Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Awaria silnika, głośna praca po naprawie
Autor Wiadomość
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-03-2012, 11:03   [E55A 2.0] Awaria silnika, głośna praca po naprawie

Witam,
proszę o diagnozę co to może być i jaki ewentualny koszt naprawy. Podczas jazdy zgasł silnik, gdy chciałem odpalić z biegu to odgłos metaliczny tak jakby kręciło coś, ale nie "załapywało", podczas próby odpalenia kluczykiem to samo. Rozrusznik kręci. Wstępna diagnoza to niestety pasek rozrządu. Dodam, że nic nie stuknęło, puknęło, ani nic takiego. Silnik zgasł i tyle. Co to może być?
Ostatnio zmieniony przez Swiezu 27-04-2012, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2012, 11:07   

Odkręc korek wlewu oleju i zakręc rozrusznikiem za pomocą drugiej osoby i spr. czy obracają sie wałki rozrzadu , jesli nie to masz wyjasnienie.
Remont silnika jest nie opłacalny , lepiej zakupic drugi uzywany , decyzja nalezy do ciebie .
Jesli pasek strzelił to sama naprawa głowicy z wymiana zworów to koszt ok 900zł zalezy ile zaworów "przezyło" do tego dolicz czesci i robote mechanika .
Ostatnio zmieniony przez deejay 01-04-2012, 00:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-03-2012, 12:19   

A ECU coś w tym temacie może wymrygać?

[ Dodano: 31-03-2012, 13:07 ]
Niestety potwierdziło się. Jeszcze jedno pytanie, czy jest (i jaka jest) szansa, że to poszedł sam pasek? I nie będzie trzeba robić głowicy i zaworów. Samochód już swoje ma, a jeszcze przednie zawieszenie jest do wymiany więc wolałbym nie płacić więcej jak 1000zł :)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2012, 22:06   

Jeśli pasek strzela w silnku szesnastozaworowym to zawsze gnie więcej niz połowe zaworów , wiec naprawa bedzie kosztowna.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-03-2012, 22:16   

Ja bym założył pasek i sprawdził czy po zestawieniu markerów i zmontowaniu da się obrócić, a jeżeli sie da to jaka kompresja z tego wyjdzie, czasami się zdarza, że a nóż widelec się uda, ale to nie liczne przypadki, aczkolwiek kto wie, może jesteś w czepku urodzony.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 31-03-2012, 23:36   

Dodam (też pisałem w pierwszym poście), że nie było żadnych stuków, ani nic takiego, a przynajmniej nie słyszałem żadnych bardziej niepokojących dźwięków. Domyślam się, że to dobry znak. Pytanie - czy przy uszkodzeniach zawsze słychać "złe rzeczy"?
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-04-2012, 00:21   

Polecam nie gdybać ani nie robić sobie nadziei jest szansa jedna na tysiąc że wszystko jest dobrze zrób jak Robert napisał i sprawdź jak to wygląda bo mam wrażenie że oczekujesz nie odpowiedzi a tego że ktoś pocieszy Cie że jest dobrze :roll:

Trzymamy kciuki żeby było dobrze ale nikt Ci tu nic nie wywróży z fusów ani nie policzy ile zaworów poszło zdjąć głowicę trzeba i zobaczyć :roll:

Powodzenia oby się trafiło że jednak jest co zbierać
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-04-2012, 07:36   

Stuków możesz nie usłyszeć, gdyż dźwignie popychaczy zaworowych przejmują większość energii uderzenia i zazwyczaj pękają, ściągnij pokrywe zaworów i sprawdź czy nie są popękane, następnie możesz spróbować to co proponowałem wcześniej, jednakżę jeżeli się okaże, że dostały zawory to szykuj się na to o czym wspominał deejay
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 01-04-2012, 20:18   

Wszyc napisał/a:
mam wrażenie że oczekujesz nie odpowiedzi a tego że ktoś pocieszy Cie że jest dobrze :roll:

Może trochę tak :)

A na poważnie:
jakbym miał kupować nowy silnik to co dokładnie? I czy to, że mam instalację LPG nie przeszkadza? Sorry za pytania ale jestem zielony i dla mnie silnik to "wszystko co pod maską" (w dużym cudzysłowiu, ale jednak).

[ Dodano: 21-04-2012, 18:01 ]
A więc dla potomnych zostawiam:
poszło 8 zaworów. Remont wyszedł mnie 1800zł, ale do tego był wymieniony pasek klinowy i płyn chłodniczy. W samym rozrządzie też uszczelka głowicy, bo już wcześniej było coś z nią nie tak. Aktualnie silnik jak nowy, prawie cały samochód, gwarancja na rozrząd na 4 lata lub 60.000km, na głowicę 1 rok. Do zrobienia zostało przednie zawieszenie i "odpicować lakier" i będzie świecił na zlotach.

P.S. Trochę po kosztach za robociznę wziął także myślę, że koszt takiego remontu to około 2000zł.

[ Dodano: 27-04-2012, 19:07 ]
Pojawił się nowy problem, w końcu miałem okazję pojechać trochę dalej i po zrobieniu tego silnika bardzo głośno chodzi powyżej 3.000 rpm. Co to może być? Ja już tracę siły do tego auta :( Dodatkowo "czuć" jak pracuje silnik, drży cały samochód.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2012, 19:38   

up
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-04-2012, 20:04   

Swiezu napisał/a:
Dodatkowo "czuć" jak pracuje silnik, drży cały samochód.


Prawdopodobnie rozrząd źle założony to że na znakach to jeszcze nie wszystko powiedz mechaniorowi że z tyłu bloku jest taka śrubka którą trzeba wykręcić by ustawić wałek balansowy zdejmujesz pasek rozrządu obracasz pompe oleju na znaki wsadzasz zamiast śruby śubokręt jeżeli wchodzi na około 5-6cm to jest ok ustawione jak wchodzi na 2cm to źle i trzeba wykonać jeszcze jeden obrót pompą leju i znów ustawić na znaki i sprawdzić ponowie jak się zgadza ustawić do kupy rozrząd i powinno być ok ( i wkręcić śrubkę znów na miejsce)

http://www.youtube.com/watch?v=2q5xaUm0Kto

Pierwsza minuta filmiku troche inny silnik bo 4g63 dohc ale identycznie jak w twoim 4g63 sohc
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.