[CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny |
Autor |
Wiadomość |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 27-06-2012, 20:40 [CS6 2.0SOHC] Interfejs diagnostyczny
|
|
|
Czołem
Witam ponownie po dłuższej nieobecności.
Wróciłem do mitsu, tym razem czysto osobowego wozidełka.
Lancer 2004 2.0 SOHC 116 KM
No i oczywiście zapala mi się co jakiś czas Engine service soon spowodowane działaniem katalizatora. Wydaje się być to standardem nawet w kilku Evo, które znam.
Ogólnie jakoś bardzo mnie to nie drażni ale skoro kontrolka ma pokazywać błędy to nie chce aby paliła się ciągle. Jakąś funkcje w końcu musi pełnić
No i kupiłem sobie ELM327 (taki kabelek OBD2) i zastanawiam się jaki program do tego?
Może ktoś z Szanownych ma jakieś doświadczenia, coś doradzi?
Z góry dzięki.
Maciek |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2012, 21:42 Re: Interfejs diagnostyczny
|
|
|
Whitie napisał/a: | No i oczywiście zapala mi się co jakiś czas Engine service soon spowodowane działaniem katalizatora. Wydaje się być to standardem nawet w kilku Evo, które znam. | Jeśli ta kontrolka pojawia się regularnie i rzeczywiście wskazuje na katalizator, oznacza to, że czeka Cię wymiana kata i/lub sondy/sond lambda.
Whitie napisał/a: | No i kupiłem sobie ELM327 (taki kabelek OBD2) i zastanawiam się jaki program do tego? Może ktoś z Szanownych ma jakieś doświadczenia, coś doradzi? | Do sczytywania i kasowania błędów, sprawdzania podstawowych parametrów wystarczy Ci ScanTool - być może dostałeś go na płycie ze sterownikami do interfejsu. Ponoć działa też PCMSkan oraz ProScan, ale u mnie jeden nawet się nie połączył, a drugi występuje chyba tylko w wersji z kluczem i brak wersji demo. Nie zagłębiałem tematu. |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 27-06-2012, 21:53
|
|
|
Podziękował serdecznie.
Z katami nieoryginalnymi jest tak, że albo będą działały i błąd nie wyskoczy albo będzie wyskakiwał regularnie
Na oryginał mnie nie stać chyba... nawet już nie sprawdzam ceny ale do ostatniej Alfy jak musiałem kupić (4 sondy bez możliwości emulacji) zaśpiewali 3800
Kabelka jeszcze nie mam, zapłaciłem i czekam. Zobaczymy co przyjdzie.
Najwyżej usunę i będzie się świeciło... w ostateczności.
Dzięki |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2012, 08:10
|
|
|
Witam kolego mam ten sam problem co ty z katalizatorem i kontrolką check engine więc wyjąłem żarówkę od checka kupiłem taki kabelek jak ty i raz w tygodniu profilaktycznie sczytuję i kasuję błędy,sprawdzam czy nie pojawia się nic nowego (na szczęście jeden i ten sam błąd)
Do skanowania używam elm 327 i pcmscan polecam ten program prosty w obsłudze i polski interfejs
jak byś potrzebował programik to mogę podesłać ci na pw |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 28-06-2012, 12:13
|
|
|
tomcio2006 napisał/a: | skanowania używam elm 327 i pcmscan |
Potwierdzam działa.
ps. pokazuje Ci obroty silnika? |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2012, 18:26
|
|
|
Whitie napisał/a: | Z katami nieoryginalnymi jest tak, że albo będą działały i błąd nie wyskoczy albo będzie wyskakiwał regularnie
Na oryginał mnie nie stać chyba... nawet już nie sprawdzam ceny ale do ostatniej Alfy jak musiałem kupić (4 sondy bez możliwości emulacji) zaśpiewali 3800 |
Ze swoich doświadczeń mogę napisać:
- katalizator wymieniłem na uniwersalny (Ipaco, ul. Syreny).
- bez wdawania się w szczegóły jednocześnie zamówiłem 2 uniwersalne sondy NTK/NGK i...
... zapomniałem o CES i interfejsie. Całość zamknęła się kwotą 950 PLN. Do tej pory zrobiłem 3000 mil i jak dotąd zero problemów. Czego wszystkim życzę. |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-06-2012, 19:00
|
|
|
do kolegi Artii tak pokazuje mi obroty i wszystkie pozostałe dane |
_________________
 |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 28-06-2012, 20:31
|
|
|
Podziękował.
Dziś się nie zapaliło.
Kabelek będzie jutro.
Zobaczymy, może rzeczywiście ostatecznie kupie tak jak gregorbu, radzi.... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-06-2012, 20:53
|
|
|
Whitie napisał/a: | Dziś się nie zapaliło. |
Zapali się po dłuższej trasie powyżej 80km/h gdzieś był cały schemat jak się testuje katalizator. Ciągle próbuje jak nie zaistnieją warunki to zaczyna od nowa. |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 01-07-2012, 19:21
|
|
|
No więc jest jak mówisz.
Po ok 100 km na trasie się zapaliła.
Odpiąłem aku. Zgasła na jakieś 50 km
Wróciłem do domu. Podpiąłem kabel. Fajny ten pcmscan....
No ale coś czuję, że będzie mnie to denerwowało, więc ustukam trochę i wymienię ten kat i sondy
Swoja drogą muszę się z Wami podzielić taką miła sytuacją.
W ostatnim moim aucie osobowym, a była to Alfa 156 z 2003 roku po takiej wycieczce do Bydgoszczy i z powrotem musiałem dolać ze 300 ml oleju W Mitsu nie ubyło ni grama |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-07-2012, 07:03
|
|
|
Ja bym próbował magika znaleźć co zasymuluje drugą sondę. Potem wywalić katalizator. Jak masz kabel to zobacz jaki odczyt idzie na sondę, potem wypadało by wziąć auto co ma dobry katalizator i sprawdzić co ma być. Potem coś pomodzić, żeby podpiąć zamiast sondy jakiś generator który będzie dawał zawsze dobry odczyt. Do tego wpiąć opornik w obwód grzewczy sondy... |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 02-07-2012, 20:36
|
|
|
W tę stronę właśnie idę
Opowiem jak sie uporam.
Póki co hamulce w Patrolu mają priorytet...
Rozumiem, że jazda z zapalonym Check Engine może ewentualnie spowodować wyższe spalanie ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-07-2012, 20:38
|
|
|
Nie powinno, do puki zapalenie się tej kontrolki jest spowodowane tylko katalizatorem.... |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 03-07-2012, 19:06
|
|
|
Dzięki raz jeszcze.
Tymczasem pytanko.
Czy ktoś z Wawy lub okolic umie rozwiązać mój problem z wywaleniem kata i oszukaniem ECU ? |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 18-07-2012, 18:22
|
|
|
najprostrzy to chyba easy obd II - mam dziala od lat u mnie |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
|