Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana automatu na manuala
Autor Wiadomość
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 16-06-2012, 02:31   Wymiana automatu na manuala

W moim pajero II 2,5 Td mam skrzynie automata, a chce manuala. Zamiana na manuala wiąże się z kołem zamachowym i sprzęgłem. A co z reduktorem pasuje od automata? Czy jest różnica w skrzyniach manualnych od 2,5 i 2,8 ?? Bo automat sie nie sprawdza z zupelnosci....
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-06-2012, 12:08   Re: Wymiana automatu na manuala

piontas1 napisał/a:
W moim pajero II 2,5 Td mam skrzynie automata, a chce manuala. Zamiana na manuala wiąże się z kołem zamachowym i sprzęgłem. A co z reduktorem pasuje od automata? Czy jest różnica w skrzyniach manualnych od 2,5 i 2,8 ?? Bo automat sie nie sprawdza z zupelnosci....

do przeróbki:
Koło zamachowe
sprzęgło
reduktor nie pasuje.
wał przedni i tylny.
poduszka i belka pod skrzynie.
lewarki
obudowa lewarków
ale do ogarnięcia.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 16-06-2012, 13:33   

Dzieki:D:D bede ogarnial;-)
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2012, 14:39   

A tak BTW w czym Ci się automat nie sprawdza? Chodzi o to, że z tym silnikiem nie robi?

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
piontas1 
Nowy Forumowicz

Auto: II 2,5 TDI + Vitara 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 17-06-2012, 16:16   

Problem jest taki, ze przelacza biegi przy zdjeciu nogi z gazu i ponownym jego dodaniem. Przy w miare spokojnym dodawaniu gazu zbija na nizszy ( nie chodzi tu o gaz w podloge). Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. No i w terenie nie wykorzystuje tego co ma wykorzystac. Zakupilem juz skrzynie, reduktor, wal przedni, sprzeglo, kolo zamachowe, poduszke i belke pod skrzynie. Zaczne dlubac w poniedzialek.
_________________
Adrenalina uzależnia
Piwo to moje paliwo :D
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 18-06-2012, 09:33   

piontas1 napisał/a:
Problem jest taki, ze przelacza biegi przy zdjeciu nogi z gazu i ponownym jego dodaniem. Przy w miare spokojnym dodawaniu gazu zbija na nizszy ( nie chodzi tu o gaz w podloge). Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. No i w terenie nie wykorzystuje tego co ma wykorzystac. Zakupilem juz skrzynie, reduktor, wal przedni, sprzeglo, kolo zamachowe, poduszke i belke pod skrzynie. Zaczne dlubac w poniedzialek.


Skrzynia do regulacji.
Nie powinna się tak zachowywać, ani przy zdjęciu gazu, ani też przy lekkim dodawaniu.

W którymś z moich postów masz obroty silnika i odpowiadające im prędkości samochodu na poszczególnych przełożeniach. Różnica: ja mam silnik 2,8TD. Do 160 km/h mogę spokojnie się rozpędzać, w trasie mogę utrzymywać stale 140 km/h, mając wtedy bodajże ok. 3200 obr/min.

Abstrahuję tu od dużego plusa, jakim jest wygoda, zarówno na "czarnym" jak i w błocie - o ile umie się korzystać z "L" ;)
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-06-2012, 23:27   

piontas1 napisał/a:
Problem jest taki, ze przelacza biegi przy zdjeciu nogi z gazu i ponownym jego dodaniem. Przy w miare spokojnym dodawaniu gazu zbija na nizszy ( nie chodzi tu o gaz w podloge). Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica. No i w terenie nie wykorzystuje tego co ma wykorzystac. Zakupilem juz skrzynie, reduktor, wal przedni, sprzeglo, kolo zamachowe, poduszke i belke pod skrzynie. Zaczne dlubac w poniedzialek.
Dużo prościej by było zainteresować się ustawieniem linki skrzyni (przy pompie wtryskowej) i ewentualnie przekaźnikiem O/D.
... ale kolega chyba jest bardziej przekonany do manuala, bo mimo to woli grubsze naprawy :wink:

Oprócz tego co zbyszekm2 wypunktował dodałbym jeszcze wymianę mostów przód i tył, bo z manualną skrzynią misiek zrobi się trochę wolny na automatowych.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-06-2012, 19:32   

piontas1 napisał/a:
Predkosc maksymalna 60-70km/h. Przez to gotuje mi sie chlodnica.
czy aby przypadkiem nie masz włączonej opcji HOLD -->> przełącznik PWR/HOLD. Kiedyś niechcący włączyłem HOLD i było tak jak piszesz a jechałem po czarnym. Na zegarach obok wyświetlacza [ są (???) kontrolki ] załączenia przód/tył po prawej stronie na dole HOLD wyżej PWR.
Tak na marginesie to kiedy powinniśmy włączyć PWR a kiedy HOLD ???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2012, 23:42   

O ile dobrze rozumiem działanie tej funkcji, to PWR wydłuża biegi, czyli przed zmianą biegu skrzynia ciągnie do wyższych obrotów niż bez PWR. Ale HOLD, to nie wiem... :)

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 21-06-2012, 00:22   

Marcus65 napisał/a:
O ile dobrze rozumiezyniam działanie tej funkcji, to PWR wydłuża biegi, czyli przed zmianą biegu skrzynia ciągnie do wyższych obrotów niż bez PWR. Ale HOLD, to nie wiem... :)

Pozdro
Marcus


Nic nie włączone -> skrzynia przerzuca biegi w górę od ok 2500 do 4000 obr/min (w zależności od obciążenia)

Włączone PWR -> skrzynia ciągnie do obrotów maksymalnych, czyli przerzuca biegi powyżej 4500 obr/min (przy dużym obciążeniu)

Włączone HOLD -> skrzynia nie używa biegu 1. Auto staruje z biegu II, aby zmniejszyć moment obrotowy na kołach, a tym samym aby ułatwić ruszenie bez uślizgu na śniegu czy lodzie.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2012, 02:04   

Inaczej mówiąc, jeśli ktoś ma smykałkę do ścigania się automatem, to powinien włączyć PWR na stałe :) A informacja o HOLD bardzo cenna, o ile poprawna :mrgreen:

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.