To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - [CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny

Whitie - 27-06-2012, 20:40
Temat postu: [CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny
Czołem
Witam ponownie po dłuższej nieobecności.
Wróciłem do mitsu, tym razem czysto osobowego wozidełka.
Lancer 2004 2.0 SOHC 116 KM

No i oczywiście zapala mi się co jakiś czas Engine service soon spowodowane działaniem katalizatora. Wydaje się być to standardem nawet w kilku Evo, które znam.

Ogólnie jakoś bardzo mnie to nie drażni ale skoro kontrolka ma pokazywać błędy to nie chce aby paliła się ciągle. Jakąś funkcje w końcu musi pełnić :)

No i kupiłem sobie ELM327 (taki kabelek OBD2) i zastanawiam się jaki program do tego?
Może ktoś z Szanownych ma jakieś doświadczenia, coś doradzi?

Z góry dzięki.
Maciek

Anonymous - 27-06-2012, 21:42
Temat postu: Re: Interfejs diagnostyczny
Whitie napisał/a:
No i oczywiście zapala mi się co jakiś czas Engine service soon spowodowane działaniem katalizatora. Wydaje się być to standardem nawet w kilku Evo, które znam.
Jeśli ta kontrolka pojawia się regularnie i rzeczywiście wskazuje na katalizator, oznacza to, że czeka Cię wymiana kata i/lub sondy/sond lambda.
Whitie napisał/a:
No i kupiłem sobie ELM327 (taki kabelek OBD2) i zastanawiam się jaki program do tego? Może ktoś z Szanownych ma jakieś doświadczenia, coś doradzi?
Do sczytywania i kasowania błędów, sprawdzania podstawowych parametrów wystarczy Ci ScanTool - być może dostałeś go na płycie ze sterownikami do interfejsu. Ponoć działa też PCMSkan oraz ProScan, ale u mnie jeden nawet się nie połączył, a drugi występuje chyba tylko w wersji z kluczem i brak wersji demo. Nie zagłębiałem tematu.
Whitie - 27-06-2012, 21:53

Podziękował serdecznie.

Z katami nieoryginalnymi jest tak, że albo będą działały i błąd nie wyskoczy albo będzie wyskakiwał regularnie :)
Na oryginał mnie nie stać chyba... nawet już nie sprawdzam ceny ale do ostatniej Alfy jak musiałem kupić (4 sondy bez możliwości emulacji) zaśpiewali 3800 :)

Kabelka jeszcze nie mam, zapłaciłem i czekam. Zobaczymy co przyjdzie.

Najwyżej usunę i będzie się świeciło... w ostateczności.

Dzięki

tomcio2006 - 28-06-2012, 08:10

Witam kolego mam ten sam problem co ty z katalizatorem i kontrolką check engine więc wyjąłem żarówkę od checka kupiłem taki kabelek jak ty i raz w tygodniu profilaktycznie sczytuję i kasuję błędy,sprawdzam czy nie pojawia się nic nowego (na szczęście jeden i ten sam błąd)
Do skanowania używam elm 327 i pcmscan polecam ten program prosty w obsłudze i polski interfejs

jak byś potrzebował programik to mogę podesłać ci na pw

Artii - 28-06-2012, 12:13

tomcio2006 napisał/a:
skanowania używam elm 327 i pcmscan


Potwierdzam działa.

ps. pokazuje Ci obroty silnika?

Anonymous - 28-06-2012, 18:26

Whitie napisał/a:
Z katami nieoryginalnymi jest tak, że albo będą działały i błąd nie wyskoczy albo będzie wyskakiwał regularnie :)
Na oryginał mnie nie stać chyba... nawet już nie sprawdzam ceny ale do ostatniej Alfy jak musiałem kupić (4 sondy bez możliwości emulacji) zaśpiewali 3800 :)

Ze swoich doświadczeń mogę napisać:
- katalizator wymieniłem na uniwersalny (Ipaco, ul. Syreny).
- bez wdawania się w szczegóły jednocześnie zamówiłem 2 uniwersalne sondy NTK/NGK i...
... zapomniałem o CES i interfejsie. Całość zamknęła się kwotą 950 PLN. Do tej pory zrobiłem 3000 mil i jak dotąd zero problemów. Czego wszystkim życzę. :D

tomcio2006 - 28-06-2012, 19:00

do kolegi Artii tak pokazuje mi obroty i wszystkie pozostałe dane :lol:
Whitie - 28-06-2012, 20:31

Podziękował.
Dziś się nie zapaliło.
Kabelek będzie jutro.
Zobaczymy, może rzeczywiście ostatecznie kupie tak jak gregorbu, radzi....

krzychu - 28-06-2012, 20:53

Whitie napisał/a:
Dziś się nie zapaliło.


Zapali się po dłuższej trasie powyżej 80km/h gdzieś był cały schemat jak się testuje katalizator. Ciągle próbuje jak nie zaistnieją warunki to zaczyna od nowa.

Whitie - 01-07-2012, 19:21

No więc jest jak mówisz.
Po ok 100 km na trasie się zapaliła.
Odpiąłem aku. Zgasła na jakieś 50 km :)

Wróciłem do domu. Podpiąłem kabel. Fajny ten pcmscan....

No ale coś czuję, że będzie mnie to denerwowało, więc ustukam trochę i wymienię ten kat i sondy :)

Swoja drogą muszę się z Wami podzielić taką miła sytuacją.
W ostatnim moim aucie osobowym, a była to Alfa 156 z 2003 roku po takiej wycieczce do Bydgoszczy i z powrotem musiałem dolać ze 300 ml oleju :) W Mitsu nie ubyło ni grama :)

krzychu - 02-07-2012, 07:03

Ja bym próbował magika znaleźć co zasymuluje drugą sondę. Potem wywalić katalizator. Jak masz kabel to zobacz jaki odczyt idzie na sondę, potem wypadało by wziąć auto co ma dobry katalizator i sprawdzić co ma być. Potem coś pomodzić, żeby podpiąć zamiast sondy jakiś generator który będzie dawał zawsze dobry odczyt. Do tego wpiąć opornik w obwód grzewczy sondy...
Whitie - 02-07-2012, 20:36

W tę stronę właśnie idę :)
Opowiem jak sie uporam.
Póki co hamulce w Patrolu mają priorytet...

Rozumiem, że jazda z zapalonym Check Engine może ewentualnie spowodować wyższe spalanie ?

krzychu - 02-07-2012, 20:38

Nie powinno, do puki zapalenie się tej kontrolki jest spowodowane tylko katalizatorem....
Whitie - 03-07-2012, 19:06

Dzięki raz jeszcze.
Tymczasem pytanko.
Czy ktoś z Wawy lub okolic umie rozwiązać mój problem z wywaleniem kata i oszukaniem ECU ?

Karwoś - 18-07-2012, 18:22

najprostrzy to chyba easy obd II - mam dziala od lat u mnie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group