To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Cykanie silnika przy przyspieszaniu

tresorex - 11-06-2012, 09:59
Temat postu: [CA4A 1.6] Cykanie silnika przy przyspieszaniu
Mam pewien problem. W zeszłym tygodniu poszła mi uszczelka pod głowicą i wydmuchało cały płyn chłodzący i silnik w pewnym momencie się zagotował. Zatrzymałem się i dalej jechałem na holu. Pękły metalowe pierścienie na uszczelce i płyn leciał do cylindrów. Wymieniłem uszczelkę i przy okazji rozrząd, zostały wyregulowane zawory. Złożyłem silnik do kupy. Wszystko jest ok (odpalanie ok, obroty ładnie się utrzymują, CE się nie zapala) poza dwoma rzeczami. Gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to w okolicy kolektora dolotowego albo przepustnicy słychać cichy bulgot, a przy puszczeniu gazu słuchać pojedyncze strzały/pierdzenie w okolicach dolotu. Dodam że wydech jest szczelny i nie pierdzi.
Druga sprawa to cykanie przy przyspieszaniu. Na postoju gdy dodaję gazu jest ok ale podczas jazdy słuchać głośne cykanie (cyk, cyk, cyk, cyk...) ale tylko przy przyspieszaniu. Gdy odpuszczam gaz i utrzymuję na równych obrotach to cykanie zanika. Przy zwalnianiu też go nie słychać... Dodam jeszcze że takie cykanie ale o wiele cichsze było słyszalne przed awarią ale tylko gdy dodawałem gazu na 5 lub 4 biegu z bardzo niskich obrotów. Mieliście kiedyś coś podobnego?? :roll:

Hugo - 12-06-2012, 13:31

Sprawdzić ustawienie zapłonu.
docencik87 - 12-06-2012, 14:35

Zawory regulowane na ciepło czy na zimno??
Ogólnie na tabliczkach masz dwie wartości. Na zimno ustawiasz wstępnie a następnie na gorącym silniku ostatecznie.

tresorex - 14-06-2012, 14:22

Regulowany był na zimno, również sprawdzane były na zimno. Wlot na 0,2 wylot na 0,3.
londolut - 14-06-2012, 14:58

tresorex, zawory reguluje się przy temperaturze roboczej.
tresorex - 14-06-2012, 15:44

Znalazłem w sieci wartości luzów i opisane były jako te na zimnym silniku...
londolut - 14-06-2012, 22:28

tresorex, hehe jesteś Coltmaniakiem z krwi i kości a tu wykładka na takich podstawach :D [-X Takie rzeczy zawiera manual :)
docencik87 - 15-06-2012, 10:32

Ja mam jeszcze luzy wybite na pokrywie zaworów. I są tam dwie wartość na ciepło i na zimno, z czego na zimno to luzy są regulowanie wstępnie.
rosomak1983 - 16-06-2012, 16:28

A moze skoro pierdzi z dolotu to on jest nieszczelny, napompowac kompresorem i posikac woda z mydłem. Po drugie jesli pod obciazeniem masz cyk cyk czyli moze stuk stuk spalanie stukowe- czyli jak pisał Hugo zapłon do poprawki. Zawory takze moga byc zle ustawione.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group