Carisma - Techniczne - [cari 1.8 GDI] Uszczelka pokrywy zaworów
radek8622 - 17-04-2012, 15:09 Temat postu: [cari 1.8 GDI] Uszczelka pokrywy zaworów witam mam pytanie jak wyglada uszczelka pokrywy zaworów w GDI przed liftem.Kurcze na sklapie sa jakies dwa typy
1. http://www.google.pl/imgr...9,r:10,s:0,i:86
2. http://www.google.pl/imgr...9,r:11,s:0,i:88
potrzebuje uszczelke w raz z uszczelniaczami świec ta druga ma takie ale nie wiem czy bedzie pasowac...niby jest do GDI i ta druga tez;/
reicz - 17-04-2012, 15:56
pierwsza to uszczelka pokrywy zaworów w GDI,
plecho1 - 17-04-2012, 18:45
Myślę, że ten temat też Cię zainteresuje:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67952
radek8622 - 17-04-2012, 19:44
dobra a ta druga to co to jest??? na sklepie niby jest ze do gdi uszczelka pokrywy zaworow wraz z uszczelniaczami swiec.
reicz - 17-04-2012, 19:58
ta druga jest do 1.6. i te czarne kółeczka to uszczelniacze kanału świec.
radek8622 - 18-04-2012, 15:17
no dobra ja potrzebuje uszczelki do GDI wraz z uszczelniaczami świec bo mam 3 zalane świece. tamta uszczelka ma uszczelniacze świec czy nie ma??? mechanik powiedział mi ze potrzebuje uszczelko pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami.w jednym z tematow który kolega podsunął była odpowiedz ze gdi nie ma usczelniaczy to jak to jest???co ma zrobic aby pozbyc sie oleju w gniazdach...?
plecho1 - 18-04-2012, 16:35
Wszystko jest w linku który wkleiłem, wystarczy wejść i zobadzyć.
radek8622 - 18-04-2012, 18:05
dla mnie nie jest to jasne...w tym linku niby jest napisane ale tez nie do końca...bo nie jest jasno powiedziane co trzeba aby uszczelnić te gniazda świec.
plecho1 - 18-04-2012, 18:30
Uszczelka która Cię interesuje jest pomiędzy dwoma częściami z których składa się głowica. Na ostatnim rysunku jest to ta o nr. 01236
radek8622 - 18-04-2012, 19:18
to aż tak głeboko trzeba rozbierać żeby uszczelnic świece??? nie wystarczy uszczelka pokrywy zaworów???ta uszczelka to uszczelka pokrywy głowicy mam racje???
scoratir - 18-04-2012, 19:38
W tym modelu silnika glowica skalada sie z 2 czesci. Miedzy nimi jest uszczelka ktora chroni przed przedostaniem sie oleju miedzy te czesci. Nie jestem pewien ale mozliwe zeby olej przedostawal sie ta górna uszczelką - miedzy glowica a pokrywa zaworow. Bo jesli puszcza uszczelka miedzy czesciami growicy to trzeba sciaga rozrzad. A to grubsza robota. Moze warto poczekac i od razu rozrzad wymienic jeśli nie leje za bardzo.
plecho1 - 18-04-2012, 19:46
scoratir, raczej ta optymistyczna teoria nie przejdzie bo jeśli puszczała by uszczelka pokrywy zaworów, to żeby olej mógł się przedostać do kanałów świec, musiała by jeszcze puszczać uszczelka kolektora ssącego a do tego był by zachlapany sam kolektor na styku z głowicą. Olej dostaje się jedynie przez tę , którą wskazałem.
Tak wygląda sama pokrywa:
http://img13.allegroimg.p...4/31/2186243158
więc kolektor styka się bezpośrednio z głowicą i to w nim też są kanały w których siedzą świece.
scoratir - 18-04-2012, 19:57
Nie do końca wiem jak to jest skonstruowane, ale jeśli widziałeś to rozebrane to lepiej wiesz . W kolektorze świece? To kolektor ssący jest przykręcony do obydwu części głowicy?
plecho1 - 18-04-2012, 20:04
Źle się wyraziłem, świece przechodzą przez kolektor
Przez te okrągłe otwory.
scoratir - 18-04-2012, 20:25
Mhm teraz rozumiem... W cari po lifcie jest chyba nieco inaczej. Ale teraz to jasna sprawa... trzeba rozbierać głowicę ;]. W 1.6 jest to "nieco" prościej skonstruowane.
|
|
|