[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Awaria silnika, głośna praca po naprawie
Swiezu - 31-03-2012, 11:03 Temat postu: [E55A 2.0] Awaria silnika, głośna praca po naprawie Witam,
proszę o diagnozę co to może być i jaki ewentualny koszt naprawy. Podczas jazdy zgasł silnik, gdy chciałem odpalić z biegu to odgłos metaliczny tak jakby kręciło coś, ale nie "załapywało", podczas próby odpalenia kluczykiem to samo. Rozrusznik kręci. Wstępna diagnoza to niestety pasek rozrządu. Dodam, że nic nie stuknęło, puknęło, ani nic takiego. Silnik zgasł i tyle. Co to może być?
deejay - 31-03-2012, 11:07
Odkręc korek wlewu oleju i zakręc rozrusznikiem za pomocą drugiej osoby i spr. czy obracają sie wałki rozrzadu , jesli nie to masz wyjasnienie.
Remont silnika jest nie opłacalny , lepiej zakupic drugi uzywany , decyzja nalezy do ciebie .
Jesli pasek strzelił to sama naprawa głowicy z wymiana zworów to koszt ok 900zł zalezy ile zaworów "przezyło" do tego dolicz czesci i robote mechanika .
Swiezu - 31-03-2012, 12:19
A ECU coś w tym temacie może wymrygać?
[ Dodano: 31-03-2012, 13:07 ]
Niestety potwierdziło się. Jeszcze jedno pytanie, czy jest (i jaka jest) szansa, że to poszedł sam pasek? I nie będzie trzeba robić głowicy i zaworów. Samochód już swoje ma, a jeszcze przednie zawieszenie jest do wymiany więc wolałbym nie płacić więcej jak 1000zł
deejay - 31-03-2012, 22:06
Jeśli pasek strzela w silnku szesnastozaworowym to zawsze gnie więcej niz połowe zaworów , wiec naprawa bedzie kosztowna.
robertdg - 31-03-2012, 22:16
Ja bym założył pasek i sprawdził czy po zestawieniu markerów i zmontowaniu da się obrócić, a jeżeli sie da to jaka kompresja z tego wyjdzie, czasami się zdarza, że a nóż widelec się uda, ale to nie liczne przypadki, aczkolwiek kto wie, może jesteś w czepku urodzony.
Swiezu - 31-03-2012, 23:36
Dodam (też pisałem w pierwszym poście), że nie było żadnych stuków, ani nic takiego, a przynajmniej nie słyszałem żadnych bardziej niepokojących dźwięków. Domyślam się, że to dobry znak. Pytanie - czy przy uszkodzeniach zawsze słychać "złe rzeczy"?
Wszyc - 01-04-2012, 00:21
Polecam nie gdybać ani nie robić sobie nadziei jest szansa jedna na tysiąc że wszystko jest dobrze zrób jak Robert napisał i sprawdź jak to wygląda bo mam wrażenie że oczekujesz nie odpowiedzi a tego że ktoś pocieszy Cie że jest dobrze
Trzymamy kciuki żeby było dobrze ale nikt Ci tu nic nie wywróży z fusów ani nie policzy ile zaworów poszło zdjąć głowicę trzeba i zobaczyć
Powodzenia oby się trafiło że jednak jest co zbierać
robertdg - 01-04-2012, 07:36
Stuków możesz nie usłyszeć, gdyż dźwignie popychaczy zaworowych przejmują większość energii uderzenia i zazwyczaj pękają, ściągnij pokrywe zaworów i sprawdź czy nie są popękane, następnie możesz spróbować to co proponowałem wcześniej, jednakżę jeżeli się okaże, że dostały zawory to szykuj się na to o czym wspominał deejay
Swiezu - 01-04-2012, 20:18
Wszyc napisał/a: | mam wrażenie że oczekujesz nie odpowiedzi a tego że ktoś pocieszy Cie że jest dobrze |
Może trochę tak
A na poważnie:
jakbym miał kupować nowy silnik to co dokładnie? I czy to, że mam instalację LPG nie przeszkadza? Sorry za pytania ale jestem zielony i dla mnie silnik to "wszystko co pod maską" (w dużym cudzysłowiu, ale jednak).
[ Dodano: 21-04-2012, 18:01 ]
A więc dla potomnych zostawiam:
poszło 8 zaworów. Remont wyszedł mnie 1800zł, ale do tego był wymieniony pasek klinowy i płyn chłodniczy. W samym rozrządzie też uszczelka głowicy, bo już wcześniej było coś z nią nie tak. Aktualnie silnik jak nowy, prawie cały samochód, gwarancja na rozrząd na 4 lata lub 60.000km, na głowicę 1 rok. Do zrobienia zostało przednie zawieszenie i "odpicować lakier" i będzie świecił na zlotach.
P.S. Trochę po kosztach za robociznę wziął także myślę, że koszt takiego remontu to około 2000zł.
[ Dodano: 27-04-2012, 19:07 ]
Pojawił się nowy problem, w końcu miałem okazję pojechać trochę dalej i po zrobieniu tego silnika bardzo głośno chodzi powyżej 3.000 rpm. Co to może być? Ja już tracę siły do tego auta Dodatkowo "czuć" jak pracuje silnik, drży cały samochód.
Hubeeert - 27-04-2012, 19:38
up
Wszyc - 27-04-2012, 20:04
Swiezu napisał/a: | Dodatkowo "czuć" jak pracuje silnik, drży cały samochód. |
Prawdopodobnie rozrząd źle założony to że na znakach to jeszcze nie wszystko powiedz mechaniorowi że z tyłu bloku jest taka śrubka którą trzeba wykręcić by ustawić wałek balansowy zdejmujesz pasek rozrządu obracasz pompe oleju na znaki wsadzasz zamiast śruby śubokręt jeżeli wchodzi na około 5-6cm to jest ok ustawione jak wchodzi na 2cm to źle i trzeba wykonać jeszcze jeden obrót pompą leju i znów ustawić na znaki i sprawdzić ponowie jak się zgadza ustawić do kupy rozrząd i powinno być ok ( i wkręcić śrubkę znów na miejsce)
http://www.youtube.com/watch?v=2q5xaUm0Kto
Pierwsza minuta filmiku troche inny silnik bo 4g63 dohc ale identycznie jak w twoim 4g63 sohc
|
|
|