Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny
Autor Wiadomość
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 27-06-2012, 20:40   [CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny

Czołem
Witam ponownie po dłuższej nieobecności.
Wróciłem do mitsu, tym razem czysto osobowego wozidełka.
Lancer 2004 2.0 SOHC 116 KM

No i oczywiście zapala mi się co jakiś czas Engine service soon spowodowane działaniem katalizatora. Wydaje się być to standardem nawet w kilku Evo, które znam.

Ogólnie jakoś bardzo mnie to nie drażni ale skoro kontrolka ma pokazywać błędy to nie chce aby paliła się ciągle. Jakąś funkcje w końcu musi pełnić :)

No i kupiłem sobie ELM327 (taki kabelek OBD2) i zastanawiam się jaki program do tego?
Może ktoś z Szanownych ma jakieś doświadczenia, coś doradzi?

Z góry dzięki.
Maciek
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2012, 21:42   Re: Interfejs diagnostyczny

Whitie napisał/a:
No i oczywiście zapala mi się co jakiś czas Engine service soon spowodowane działaniem katalizatora. Wydaje się być to standardem nawet w kilku Evo, które znam.
Jeśli ta kontrolka pojawia się regularnie i rzeczywiście wskazuje na katalizator, oznacza to, że czeka Cię wymiana kata i/lub sondy/sond lambda.
Whitie napisał/a:
No i kupiłem sobie ELM327 (taki kabelek OBD2) i zastanawiam się jaki program do tego? Może ktoś z Szanownych ma jakieś doświadczenia, coś doradzi?
Do sczytywania i kasowania błędów, sprawdzania podstawowych parametrów wystarczy Ci ScanTool - być może dostałeś go na płycie ze sterownikami do interfejsu. Ponoć działa też PCMSkan oraz ProScan, ale u mnie jeden nawet się nie połączył, a drugi występuje chyba tylko w wersji z kluczem i brak wersji demo. Nie zagłębiałem tematu.
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 27-06-2012, 21:53   

Podziękował serdecznie.

Z katami nieoryginalnymi jest tak, że albo będą działały i błąd nie wyskoczy albo będzie wyskakiwał regularnie :)
Na oryginał mnie nie stać chyba... nawet już nie sprawdzam ceny ale do ostatniej Alfy jak musiałem kupić (4 sondy bez możliwości emulacji) zaśpiewali 3800 :)

Kabelka jeszcze nie mam, zapłaciłem i czekam. Zobaczymy co przyjdzie.

Najwyżej usunę i będzie się świeciło... w ostateczności.

Dzięki
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2012, 08:10   

Witam kolego mam ten sam problem co ty z katalizatorem i kontrolką check engine więc wyjąłem żarówkę od checka kupiłem taki kabelek jak ty i raz w tygodniu profilaktycznie sczytuję i kasuję błędy,sprawdzam czy nie pojawia się nic nowego (na szczęście jeden i ten sam błąd)
Do skanowania używam elm 327 i pcmscan polecam ten program prosty w obsłudze i polski interfejs

jak byś potrzebował programik to mogę podesłać ci na pw
_________________

 
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 28-06-2012, 12:13   

tomcio2006 napisał/a:
skanowania używam elm 327 i pcmscan


Potwierdzam działa.

ps. pokazuje Ci obroty silnika?
_________________

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2012, 18:26   

Whitie napisał/a:
Z katami nieoryginalnymi jest tak, że albo będą działały i błąd nie wyskoczy albo będzie wyskakiwał regularnie :)
Na oryginał mnie nie stać chyba... nawet już nie sprawdzam ceny ale do ostatniej Alfy jak musiałem kupić (4 sondy bez możliwości emulacji) zaśpiewali 3800 :)

Ze swoich doświadczeń mogę napisać:
- katalizator wymieniłem na uniwersalny (Ipaco, ul. Syreny).
- bez wdawania się w szczegóły jednocześnie zamówiłem 2 uniwersalne sondy NTK/NGK i...
... zapomniałem o CES i interfejsie. Całość zamknęła się kwotą 950 PLN. Do tej pory zrobiłem 3000 mil i jak dotąd zero problemów. Czego wszystkim życzę. :D
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-06-2012, 19:00   

do kolegi Artii tak pokazuje mi obroty i wszystkie pozostałe dane :lol:
_________________

 
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 28-06-2012, 20:31   

Podziękował.
Dziś się nie zapaliło.
Kabelek będzie jutro.
Zobaczymy, może rzeczywiście ostatecznie kupie tak jak gregorbu, radzi....
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-06-2012, 20:53   

Whitie napisał/a:
Dziś się nie zapaliło.


Zapali się po dłuższej trasie powyżej 80km/h gdzieś był cały schemat jak się testuje katalizator. Ciągle próbuje jak nie zaistnieją warunki to zaczyna od nowa.
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 01-07-2012, 19:21   

No więc jest jak mówisz.
Po ok 100 km na trasie się zapaliła.
Odpiąłem aku. Zgasła na jakieś 50 km :)

Wróciłem do domu. Podpiąłem kabel. Fajny ten pcmscan....

No ale coś czuję, że będzie mnie to denerwowało, więc ustukam trochę i wymienię ten kat i sondy :)

Swoja drogą muszę się z Wami podzielić taką miła sytuacją.
W ostatnim moim aucie osobowym, a była to Alfa 156 z 2003 roku po takiej wycieczce do Bydgoszczy i z powrotem musiałem dolać ze 300 ml oleju :) W Mitsu nie ubyło ni grama :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-07-2012, 07:03   

Ja bym próbował magika znaleźć co zasymuluje drugą sondę. Potem wywalić katalizator. Jak masz kabel to zobacz jaki odczyt idzie na sondę, potem wypadało by wziąć auto co ma dobry katalizator i sprawdzić co ma być. Potem coś pomodzić, żeby podpiąć zamiast sondy jakiś generator który będzie dawał zawsze dobry odczyt. Do tego wpiąć opornik w obwód grzewczy sondy...
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 02-07-2012, 20:36   

W tę stronę właśnie idę :)
Opowiem jak sie uporam.
Póki co hamulce w Patrolu mają priorytet...

Rozumiem, że jazda z zapalonym Check Engine może ewentualnie spowodować wyższe spalanie ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-07-2012, 20:38   

Nie powinno, do puki zapalenie się tej kontrolki jest spowodowane tylko katalizatorem....
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 03-07-2012, 19:06   

Dzięki raz jeszcze.
Tymczasem pytanko.
Czy ktoś z Wawy lub okolic umie rozwiązać mój problem z wywaleniem kata i oszukaniem ECU ?
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 18-07-2012, 18:22   

najprostrzy to chyba easy obd II - mam dziala od lat u mnie
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.