wymiany sondy (przy założeniu że to ona była zepsuta) check engine powinien sam zgasnąć czy trzeba mu pomóc np poprzez odłączenie aku??

[ Dodano: 21-03-2012, 12:36 ]
Nowa sonda już założona, check engine zgasł po przejechaniu około 4 km. Stara sonda po 4 latach / 40000 km była w bardzo złym stanie, sensora praktycznie nie było. Zmartwiło mnie to tym bardziej że nosiła sygnaturę NKK Japan.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.