To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Galanta! - [EAx 97-04] 2.4 GDI, 1999r, sedan, Zgorzelec

tnalag - 12-05-2012, 12:08
Temat postu: [EAx 97-04] 2.4 GDI, 1999r, sedan, Zgorzelec
Witam wszystkich. Mam kilka pytań skierowanych w szczególności do posiadaczy Gali z silnikiem 2.4 GDI. Czy warto takowego zakupić - silnik z tego co czytam ma złe opinie. Jednak ceny na wystawionych aukcjach kuszą, Galanty z tym silnikiem w większości są z bardzo dobrym wyposażeniem tj. climatronic, skórzana tapicerka i ospojlerowanie AVANCE które dla mnie najlepiej się prezentuje na tym aucie. Czy niskie ceny są faktycznie spowodowane awaryjnością tej jednostki ? 2.5 v6 w wersji AVANCE poniżej 14 -15 tyś ciężko kupić.

http://otomoto.pl/mitsubi...-C24027975.html


Kod:

Typ:
    Sedan / Limuzyna
Wersja:
    VI
Rok produkcji:
    1999
Przebieg w km:
    160 000 km
Skrzynia biegów:
    manualna
Moc:
    150 KM (110 kW)
Pojemność skokowa:
    2351 cm³
Rodzaj paliwa:
    benzyna
Kolor:
    granatowy-metallic
Liczba drzwi:
    4/5
Kraj pochodzenia:
    Niemcy

Dodatkowe wyposażenie:

ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby
Dodatkowe informacje:

serwisowany w ASO, bezwypadkowy, garażowany
Opis pojazdu:

Mitsubishi Galant w oryginalnej wersji Avance sprowadzony z Niemiec w bardzo dobrej kondycji, zarówno technicznie jak i wizualnie, przebieg potwierdzony dokumentem TUV (ostatnie badania techn.), nigdy nie miało wypadku, bardzo efektowny wygląd. Galant posiada dobre wyposażenie, min. klimatronik (100%sprawny), zegary "High Contrast", 4xAirbag, fabrycznie przyciemniane szyby oraz obniżone zawieszenie (sprężyny Eibach montowane fabrycznie), pakiet ospoilerowania Avance, alufelgi 17". Pełna dokumentacja+3 oryg. kluczyki i pilot. Jedyny niewielki minus to lekkie otarcie-rysy na tylnym błotniku i zderzaku (foto nr 10). Silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny GDi o dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. Rozrząd wymieniony przy 132 tyś.km. PODANA CENA NIE ZAWIERA OPŁAT IMPORTOWO-REJESTRACYJNYCH, KTÓRE PONOSI DODATKOWO NABYWCA !!! Mozliwosc powrotu na kolach po wykupieniu ubezpieczenia na miejscu. Nie odpowiadam na maile i sms-y !!!

Proszę o opinie auta i ogólne dotyczące silników 2.4 GDI

wilukce - 12-05-2012, 13:00

Na początek
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40247
A następnie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38803

Na forum niektóre rzeczy były poruszane już setki razy. Nic tylko siąść i czytać.
Pzdr

tnalag - 12-05-2012, 13:11

Wybacz następnym razem się dostosuje. A co do FAQ większość tematów o GDI już wygasła - nie istnieje.
motke - 12-05-2012, 13:42

tnalag napisał/a:
Wybacz następnym razem się dostosuje.

Zawsze post możesz edytować i radzę zrobić to teraz, bo mod usunie ci temat.

Co do silnika gdi. Jeżeli się kupuje dobre podzespoły i przestrzega wymian to silnik ten jest bardzo dobry. Jedyny ból jest taki że nie założysz do niego gazu, chociaż na forum już ktoś zamontował, ale nie wiem czy jest to sens jeździć 30% na benzynie, a 70% na gazie.

tnalag - 12-05-2012, 13:59

motke napisał/a:
tnalag napisał/a:
Wybacz następnym razem się dostosuje.

Zawsze post możesz edytować i radzę zrobić to teraz, bo mod usunie ci temat.


Post poprawiony :biggrin:

Czytałem trochę na temat silników. Nie ma dużo zwolenników. Jak z częściami? widzę, że są trudno dostępne do silników 2.0 i 2.5 v6 a do GDI wogóle --> :butthead:

motke - 12-05-2012, 14:06

Nie ma dużo zwolenników ponieważ w większości przypadków ludzie chcą założyć gaz, a ci którzy krytykują ten silnik nigdy na oczy go nie widziała, tylko usłyszeli coś o nim i tak powtarzają nie wiedząc że głupoty gadają. Jak by był taki zły to mitsubishi dawno by się z nich wycofała, a produkowany jest nadal.
Części nie są trudno dostępne. Zazwyczaj kupując coś odbiór jest na drugi dzień (pisze tu o v6, co do gdi warto się wybrać do sklepu i popytać)

tnalag - 12-05-2012, 14:14

Ogólnie niepotrzebuje jakiś wielkich osiągów, tylko by nie było problemów z wyprzedzaniem. I tak po Polsce nie ma gdzie jeździć z prędkościami powyżej 180/h. A co do gazu robię za mało km rocznie by opłacało mi się go zakładać bo tylko 7-9 tyś na rok. A spalanie różni się mocno od v6?
xluki - 12-05-2012, 16:17

Większość części do GDI jest dostępna od ręki w InterCarsie.
wookash83 - 12-05-2012, 18:52

jeśli trafisz na egzemplarz serwisowany poprawnie to GDI bardzo fajne się sprawuje ale bardzo łatwo poprzez złą obsługę coś w nich zepsuć, silniki 2.0 i 2.5 są ładnie pisząc bardziej wyrozumiałe..
tnalag - 12-05-2012, 20:12

A że się tak zapytam co się może zepsuć lub co się w nich najczęściej psuje ?
zichu - 12-05-2012, 20:17

zapchana przepustnica(osmolona) i klekoczące popychacze. silnik brzmi jak diesel
i9i - 12-05-2012, 21:41

zichu napisał/a:
zapchana przepustnica(osmolona) i klekoczące popychacze. silnik brzmi jak diesel


I filtry w pompie WC jak się często "na oparach" jeździ. Jak nie zamierzasz zakładać LPG i nie straszne Ci cyfry na dystrybutorze to całkiem rozsądny wybór.

EDIT: dot. silnika GDI

zichu - 12-05-2012, 22:32

tnalag, ja miałem carisme GDI. Bardzo mi się podobał ten silnik. co prawda czasem poklekotał i falowały obroty przez tą przepustnicę ale w zaden sposób mi to nie przeszkadzalo w jeździe. co do realnego spalania to od 4,7 do 13,7:) spalanie przy o 1.8 GDI i to w mniejszym aucie ale ja polecam GDI:)
tnalag - 13-05-2012, 11:35

Aż tak źle z tym spalaniem? Czy nie było zamierzeniem konstruktorów by ten silnik był oszczędny? Widzę że spalanie się dużo nie różni od v6... silnik faktycznie nieprzyjemnie brzmi podobnie jak 2.0. W mojej Astrze G 1.4 silnik na jałowym był praktycznie niesłyszalny, ale spalanie mnie powalało.. na mieście 9-10 litrów. A co do samego auta którego sobie upatrzyłem ? Ktoś już może go widział na żywo?
fj_mike - 13-05-2012, 11:38

tnalag napisał/a:
widzę, że są trudno dostępne do silników 2.0 i 2.5 v6 a do GDI wogóle --> :butthead:

Gdzie widzisz? Wg mojej wiedzy nie ma problemu z częściami.

tnalag napisał/a:
Nie ma dużo zwolenników.

Głównie z dwóch powodów:
- nieopłacalne zagazowanie
- V6 daje więcej frajdy
tnalag napisał/a:
A że się tak zapytam co się może zepsuć lub co się w nich najczęściej psuje ?

Bez względu na silniki padają typowe rzeczy dla tego modelu. Więcej w FAQ.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group