Pajero II - Wymiana automatu na manuala
piontas1 - 16-06-2012, 02:31 Temat postu: Wymiana automatu na manuala W moim pajero II 2,5 Td mam skrzynie automata, a chce manuala. Zamiana na manuala wiąże się z kołem zamachowym i sprzęgłem. A co z reduktorem pasuje od automata? Czy jest różnica w skrzyniach manualnych od 2,5 i 2,8 ?? Bo automat sie nie sprawdza z zupelnosci....
zbyszekm2 - 16-06-2012, 12:08 Temat postu: Re: Wymiana automatu na manuala
piontas1 napisał/a: | W moim pajero II 2,5 Td mam skrzynie automata, a chce manuala. Zamiana na manuala wiąże się z kołem zamachowym i sprzęgłem. A co z reduktorem pasuje od automata? Czy jest różnica w skrzyniach manualnych od 2,5 i 2,8 ?? Bo automat sie nie sprawdza z zupelnosci.... |
do przeróbki:
Koło zamachowe
sprzęgło
reduktor nie pasuje.
wał przedni i tylny.
poduszka i belka pod skrzynie.
lewarki
obudowa lewarków
ale do ogarnięcia.
piontas1 - 16-06-2012, 13:33
Dzieki:D:D bede ogarnial;-)
Marcus65 - 16-06-2012, 14:39
A tak BTW w czym Ci się automat nie sprawdza? Chodzi o to, że z tym silnikiem nie robi?
Pozdro
Marcus
piontas1 - 17-06-2012, 16:16
Problem jest taki, ze przelacza biegi przy zdjeciu nogi z gazu i ponownym jego dodaniem. Przy w miare spokojnym dodawaniu gazu zbija na nizszy ( nie chodzi tu o gaz w podloge). Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. No i w terenie nie wykorzystuje tego co ma wykorzystac. Zakupilem juz skrzynie, reduktor, wal przedni, sprzeglo, kolo zamachowe, poduszke i belke pod skrzynie. Zaczne dlubac w poniedzialek.
Rander - 18-06-2012, 09:33
piontas1 napisał/a: | Problem jest taki, ze przelacza biegi przy zdjeciu nogi z gazu i ponownym jego dodaniem. Przy w miare spokojnym dodawaniu gazu zbija na nizszy ( nie chodzi tu o gaz w podloge). Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. No i w terenie nie wykorzystuje tego co ma wykorzystac. Zakupilem juz skrzynie, reduktor, wal przedni, sprzeglo, kolo zamachowe, poduszke i belke pod skrzynie. Zaczne dlubac w poniedzialek. |
Skrzynia do regulacji.
Nie powinna się tak zachowywać, ani przy zdjęciu gazu, ani też przy lekkim dodawaniu.
W którymś z moich postów masz obroty silnika i odpowiadające im prędkości samochodu na poszczególnych przełożeniach. Różnica: ja mam silnik 2,8TD. Do 160 km/h mogę spokojnie się rozpędzać, w trasie mogę utrzymywać stale 140 km/h, mając wtedy bodajże ok. 3200 obr/min.
Abstrahuję tu od dużego plusa, jakim jest wygoda, zarówno na "czarnym" jak i w błocie - o ile umie się korzystać z "L"
rico.1 - 18-06-2012, 23:27
piontas1 napisał/a: | Problem jest taki, ze przelacza biegi przy zdjeciu nogi z gazu i ponownym jego dodaniem. Przy w miare spokojnym dodawaniu gazu zbija na nizszy ( nie chodzi tu o gaz w podloge). Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. No i w terenie nie wykorzystuje tego co ma wykorzystac. Zakupilem juz skrzynie, reduktor, wal przedni, sprzeglo, kolo zamachowe, poduszke i belke pod skrzynie. Zaczne dlubac w poniedzialek. | Dużo prościej by było zainteresować się ustawieniem linki skrzyni (przy pompie wtryskowej) i ewentualnie przekaźnikiem O/D.
... ale kolega chyba jest bardziej przekonany do manuala, bo mimo to woli grubsze naprawy
Oprócz tego co zbyszekm2 wypunktował dodałbym jeszcze wymianę mostów przód i tył, bo z manualną skrzynią misiek zrobi się trochę wolny na automatowych.
jawaldek - 20-06-2012, 19:32
piontas1 napisał/a: | Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. | czy aby przypadkiem nie masz włączonej opcji HOLD -->> przełącznik PWR/HOLD. Kiedyś niechcący włączyłem HOLD i było tak jak piszesz a jechałem po czarnym. Na zegarach obok wyświetlacza [ są (???) kontrolki ] załączenia przód/tył po prawej stronie na dole HOLD wyżej PWR.
Tak na marginesie to kiedy powinniśmy włączyć PWR a kiedy HOLD ???
Marcus65 - 20-06-2012, 23:42
O ile dobrze rozumiem działanie tej funkcji, to PWR wydłuża biegi, czyli przed zmianą biegu skrzynia ciągnie do wyższych obrotów niż bez PWR. Ale HOLD, to nie wiem...
Pozdro
Marcus
Rander - 21-06-2012, 00:22
Marcus65 napisał/a: | O ile dobrze rozumiezyniam działanie tej funkcji, to PWR wydłuża biegi, czyli przed zmianą biegu skrzynia ciągnie do wyższych obrotów niż bez PWR. Ale HOLD, to nie wiem...
Pozdro
Marcus |
Nic nie włączone -> skrzynia przerzuca biegi w górę od ok 2500 do 4000 obr/min (w zależności od obciążenia)
Włączone PWR -> skrzynia ciągnie do obrotów maksymalnych, czyli przerzuca biegi powyżej 4500 obr/min (przy dużym obciążeniu)
Włączone HOLD -> skrzynia nie używa biegu 1. Auto staruje z biegu II, aby zmniejszyć moment obrotowy na kołach, a tym samym aby ułatwić ruszenie bez uślizgu na śniegu czy lodzie.
Marcus65 - 21-06-2012, 02:04
Inaczej mówiąc, jeśli ktoś ma smykałkę do ścigania się automatem, to powinien włączyć PWR na stałe A informacja o HOLD bardzo cenna, o ile poprawna
Pozdro
Marcus
|
|
|