To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Wariacje obrotomierza i silnik gasnie

th0mee - 30-06-2012, 15:42
Temat postu: [Cari 1.6] Wariacje obrotomierza i silnik gasnie
Na poczatku witam wszystkich posiadaczy Carismy.

To moje drugie autko wiec przywitalem sie na forum Lancera.
Ale mam taki oto problem z Krysia.

To model 1.6 Classic po lifcie 2000r i ostatnio zaczely sie dziac niezle hece.
W trakcie jazdy nagle potrafi zaszalec obrotomierz - doslownie gora dol, zaczyna sie szarpanie, duszenie przy wciskaniu gazu - auto gasnie i zapala sie kontrolka oleju i aku w jednym momencie.
Zaraz po tym nie za bardzo auto chce odpalic, trzeba sie nameczyc aby silnik zalapal.

Sprawdzilem dzis pierwsze co mi przyszlo na mysl a wiec napiecie alternatora i aku:

w czasie spoczynku - 12,5 V
na biegu jalowym - 14,35 V (przy pelnym obciazeniu tak samo)

regulator napiecia zmieniany 2 lata temu


Macie jakis pomysl gdzie szukac przyczyny?


Pozdrawiam
th0mee

ReaperEzg - 01-07-2012, 13:33

U mnie w oplu były podobne objawy, mechanik wskazywał na przepływkę, ale jak się okazało opel nie trzymał ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku, panewki do wymiany.
Sprawdź może błędy jak masz możliwość.

scoratir - 01-07-2012, 14:51

A nie jest to przypadkiem objaw rozlutowanych połączeń w czujniku położenia wałka rozrządu?
th0mee - 01-07-2012, 15:00

Zlego cisnienia bym nie obstawial - zgasniecie auta nie jest wynikiem duszenia i spadania obrotow tylko w trakcie jazdy po prostu jakby odcinal sie zaplon.
Jak pracuje to pracuje rowno, bez falowania.
Obstawialbym bardziej cos na poziomie czujnika polozenia walka.
Wstepnie myslalem, ze cos w ukladzie ladowania ale wyglada na to, ze jest ok.

[ Dodano: 01-07-2012, 15:02 ]
Musze podlaczyc auto pod kompa przede wszystkim, moze beda jakies zapisane bledy bo na stale check sie nie pali.
Ale moj ELM327 nie chce sie polaczyc :) wiec musze gdzies podjechac

[ Dodano: 01-07-2012, 17:35 ]
zastosowalem metode spinacza i zadnych bledow nie wykazalo.
zauwazylem tez, ze po przekreceniu stacyjki, zanim zapale auto, przy wykonywaniu testu kontrolek i zgasnieciu reszty zostaje kontrolka oleju + aku. Jak auto zapali, wszystko ladnie gasnie. ma to cos do rzeczy?

ReaperEzg - 07-07-2012, 09:29

No i dałeś radę z problemem ?
ahalek23 - 07-07-2012, 10:02

No to cię troszkę zmartwię bo wygląda że masz usterkę okresową a te z reguły są bardzo trudne do zlokalizowania (dlatego prawdopodobnie nie wywala żadnego błędu )
Napisz coś więcej w jakich okolicznościach dochodzi do tej usterki

Kiedy ostatnio był zmieniany filtr paliwa?

sniegu - 07-07-2012, 10:39

kontrolki niby dobrze ale aż dziw że check Ci nie wyskakuje jak zwarłeś piny to check Ci w ogóle mrugał czy nie bo ostatnio się spotkałem, że chłopaki (mam znajomego handlarza) potrafią się podpiąć pod kontrolkę poduszki zamiast pod kontrolkę oleju albo aku i check gaśnie Ci wtedy wcześniej a nie dopiero przy odpaleniu, a przy wymrugiwaniu błędów to check w ogóle się nie zapala?
th0mee - 07-07-2012, 14:44

Problem zdiagnozowany (mam nadzieje :) )
Moja Pani postanowila udac sie z problemem do elektryka i tak sie akurat stalo, ze pod jego brama to sie stalo - auto sie udusilo, zgaslo i juz nie chcialo odpalic - ale....wlasnie wtedy pojawil sie check. Koles podpial kompa i wyskoczyl blad 22 - Blad czujnika polozenia walu korbowego.
Objawy by wskazywaly na jego uszkodzenie.

Czekam teraz na zamowiony czujnik i zobaczymy co bedzie.
Jak naprawimy (przyszly wtorek/sroda) - dam znac.

[ Dodano: 07-07-2012, 14:46 ]
Jeszcze jedno - check mogl wczesniej nie wyskakiwac bo ja po tym, jak auto szalalo odpinalem klemy aku, bo reset pomagal - ale jak widac nie na dlugo.

sniegu - 07-07-2012, 23:25

a może to
sensor obrotów silnika?
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
wału korbowego to z tego co wiem to w chorobę rozbierania...

hidrillez - 11-07-2012, 17:13

Dorzucę propozycję zapoznania się również z tym wątkiem:
link forum

... oczywiście, jeśli tamta diagnoza okazałaby się niepoprawna (czego nie życzę, skoro już naprawa w toku)

th0mee - 12-07-2012, 23:39

Przyczyna znaleziona - elektryk okreslil czujnik polozenia walu korbowego ale.....
jak sie okazuje sa rozne rodzaje :/
ten wystepujacy w zamiennikach w roznych znanych hurtowniach, pomimo zgodnosci katalogowej - do rzeczywistosci ma sie nijak!

ponizej zdjecia uszkodzonego czujnika, ktorego mozna dostac tylko w serwisie mitsubishi (990 zl) ale z demontazu na allegro - 4 oferty. montowany jest "pod rozrzadem" i wystaje wtyczka do plastikowej obudowy/oslony rozrzadu, w ktorej z kolei jest kolejna wtyczka do ukladu.
w samej oslonie sa poprowadzone zintegrowane z nia juz przewody.

wyglada to mniej wiecej tak:
http://allegro.pl/czujnik...2430480182.html


moze ktos z was spotkal sie z takim czujnikiem lub wie gdzie mozna dostac nowy?
nie chcialbym ryzykowac z uzywanym "100% sprawnym, ktory tez moze podzialac nie wiadomo ile. no ale jak juz nie bedzie nadzie - to trzeba bedzie :)

Numer oryginalnej czesci J5T20171
Co ciekawe, wystepuje w Space Starze, Carismie GDI i Volvo S40/V40




wichura1 - 13-07-2012, 08:46

Nie wiem o co ci chodzi. W linku, który podałeś do Allegro, jest dokładnie taki sam czujnik jak twój. Widać go na ostatniej fotce, ma nawet identyczny numer.



W Carismach przed liftem czujnik położenia wału jest na kablu, co przy nieumiejętnej wymianie paska rozrządu powoduje uszkodzenie czujnika. Producent po lifcie zrobił czujnik położenia wału "mechaniko-odporny" integrując okablowanie z osłoną rozrządu. Kończąc wywód są dwa czujniki położenia wału:

1- przedliftowy: MD330853 (J5T25374)
2- poliftowy: MR560132 (J5T20171)

możesz to zobaczyć tutaj na ostatnich schematach.

th0mee - 13-07-2012, 10:26

Dzieki wichura1 za pomoc.
Twoj post byl bardzo przydatny.

Na linku z allegro chcialem po prostu pokazac o co chodzi z podlaczeniem tego czujnika :)
Bo wyobrazcie sobie, ze nie kazdy z dostawcow czesci wiedzial i dobieral ten czujnik przedliftowy, na kablu.
Ale dzieki za numer czesci - bede jeszcze szukal.

Nie orientujesz sie gdzie taki czujnik mozna dostac - oprocz Mistusbishi.
Wszystkie najwieksze hurtownie twierdza, ze nie maja i miec nie beda.
Podejrzewam, ze nie wystepuje w zamiennikach?

hidrillez - 13-07-2012, 11:35

Cytat:
Nie orientujesz sie gdzie taki czujnik mozna dostac - oprocz Mistusbishi

Np. tu - na zamówienie pewnie :mrgreen:
Albo tu - dostawca godny polecenia, ale w tym przypadku producent kiepskawy (ten drugi w kolejności to czujnik przedliftowy na kablu - jak widać w zamiennikach występuje wszystko :P ).

wichura1 - 13-07-2012, 12:51

Zamienniki często źle działają. Jeżeli koniecznie chcesz nowy, zadzwoń do GRAFIX-a:

85 662-37-01 wew. 25 Serwis części powiedz, że jesteś Mitsumaniakiem. :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group