To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Diagnostyka

slavo_p - 25-03-2012, 11:34
Temat postu: [E57A 2.0D] Diagnostyka
Witam Panowie mam Galanta 93 rok , z tego co wyczytałem to jedynie mozna go zdiagnozowac błyskając kody , lecz u mnie nic nie błyska :( pod kierownicą z prawej strony mam wtyk 16 pinowy , i zaraz koło niego wtyczka z jednym kabelkiem . Jak odczytac błędy ?????????
jacek11 - 25-03-2012, 12:20

Tutaj masz opis :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435

Pozdro :)

Wszyc - 25-03-2012, 12:39

Jacek nie wprowadzaj kolego w błąd ma diesla nie ma check engine nic mu nie będzie z niczego błyskać nie ma błędów bo nie masz kompa :)

masz komputer sterujący zaworem recyrkulacji spalin i pracy świec żarowych nie posiada on diagnostyki żadnej,
można tylko diagnozować błędy abs lub srs ale to w serwisie niczego związanego z silnikiem się nie dowiesz od elektryki bo elektryki w tym silniku nie ma jak w dieslach z lat 70tych :) na silnik idzie tylko parę kabli na czujnik temp wody, ciśnienia oleju i świece żarowe koniec :) za stare auto masz na bajery z kompami :)

jacek11 - 25-03-2012, 15:47

Faktycznie, nie zauważyłem że to ropol :wink:
waldi-1 - 25-03-2012, 20:43

a co masz za problem ze chcesz diagnozować ?
slavo_p - 25-03-2012, 21:28

Moj problem polega na tym iz wentylator chłodnicy cały czas sie kręci oraz taki ze po przekreceniu kluczyka nie swieci mi sie kontrolka swiec oraz ładowania , siece grzeją i ładowanie tez jest jutro bede sie brał za te kontrolki w desce czy nie sązarówki popalone .
Wszyc - 25-03-2012, 23:29

nie ma kontrolki świec w większości diesli po lifcie była dopiero
slavo_p - 27-03-2012, 21:01

zgadza sie :D niema kontrolki od grzania swiec . A czy moze ktos moze wytłumaczyc do czego służąprzekazniki te duze w komorze silnika ?? pod nimi tez jest moduł niewiadomego pochodzenia któy sie dosc nagrzewa
Wszyc - 27-03-2012, 21:44

Te dwa przekaźniki wielkie przy grodzi to właśnie przekaźniki świec żarowych ustawiające maksymalne grzanie przed rozruchem i mniejsze na czas osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury pracy to pod nimi to albo jakiś sterownik do układu świec żarowych albo jakiś syf od EGRu czyli systemu recyrkulacji spalin

Co do świec żarowych to świetnie na słuch słychać kiedy się załączają więc da radę żyć bez lampki po za tym przy włączeniu i wyłączeniu się ich lekko pulsuje kontrolka absu i kontrolka wody w filtrze paliwa z powodu dużego poboru prądu

slavo_p - 01-04-2012, 16:16

wymieniłem cewki obydwie ze szrotu , wyglądaja dobrze , pykają przełanczają :P ale jak mi grzało 3 sekundy tak dalej grzeje za krótko :(
milo - 01-04-2012, 18:24

slavo_p napisał/a:
ale jak mi grzało 3 sekundy tak dalej grzeje za krótko

Czujnik temperatury lub ecu zwalony

slavo_p - 01-04-2012, 20:16

który czujnik temperatury ?????


niewiadomo który czujnik ?? :D
NA głowicy wkręcone są dwa czujniki :D Jeden dwupinowy daje sygnał do deski rozdzielczej a drugi jedno pinowy do kompa . Ten jednopinowy wymieniłem ale swieczki dalej grzeje 3 sek , prąd jaki wtedy płynie to ok 10,5 v . Jak odepne ten przekaznik z lewej strony to jak włącze zapłon to włancza sie grzanie swiecna tym drugim przekazniku i trwa ono ok 30 sek a prąd jaki jest na swiecach to ok 5.8 v .
CZy moze byc tak ze mam złe swiece załozone ??
mam swieczki 12v

milo - 03-04-2012, 15:49

slavo_p napisał/a:
CZy moze byc tak ze mam złe swiece załozone ??
mam swieczki 12v

Tak złe.... pierwsze grzanie tzn szybkie 12 v idzie na świece 6v i potem przez opornik normalne grzanie około 6v
Musisz miec swiece 6 v



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group