To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] brak iskry proszę o pilną pomoc

TrzecI - 03-08-2012, 00:09
Temat postu: [Cari 1.6] brak iskry proszę o pilną pomoc
Witam, przed chwilą wróciłem z miasta (carisma na lawecie). Wjechałem na rondo i nagle samochód zgasł. Nie wiem co się stało, chciałem odpalić, kręci kręci a tu nic nawet nie chce zaskoczyć. Gdy dojechałem do domu sprawdziłem iskrę na świecach. I nie ma wogóle, jaka może być przyczyna? Że nie ma wogóle iskry? Proszę o szybką pomoc, miałem jutro plany jechać nad jeziorko z rodziną, a tu samochodu brak, co może być nie tak? Mitsubishi Carisma 1.6 1996r. Proszę o pilną pomoc. :(
rolando - 03-08-2012, 09:34

kolego przyczyn może być wiele - świece, przewody, cewka zapłonowa...
cwaniak - 03-08-2012, 10:17

Sprawdź wpierw czujnik położenia wału
wichura1 - 03-08-2012, 10:32

A najprościej sprawdzić błędy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
TrzecI - 03-08-2012, 11:22

rolando napisał/a:
świece, przewody, cewka zapłonowa...

świece i przewody były wymieniane z miesiąc temu
radeksz82 napisał/a:
Sprawdź wpierw czujnik położenia wału

gdzie to jest?
wichura1 napisał/a:
A najprościej sprawdzić błędy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
przy tym jest za duzo roboty, skad taki kabel wziasc
tom55555ek - 03-08-2012, 18:44

Nie jestem zbytnio mechanikiem ale powiem że u mnie jak był kłopot z czujnikiem położenia wałka rozrządu(jeżeli o takowy wam chodziło) to autko tak czy siak paliło ale po 10-15 sekundach gasło bez względu na to ile dałem mu gazu. A błędy jest bardzo łatwo sprawdzić jeżeli masz te autko co myślę 1.6 90km, wystarczy wziąć spinacz biurkowy i połączyć piny bodajże 1 oraz 4 potem włączasz stacyjkę i mrugają Ci błędy. Kwestia około 5min takie sprawdzenie błędów, najciężej jest wleźć tam do kostki bo jest tuż pod kierownicą i nie ma jak się położyć żeby zobaczyć który pin to który. A z resztą co ja Ci będę mówił skoro wszystko jest w linku dodanym przez kolegę wichurę :)
Bimber - 03-08-2012, 18:58

Panowie. przerabiałem to już w kilku autach i zawsze był to aparat zapłonowy, cewka lub kabel cewka-kopółka. nie mam pojęcia jak to jest w cari ale chyba zbytnio się to nie różni choć może się mylę. zawsze miałem golfa albo passata.
kamir - 03-08-2012, 21:00

TrzecI, Żeby sprawdzić błęby wcale nie jest Ci potrzebny kabel link do tematu

A jeżeli już chcesz kabel to wystarczy poszukać : aukcje

TrzecI - 03-08-2012, 23:43

tom55555ek napisał/a:
kłopot z czujnikiem położenia wałka rozrządu

gdzie znajduje się ten czujnik? I co mam z nim zrobić?

co do kopułki to ją dzisiaj rozbierałem, był tam tak zwany palec i to wszystko wyciągłem i nic tam ciekawego nie było, więc przeczyściłem trochę i skręciłem.
co do tych błędów to się jutro z tym pobawię, ale jak doczytałem, wszystkie kody mozna usunąć poprzez odłaczenie akumulatora na 30 sekund. dobrze zrozumiałem?

A który z tych błędów oznaczał by jakąs awarie związane z iskrą na świecach?

tom55555ek - 04-08-2012, 00:15

W moim temacie jest opisany ten problem bo akurat go naprawiałem http://forum.mitsumaniaki...p=883768#883768
TrzecI - 04-08-2012, 10:26

wyskoczył mi kod 54, czyli immobilajzer, co może być z nim nie tak?
pawelsonx - 04-08-2012, 17:31

inny kluczyk bo pestka padła albo pętla imobilizera wokół stacyjki ma przerwy
TrzecI - 04-08-2012, 20:55

niestety brak drugiego kluczyka... :roll:
nie mam pojęcia co tu zrobić, a jakbym wyrobił nowy kluczyk u jakiegoś szlifierza, to dałoby rade?

kamir - 05-08-2012, 10:52

TrzecI, Kluczyk + pestka Immo
pawelsonx - 05-08-2012, 11:17

można samą pestkę i przykleić do pętli immo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group