ASX Ogólne - ASX 1.8 DID 4WD 116KM ??
Majron - 26-05-2012, 14:52 Temat postu: ASX 1.8 DID 4WD 116KM ?? Witam, zaczęło mnie zastanawiać dlaczego wycofali z oferty model ASX 1.8 DID 4WD 116KM, posiadam takowy i jestem zadowolony (pomijając wady "fabryczne").
Wie ktoś może dlaczego już nie ściągają tych modeli?
krzychu - 26-05-2012, 15:38
bo to był model przewidziany rynki gdzie masz mniejsze ubezpieczenie czy jakieś podatki poniżej jakiejś tam mocy. Ktoś przez przypadek go zamówił na Polskę, a w Polsce nie ma takich zależności. W Twoim jest podobno wszystko to samo co w mocniejszym tylko soft się różni.
desko - 27-05-2012, 11:10
nie był, jest
w Norwegii ASX z silnikiem 150KM jest około 20% droższy, dlatego kupowany jest tylko słabszy, z drugiej strony praktycznie nie wyczuwa się różnicy w czasie jazdy
krzychu - 27-05-2012, 11:38
desko napisał/a: | nie był, jest |
W sensie był w Polsce... Teraz jest tylko tam gdzie trzeba.
desko napisał/a: | z drugiej strony praktycznie nie wyczuwa się różnicy w czasie jazdy |
Zależy jak kto jeździ. Jak spokojnie i na niskich obrotach to nie. Ale jak ciśniesz do końca (w końcu po co kupować nowy silnik jak się kręci jak stare TDI?) to potem na końcu już ma dziurę w momencie.
Majron - 27-05-2012, 19:59
Zależy jak kto jeździ.
Z tym akurat się zgodzę ale,
na końcu już ma dziurę w momencie.
po jeździe 116 i 150KM nie wyczuwałem żadnej dziury, jedynie przy zapakowaniu 5 osób i bagażu może jest troszkę słabszy.
A i najważniejsze, skoro nie różnią się silnikiem tylko softem, to tak jak by zwykłego diesla podnieść o 34KM, a co za tym idzie to pewnie krótsza eksploatacja. Moje zdanie jest takie że najpierw był model 116KM a później wypuścili 150-te.
vavoom - 27-05-2012, 21:33
Majron napisał/a: | Moje zdanie jest takie że najpierw był model 116KM a później wypuścili 150-te. |
Z tego, co pamiętam, to było dokładnie odwrotnie - bazowo silnik ma 150KM, a wersja 116KM to tylko ograniczona softem wersja tego silnika. Moim zdaniem konie mechaniczne są tu bez znaczenia, ważny jest przebieg momentu, co było opisywane tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55189
cyt. jurekschroda napisał/a: | Moment obrotowy jest ten sam (chodzi o najwyższą wartość), ale inaczej wygląda jego wykres:
300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min
Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm.
(...)
pomimo takiego samego maksymalnego momentu (300niutków) silnik 116 KM ma spoooro gorszy wykres momentu - dużo bardziej stozkowy, a 150KM ma przyjemnie płaski |
mitsu00 - 27-05-2012, 22:20
desko napisał/a: | nie był, jest
w Norwegii ASX z silnikiem 150KM jest około 20% droższy, dlatego kupowany jest tylko słabszy, z drugiej strony praktycznie nie wyczuwa się różnicy w czasie jazdy | W tym kraju to ceny aut sa wogole z kosmosu dzieki ichniejszym podatkom
quarniento - 28-05-2012, 20:34
Kyrje, tną jak Intel na mnożniku
Swoją drogą u nas "sztucznie" lepiej się sprzedają samochody < 2000 ccm.....akcyza
|
|
|