To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Branie oleju 1,6

tomcio2006 - 12-08-2012, 18:21
Temat postu: Branie oleju 1,6
Witam piszę do forumowiczów w imieniu ojca posiadacza space stara z silnikiem 1,6 taki sam jak w Lancerach.
Temat założony na forum Space Stara ale jakoś brak odpowiedzi no moje pytanie więc próbuję tu rozwiązać tą zagadkę.
Przebieg podobno 165tyś podobno bo samochód od maja w rodzinie przeszłość nie potwierdzona żadną konkretną dokumentacją niestety.
Problem następujący silnik na ok 1000km w trasie spalił około 1l oleju i tu moje pytanie czy to pierścionki czy uszczelniacze zaworów??
Z samochodem nie ma absolutnie żadnych problemów typu (wyciek oleju,problem z odpaleniem,utrata mocy,dymienie na ciepłym silniku) jedynie ojciec zauważył kopcenie z wydechu na niebiesko na zimnym silniku przez około 5-10 sek po odpaleniu silnika.
Na jakie koszty ewentualnie trzeba być przygotowanym?
Pozdrawiam.

cefaloid - 12-08-2012, 19:26
Temat postu: Re: Branie oleju 1,6
tomcio2006 napisał/a:
jedynie ojciec zauważył kopcenie z wydechu na niebiesko na zimnym silniku przez około 5-10 sek po odpaleniu silnika

To dość ewidentnie sugeruje uszczelniacze. Ubywanie oleju 1l/1000km jest typowe przy takich objawach. Koszt uszczelniaczy to pewno kilka zł sztuka. Sęk w tym że trzeba zdjąć rozrząd, więc robocizna będzie droższa jak same podzespoły.

Acha, jeśli faktycznie wyjdzie że to uszczelniacze a silnik nie był przegrzany i jeździł na oleju zalecanym przez producenta, to w wersji pesymistycznej dołóż mu około 100 tys do przebiegu. W wersji optymistycznej mogły się po prostu zużyć przed czasem. Zdarza się.

A misa sucha? Nic nie cieknie?

Iwonka - 13-08-2012, 15:38

a nie da sie czasem wymienic uszczelniaczy bez sciagania paska? zrzucic klawiature, podeprzec zawory etc.
cefaloid - 13-08-2012, 19:40

Racja - zapomniałem że to silnik SOHC.
Da się bez zrzucania rozrządu:
http://autorambler.ru/bz/...f=34144&tag=322

smk - 17-09-2013, 11:38

tomcio2006 rozwiązałeś problem? Co było przyczyną?
tomcio2006 - 24-09-2013, 08:59

W tym przypadku wymiana uszczelniaczy nie rozwiązała problemu
skończyło się na pierścieniach niestety.

yaru23 - 25-09-2013, 15:48

tomcio2006 napisał/a:
W tym przypadku wymiana uszczelniaczy nie rozwiązała problemu
skończyło się na pierścieniach niestety.


Ile kosztowała wymiana uszczelniacze + pierścienie i robocizna?

Wojti75 - 12-11-2014, 22:29

Witam,
Odgrzeje temat. Od pewnego czasu coraz bardziej mój Lancerek coraz więcej oleju spożywa. Wymieniłem uszczelniacze u kolegi mechaniora, koszt niewielki ale tylko chwilowo jakby pomogło i dalej olej wciąga. 1/1000 km. pewnie pierścienie do wymiany - przebieg mam 190 tys. Ktoś może robił taki remoncik z forumowiczów ?? Chce się za to zabrać i martwię sie o koszty. Ogólnie lubie to auto.

Bizi78 - 12-11-2014, 22:37

Wojti75, kompresję sprawdzałeś :?:
Wojti75 - 13-11-2014, 00:01

Bizi78 napisał/a:
Wojti75, kompresję sprawdzałeś :?:

Mechanik po wymianie uszczelniaczy ponoć spawdzał i było przyzwoicie.

smk - 17-11-2014, 11:45

A próbował ktoś płukanki silnika, takiej dodawanej przed zmianą oleju? Jeśli tak to jakiej?
Motula'a, Liqui Molly czy innej?
Pomogło komuś? Zaszkodziło?

mkm - 20-11-2014, 06:19

Dużo osób stosuje płukanki i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś zaszkodziło.
Sam jednak nie stosowałem i na razie nie zamierzam :wink: .

mmaciek - 08-12-2014, 00:21

Wojti75 napisał/a:
Witam,
Odgrzeje temat. Od pewnego czasu coraz bardziej mój Lancerek coraz więcej oleju spożywa. Wymieniłem uszczelniacze u kolegi mechaniora, koszt niewielki ale tylko chwilowo jakby pomogło i dalej olej wciąga. 1/1000 km. pewnie pierścienie do wymiany - przebieg mam 190 tys. Ktoś może robił taki remoncik z forumowiczów ?? Chce się za to zabrać i martwię sie o koszty. Ogólnie lubie to auto.


Cześć.

I co? zrobiłeś te pierścienie? Pomogło? Ile wyniosła Cię całość (pierścienie, uszczelniacze, robocizna)?

pie3ak - 12-11-2015, 19:35

Cześć,

W 03.2012 pisałem, że bierze 1-2 litry na 15.000 km.
Obecnie (215.000 km) łyka 1 litr na 1.000 km.
Dzwoniłem to TW Auto i w ich ocenie na 99,9% to uszczelniacze trzonków zaworowych.
Koszt materiału w oryginale (nie robią na zamiennikach, bo maja złe doświadczenie) 660 PLN.
Koszt robocizny 540 PLN.
Do tego pewnie uszczelka pokrywy + jakieś jeszcze gumki, olej, filtr... i się z 1.800 PLN zrobi :/
Do tej pory mieli jeden przypadek, że pierścienie były zjechane. Ale klient nie zdecydował się zrobić.

Nie wiem, nie wiem , sam nie wiem :)

Pozdr!

remi - 12-11-2015, 23:15

Na jakim oleju jeździ, bo jak na castrolu, to najpierw zmiana oleju. Miałem cari 1,6 i castrol 5w40 znikał w oczach, potem zacząlem jeździć na texaco 5w40 i nie miałem problemu. Pierwsza dolewka po 5 tys. a cari miała nalatane 300 tysięcy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group