Pajero Pinin - [2.0 GDI] silnik nie pracuje na wolnych obrotach
BLV - 25-06-2012, 22:37 Temat postu: [2.0 GDI] silnik nie pracuje na wolnych obrotach witam wszystkich
posiadam Pinina od kilku tygodni mam z nim straszne problemy, na początku przechodził mi w tryb awaryjny podczas gwałtownego przyspieszania ale jak jezdziłem normalnie bez przeciążeń i kręciłem go tylko do 3,5 tysi obrotów:P bylo oki , następnie problem (był )może nadal jest ze spalaniem - średnie spalanie na kompie bylo 9l/100km to teraz mi na 12 skoczyło a trasa sie nie zmieniła. wiec pojechalem do mechanika podlaczyl kompa ( wyskoczyl blad katalizatora) i okzalo sie ze jest pęknięty wiec go wywalil wstawił strumienice i mialo byc oki...... ale nie jest oki i samochód nie chce pracować na wolnych obrotach po odpaleniu ale jak sie przejedzie z 2 km i delikatnie nogę z gazu zdejmuje to nie gasnie a jak gwałtownie zdejmuje to gasnie. mechanik mowi ze to egr ? ale jest cos takiego w benzynie ? moj silnik to 2.0 gdi 2001 rok i co najlepsze teraz nie ma żadnych błędów
mstrucz - 26-06-2012, 09:01
Zmień mechanika, bo niedługo zrobi Ci złom z auta.
Po pierwsze 2001 rok, ale może masz już tak jak po 2002, gdzie wszystkie pininy mają 2 katalizatory. Za drugim jest wtedy druga sonda, która wykryje brak katalizatora (wskaże jako błąd ale nic do jazdy nie zmienia, bo jest jedynie informacyjna) stosuje się wtedy tkz "emulator" katalizatora czyli króciec w który się tą sondę wkręca.
Ciebie może to nie dotyczyć, bo w 2001 większość miała jeden katalizator i jedną sondę (czyli EURO2 , od 2002 EURO3).
Bardzo ciekawy mechanik, który na podstawie komunikatu OBD od razu wycina katalizator - badanie sprawności katalizatora to żmudne zadanie i zawsze oparte o pomiary na końcu rury a nie odczytu kodu błędu. Chyba, że zrobił diagnostykę pracy w czasie rzeczywistym, tzn przejechaliście się na rozgrzanym silniku parę kilometrów z włączonym zapisem parametrów - to coś mówi. Z reguły w autach z jedną sondą nawet się nie wie że kat nie działa, bo jeżeli nie zapchał się na "betonowo" to po prostu jest wydmuchaną puszką (jak ta Twoja strumiennica).
W sprawie obrotów i spalania jak zwykle w silnikach GDI stawiam na przepustnicę (czyli czyszczenie), tym bardziej, że komp nie wykazuje błędu. Oczywiście powinien to zrobić ktoś, kto zna silnik GDI nie tylko z opowieści.
BLV - 26-06-2012, 21:36
dzieki bardzo a możesz podesłać instrukcje czyszczenia przepustnicy? oraz powiedzieć mi cz ten samochody posiada egr ? samochód jest z 2000r po pierwsza rejestracja jest w 2001. a co do spr katalizatora to było tak : wsyskoczyl błąd on wpisał wgoogle okazalo sie ze ten blad to pęknięty katalizator i temu go wywalił. teraz szukalem jak czyscic i trafilem na zdjecia jak wygląda przepustnica z nagarem to u mnie jak patrząc z gory to nie widac tego nagaru jutro bede musaial ja wyjąć
sq9mcs - 26-06-2012, 23:46
Nagar będziesz miał od wewnętrznej strony. Trochę rozbierania i przepustnicę wyciągniesz całą. Zaopatrz się w środek do czyszczenia przepustnic. Przepustnica jak dobrze pamiętam przykręcona jest na 4 śrubach do kolektora ssącego. Ogólnie w rozbieraniu trzeba dążyć do tego aby zrobić sobie miejsce do odkręcenia tych śrub. Ja swoją wyciągnąłem bez wyjmowania kolektora ssącego.
mstrucz - 27-06-2012, 09:14
EGR masz, ale gdyby byl uszkodzony to po pierwsze miałbyś check engine po drugie najprawdopodobniej wogóle by nie działał.
|
|
|