To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Pomoc z błędami, nierówna praca silnika

wojtimil - 26-07-2012, 20:06
Temat postu: [Cari 1.6] Pomoc z błędami, nierówna praca silnika
Witam
Mam problem z moja Cari 1.6 benzyna/gaz.
Po połączeniu pinu 1 i 4 wyskakują mi błędy których nie jestem w stanie odczytać.
Prosiłbym o pomoc w odczytaniu tych błędów, może jakoś wspólnie uda nam się coś zaradzić na taką prace silnika.

Po odkręceniu przepływki okazało się że nie ma ona takiej siatki. Czy może to mieć wpływ na prace silnika?

Dołączam filmik błędów i pracy silnika na odłączonym przepływomierzu jak i podłączonym.
LINK DO FILMIKU

Pozdrawiam i jestem wdzięczny za pomoc.

ig_or - 26-07-2012, 20:57

Wg mnie to błędy 12, 13 i 25.

Znaczenie tutaj:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

wojtimil - 26-07-2012, 22:14

Dziękuje za pomoc.
Z błędem 13 sobie poradzę bo jest tam opisany ale co z 12 i 25. Przeszukałem caly ten temat i nie znalazłem opisu.

ig_or - 26-07-2012, 22:23

Tutaj jest coś o 25

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68314

Generalnie wydaje się, że wszystkie te błędy mogą być powiązane z awarią/nieprawidłowym działaniem przepływomierza

wojtimil - 26-07-2012, 22:25

Być może ze mam przepływomierz do wymiany. Frustruje mnie to czego nie mam tego plastra miodu na przepływce.

Edit 27.07
Wczoraj jeździłem z odłączoną przeplywka i porażka totalna.. brak mocy nie wkręcał się na obroty.

wichura1 - 30-07-2012, 12:52

Nie masz plastra, masz przekłamane dane z przepływomierza. Odłączenie przepływomierza powoduje całkowity brak informacji o dolocie i prawdopodobnie ECU włącza tryb awaryjny. Rozumiem, że check engine w czasie jazdy się świeci?

błąd 12: przepływomierz,

błąd 13: IAT sensor temperatury pobieranego powietrza

błąd 25: sensor ciśnienia atmosferycznego

Wszystkie elementy są w dolocie powietrza, nie jestem pewien, ale sensor ciśnienia atmosferycznego jest chyba w przepływomierzu. Generalnie wygląda to na strzał w przepływkę (wybuch gazu w dolocie), jak w instalacjach mieszalnikowych.

hubcio87 - 31-10-2012, 01:20

Odświeżając temat - dziś byłem w aso i zdjagnozowano mi błąd 13. Sugestia - wymiana przepływki (strzał w dolot lpg). Samochód nie umie sie zachowac na pb jak i na gazie (na gazie mniej). I pytanie czy potrzeba wymieniac całą przepływę aby wyeliminowac usterke czujnika temp. (wyswietla ponoc -57*C) czy uda sie sam czujnik wymienic?? No i drugie - czy az taki duzy wplyw ma przeplywomierz na prace motoru na gazie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group