To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Lampka kontrolna diagnozowania silnika

MarPod - 02-07-2012, 09:33
Temat postu: Lampka kontrolna diagnozowania silnika
Witam

Prosze o radę co zrobić? zapaliła mi się żółta lampka kontrolna diagnozowania silnika - pisze w instrukcji że ona sygnalizuje jakiś układ ograniczania zanieczyszczania spalin i że trzeba Miśka oddać do ASO MITSUBISHI. Wczoraj jechałem w silnej burzy, czy mogło coś zamoknąć w silniku ? jest taka sytuacja groźna i czym może skutkować ? Bardzo dziękuję za rady. Pozdrawiam

Krzyzak - 02-07-2012, 09:41

Rocznik/silnik poproszę.
Są domowe sposoby na sprawdzenie błędów - ale tylko do pewnego rocznika.
Generalnie zamoknięcie jak najbardziej możliwe.

MarPod - 02-07-2012, 09:42

Rok 2003, silnik 1,6 benzyna
drtymf - 02-07-2012, 09:47

Bardzo możliwe zamoknięcie - szczególnie układu zapłonowego.W 1,6 chyba da się domowo sprawdzić, koledzy podpowiedzą. Na 100% to tylko odczytanie błędów da odpowiedź czemu się CE zapalił. Inne sposoby to wróżenie z fusów.
Krzyzak - 02-07-2012, 09:51

2003 to tak na granicy :) - pod kierownicą powinno być złącze diagnostyczne, 16 pinowe, czarne
po zwarciu pinu 1 i 4 lampka silnika powinna wymrugać zapamiętany błąd
a na forum jest opis tych błędów - np. w dziale Galant EA (proszę:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245)
od tego zacznij - jak nie będzie mrugać, to niestety wizyta w ASO się kłania

MarPod - 02-07-2012, 09:54

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Bizi78 - 02-07-2012, 17:43

Złącze powinno być pod uchwytami na napoje przed lewarkiem zmiany biegów :D .
Przynajmniej tak jest w przedliftowym MSS.

RaVciO - 02-07-2012, 17:48

Bizi78 napisał/a:
Złącze powinno być pod uchwytami na napoje przed lewarkiem zmiany biegów :D .
Przynajmniej tak jest w przedliftowym MSS.


W poliftowym też tam są :D

A co do błędu to podobno wystarczy odpiąć akumulator i zniknie, jak się pojawi ponownie, to wtedy możesz się zainteresować. Ewentualnie po kilku/kilkunastu odpaleniach auta jak błędu nie ma (był jednorazowy) to sama zgaśnie. Kontrolka Check Engine jest żółta i nie determinuje konieczności zaprzestania dalszej jazdy. Gdy zapali Ci się czerwona (oprócz kontrolki ręcznego :-) ) wtedy możesz się bardziej martwić :D

drtymf - 03-07-2012, 06:49

RaVciO napisał/a:
Kontrolka Check Engine jest żółta i nie determinuje konieczności zaprzestania dalszej jazdy
niby masz rację, ale kontrolka poza błędami niezbyt mającymi wpływ na pracę silnika ( typu sonda lambda, EGR itp.nie wspominając o tym że przy niektórych instalacjach LPG świeci non stop) może informować o poważnych błędach więc ja bym jej bardzo nie lekceważył.
RaVciO - 03-07-2012, 18:48

drtymf napisał/a:
RaVciO napisał/a:
Kontrolka Check Engine jest żółta i nie determinuje konieczności zaprzestania dalszej jazdy
niby masz rację, ale kontrolka poza błędami niezbyt mającymi wpływ na pracę silnika ( typu sonda lambda, EGR itp.nie wspominając o tym że przy niektórych instalacjach LPG świeci non stop) może informować o poważnych błędach więc ja bym jej bardzo nie lekceważył.


Szybko będzie wiadomo że coś jest na rzeczy, gdy po skasowaniu błąd powróci, a jeśli jest to szybko powróci.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group