Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Branie oleju 1,6
Autor Wiadomość
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
  Wysłany: 12-08-2012, 18:21   Branie oleju 1,6

Witam piszę do forumowiczów w imieniu ojca posiadacza space stara z silnikiem 1,6 taki sam jak w Lancerach.
Temat założony na forum Space Stara ale jakoś brak odpowiedzi no moje pytanie więc próbuję tu rozwiązać tą zagadkę.
Przebieg podobno 165tyś podobno bo samochód od maja w rodzinie przeszłość nie potwierdzona żadną konkretną dokumentacją niestety.
Problem następujący silnik na ok 1000km w trasie spalił około 1l oleju i tu moje pytanie czy to pierścionki czy uszczelniacze zaworów??
Z samochodem nie ma absolutnie żadnych problemów typu (wyciek oleju,problem z odpaleniem,utrata mocy,dymienie na ciepłym silniku) jedynie ojciec zauważył kopcenie z wydechu na niebiesko na zimnym silniku przez około 5-10 sek po odpaleniu silnika.
Na jakie koszty ewentualnie trzeba być przygotowanym?
Pozdrawiam.
_________________

 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2012, 19:26   Re: Branie oleju 1,6

tomcio2006 napisał/a:
jedynie ojciec zauważył kopcenie z wydechu na niebiesko na zimnym silniku przez około 5-10 sek po odpaleniu silnika

To dość ewidentnie sugeruje uszczelniacze. Ubywanie oleju 1l/1000km jest typowe przy takich objawach. Koszt uszczelniaczy to pewno kilka zł sztuka. Sęk w tym że trzeba zdjąć rozrząd, więc robocizna będzie droższa jak same podzespoły.

Acha, jeśli faktycznie wyjdzie że to uszczelniacze a silnik nie był przegrzany i jeździł na oleju zalecanym przez producenta, to w wersji pesymistycznej dołóż mu około 100 tys do przebiegu. W wersji optymistycznej mogły się po prostu zużyć przed czasem. Zdarza się.

A misa sucha? Nic nie cieknie?
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-08-2012, 15:38   

a nie da sie czasem wymienic uszczelniaczy bez sciagania paska? zrzucic klawiature, podeprzec zawory etc.
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2012, 19:40   

Racja - zapomniałem że to silnik SOHC.
Da się bez zrzucania rozrządu:
http://autorambler.ru/bz/...f=34144&tag=322
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 17-09-2013, 11:38   

tomcio2006 rozwiązałeś problem? Co było przyczyną?
_________________
SMK
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-09-2013, 08:59   

W tym przypadku wymiana uszczelniaczy nie rozwiązała problemu
skończyło się na pierścieniach niestety.
_________________

 
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2013, 15:48   

tomcio2006 napisał/a:
W tym przypadku wymiana uszczelniaczy nie rozwiązała problemu
skończyło się na pierścieniach niestety.


Ile kosztowała wymiana uszczelniacze + pierścienie i robocizna?
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2014, 22:29   

Witam,
Odgrzeje temat. Od pewnego czasu coraz bardziej mój Lancerek coraz więcej oleju spożywa. Wymieniłem uszczelniacze u kolegi mechaniora, koszt niewielki ale tylko chwilowo jakby pomogło i dalej olej wciąga. 1/1000 km. pewnie pierścienie do wymiany - przebieg mam 190 tys. Ktoś może robił taki remoncik z forumowiczów ?? Chce się za to zabrać i martwię sie o koszty. Ogólnie lubie to auto.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-11-2014, 22:37   

Wojti75, kompresję sprawdzałeś :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wojti75 
Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 1,6 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 149
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2014, 00:01   

Bizi78 napisał/a:
Wojti75, kompresję sprawdzałeś :?:

Mechanik po wymianie uszczelniaczy ponoć spawdzał i było przyzwoicie.
 
 
smk 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS3A, 4G18 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: Skądinąd
Wysłany: 17-11-2014, 11:45   

A próbował ktoś płukanki silnika, takiej dodawanej przed zmianą oleju? Jeśli tak to jakiej?
Motula'a, Liqui Molly czy innej?
Pomogło komuś? Zaszkodziło?
_________________
SMK
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-11-2014, 06:19   

Dużo osób stosuje płukanki i jeszcze nie słyszałem, żeby komuś zaszkodziło.
Sam jednak nie stosowałem i na razie nie zamierzam :wink: .
 
 
mmaciek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1,6 2004 kombi CS0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: Opole
Wysłany: 08-12-2014, 00:21   

Wojti75 napisał/a:
Witam,
Odgrzeje temat. Od pewnego czasu coraz bardziej mój Lancerek coraz więcej oleju spożywa. Wymieniłem uszczelniacze u kolegi mechaniora, koszt niewielki ale tylko chwilowo jakby pomogło i dalej olej wciąga. 1/1000 km. pewnie pierścienie do wymiany - przebieg mam 190 tys. Ktoś może robił taki remoncik z forumowiczów ?? Chce się za to zabrać i martwię sie o koszty. Ogólnie lubie to auto.


Cześć.

I co? zrobiłeś te pierścienie? Pomogło? Ile wyniosła Cię całość (pierścienie, uszczelniacze, robocizna)?
 
 
pie3ak 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 04'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2015, 19:35   

Cześć,

W 03.2012 pisałem, że bierze 1-2 litry na 15.000 km.
Obecnie (215.000 km) łyka 1 litr na 1.000 km.
Dzwoniłem to TW Auto i w ich ocenie na 99,9% to uszczelniacze trzonków zaworowych.
Koszt materiału w oryginale (nie robią na zamiennikach, bo maja złe doświadczenie) 660 PLN.
Koszt robocizny 540 PLN.
Do tego pewnie uszczelka pokrywy + jakieś jeszcze gumki, olej, filtr... i się z 1.800 PLN zrobi :/
Do tej pory mieli jeden przypadek, że pierścienie były zjechane. Ale klient nie zdecydował się zrobić.

Nie wiem, nie wiem , sam nie wiem :)

Pozdr!
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 12-11-2015, 23:15   

Na jakim oleju jeździ, bo jak na castrolu, to najpierw zmiana oleju. Miałem cari 1,6 i castrol 5w40 znikał w oczach, potem zacząlem jeździć na texaco 5w40 i nie miałem problemu. Pierwsza dolewka po 5 tys. a cari miała nalatane 300 tysięcy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.