Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.0 GDI] silnik nie pracuje na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
BLV 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 2
Skąd: Drohiczyn
Wysłany: 25-06-2012, 22:37   [2.0 GDI] silnik nie pracuje na wolnych obrotach

witam wszystkich
posiadam Pinina od kilku tygodni mam z nim straszne problemy, na początku przechodził mi w tryb awaryjny podczas gwałtownego przyspieszania ale jak jezdziłem normalnie bez przeciążeń i kręciłem go tylko do 3,5 tysi obrotów:P bylo oki , następnie problem (był )może nadal jest ze spalaniem - średnie spalanie na kompie bylo 9l/100km to teraz mi na 12 skoczyło a trasa sie nie zmieniła. wiec pojechalem do mechanika podlaczyl kompa ( wyskoczyl blad katalizatora) i okzalo sie ze jest pęknięty wiec go wywalil wstawił strumienice i mialo byc oki...... ale nie jest oki i samochód nie chce pracować na wolnych obrotach po odpaleniu ale jak sie przejedzie z 2 km i delikatnie nogę z gazu zdejmuje to nie gasnie a jak gwałtownie zdejmuje to gasnie. mechanik mowi ze to egr ? ale jest cos takiego w benzynie ? moj silnik to 2.0 gdi 2001 rok i co najlepsze teraz nie ma żadnych błędów
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-06-2012, 09:01   

Zmień mechanika, bo niedługo zrobi Ci złom z auta.
Po pierwsze 2001 rok, ale może masz już tak jak po 2002, gdzie wszystkie pininy mają 2 katalizatory. Za drugim jest wtedy druga sonda, która wykryje brak katalizatora (wskaże jako błąd ale nic do jazdy nie zmienia, bo jest jedynie informacyjna) stosuje się wtedy tkz "emulator" katalizatora czyli króciec w który się tą sondę wkręca.
Ciebie może to nie dotyczyć, bo w 2001 większość miała jeden katalizator i jedną sondę (czyli EURO2 , od 2002 EURO3).
Bardzo ciekawy mechanik, który na podstawie komunikatu OBD od razu wycina katalizator - badanie sprawności katalizatora to żmudne zadanie i zawsze oparte o pomiary na końcu rury a nie odczytu kodu błędu. Chyba, że zrobił diagnostykę pracy w czasie rzeczywistym, tzn przejechaliście się na rozgrzanym silniku parę kilometrów z włączonym zapisem parametrów - to coś mówi. Z reguły w autach z jedną sondą nawet się nie wie że kat nie działa, bo jeżeli nie zapchał się na "betonowo" to po prostu jest wydmuchaną puszką (jak ta Twoja strumiennica).
W sprawie obrotów i spalania jak zwykle w silnikach GDI stawiam na przepustnicę (czyli czyszczenie), tym bardziej, że komp nie wykazuje błędu. Oczywiście powinien to zrobić ktoś, kto zna silnik GDI nie tylko z opowieści.
_________________

 
 
BLV 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 2
Skąd: Drohiczyn
Wysłany: 26-06-2012, 21:36   

dzieki bardzo a możesz podesłać instrukcje czyszczenia przepustnicy? oraz powiedzieć mi cz ten samochody posiada egr ? samochód jest z 2000r po pierwsza rejestracja jest w 2001. a co do spr katalizatora to było tak : wsyskoczyl błąd on wpisał wgoogle okazalo sie ze ten blad to pęknięty katalizator i temu go wywalił. teraz szukalem jak czyscic i trafilem na zdjecia jak wygląda przepustnica z nagarem to u mnie jak patrząc z gory to nie widac tego nagaru jutro bede musaial ja wyjąć
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-06-2012, 23:46   

Nagar będziesz miał od wewnętrznej strony. Trochę rozbierania i przepustnicę wyciągniesz całą. Zaopatrz się w środek do czyszczenia przepustnic. Przepustnica jak dobrze pamiętam przykręcona jest na 4 śrubach do kolektora ssącego. Ogólnie w rozbieraniu trzeba dążyć do tego aby zrobić sobie miejsce do odkręcenia tych śrub. Ja swoją wyciągnąłem bez wyjmowania kolektora ssącego.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-06-2012, 09:14   

EGR masz, ale gdyby byl uszkodzony to po pierwsze miałbyś check engine po drugie najprawdopodobniej wogóle by nie działał.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.