Branie oleju 1,6 |
Autor |
Wiadomość |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2012, 18:21 Branie oleju 1,6
|
|
|
Witam piszę do forumowiczów w imieniu ojca posiadacza space stara z silnikiem 1,6 taki sam jak w Lancerach.
Temat założony na forum Space Stara ale jakoś brak odpowiedzi no moje pytanie więc próbuję tu rozwiązać tą zagadkę.
Przebieg podobno 165tyś podobno bo samochód od maja w rodzinie przeszłość nie potwierdzona żadną konkretną dokumentacją niestety.
Problem następujący silnik na ok 1000km w trasie spalił około 1l oleju i tu moje pytanie czy to pierścionki czy uszczelniacze zaworów??
Z samochodem nie ma absolutnie żadnych problemów typu (wyciek oleju,problem z odpaleniem,utrata mocy,dymienie na ciepłym silniku) jedynie ojciec zauważył kopcenie z wydechu na niebiesko na zimnym silniku przez około 5-10 sek po odpaleniu silnika.
Na jakie koszty ewentualnie trzeba być przygotowanym?
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-08-2012, 19:26 Re: Branie oleju 1,6
|
|
|
tomcio2006 napisał/a: | jedynie ojciec zauważył kopcenie z wydechu na niebiesko na zimnym silniku przez około 5-10 sek po odpaleniu silnika |
To dość ewidentnie sugeruje uszczelniacze. Ubywanie oleju 1l/1000km jest typowe przy takich objawach. Koszt uszczelniaczy to pewno kilka zł sztuka. Sęk w tym że trzeba zdjąć rozrząd, więc robocizna będzie droższa jak same podzespoły.
Acha, jeśli faktycznie wyjdzie że to uszczelniacze a silnik nie był przegrzany i jeździł na oleju zalecanym przez producenta, to w wersji pesymistycznej dołóż mu około 100 tys do przebiegu. W wersji optymistycznej mogły się po prostu zużyć przed czasem. Zdarza się.
A misa sucha? Nic nie cieknie? |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-08-2012, 15:38
|
|
|
a nie da sie czasem wymienic uszczelniaczy bez sciagania paska? zrzucic klawiature, podeprzec zawory etc. |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 17-09-2013, 11:38
|
|
|
tomcio2006 rozwiązałeś problem? Co było przyczyną? |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-09-2013, 08:59
|
|
|
W tym przypadku wymiana uszczelniaczy nie rozwiązała problemu
skończyło się na pierścieniach niestety. |
_________________
 |
|
|
|
 |
yaru23
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-09-2013, 15:48
|
|
|
tomcio2006 napisał/a: | W tym przypadku wymiana uszczelniaczy nie rozwiązała problemu
skończyło się na pierścieniach niestety. |
Ile kosztowała wymiana uszczelniacze + pierścienie i robocizna? |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2014, 22:29
|
|
|
Witam,
Odgrzeje temat. Od pewnego czasu coraz bardziej mój Lancerek coraz więcej oleju spożywa. Wymieniłem uszczelniacze u kolegi mechaniora, koszt niewielki ale tylko chwilowo jakby pomogło i dalej olej wciąga. 1/1000 km. pewnie pierścienie do wymiany - przebieg mam 190 tys. Ktoś może robił taki remoncik z forumowiczów ?? Chce się za to zabrać i martwię sie o koszty. Ogólnie lubie to auto. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-11-2014, 22:37
|
|
|
Wojti75, kompresję sprawdzałeś |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Wojti75
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 149 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2014, 00:01
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Wojti75, kompresję sprawdzałeś |
Mechanik po wymianie uszczelniaczy ponoć spawdzał i było przyzwoicie. |
|
|
|
 |
smk
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: Skądinąd
|
Wysłany: 17-11-2014, 11:45
|
|
|
A próbował ktoś płukanki silnika, takiej dodawanej przed zmianą oleju? Jeśli tak to jakiej?
Motula'a, Liqui Molly czy innej?
Pomogło komuś? Zaszkodziło? |
_________________ SMK |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-11-2014, 06:19
|
|
|
Dużo osób stosuje płukanki i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś zaszkodziło.
Sam jednak nie stosowałem i na razie nie zamierzam . |
|
|
|
 |
mmaciek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1,6 2004 kombi CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Opole
|
Wysłany: 08-12-2014, 00:21
|
|
|
Wojti75 napisał/a: | Witam,
Odgrzeje temat. Od pewnego czasu coraz bardziej mój Lancerek coraz więcej oleju spożywa. Wymieniłem uszczelniacze u kolegi mechaniora, koszt niewielki ale tylko chwilowo jakby pomogło i dalej olej wciąga. 1/1000 km. pewnie pierścienie do wymiany - przebieg mam 190 tys. Ktoś może robił taki remoncik z forumowiczów ?? Chce się za to zabrać i martwię sie o koszty. Ogólnie lubie to auto. |
Cześć.
I co? zrobiłeś te pierścienie? Pomogło? Ile wyniosła Cię całość (pierścienie, uszczelniacze, robocizna)? |
|
|
|
 |
pie3ak
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 31 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2015, 19:35
|
|
|
Cześć,
W 03.2012 pisałem, że bierze 1-2 litry na 15.000 km.
Obecnie (215.000 km) łyka 1 litr na 1.000 km.
Dzwoniłem to TW Auto i w ich ocenie na 99,9% to uszczelniacze trzonków zaworowych.
Koszt materiału w oryginale (nie robią na zamiennikach, bo maja złe doświadczenie) 660 PLN.
Koszt robocizny 540 PLN.
Do tego pewnie uszczelka pokrywy + jakieś jeszcze gumki, olej, filtr... i się z 1.800 PLN zrobi :/
Do tej pory mieli jeden przypadek, że pierścienie były zjechane. Ale klient nie zdecydował się zrobić.
Nie wiem, nie wiem , sam nie wiem
Pozdr! |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 12-11-2015, 23:15
|
|
|
Na jakim oleju jeździ, bo jak na castrolu, to najpierw zmiana oleju. Miałem cari 1,6 i castrol 5w40 znikał w oczach, potem zacząlem jeździć na texaco 5w40 i nie miałem problemu. Pierwsza dolewka po 5 tys. a cari miała nalatane 300 tysięcy. |
|
|
|
 |
|