To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z Cari

DZIUBAS - 14-08-2012, 23:28
Temat postu: Problem z Cari
Witam.
Mam problem z cari 1.8 gls, na zimnym silniku nie trzyma obrotów, odpala ale odrazu gaśnie, musze delikatnie dodawać gazu, aż sie nagrzeje, wtedy jast ok.
Czy to może być silniczek krokowy?

i9i - 14-08-2012, 23:47

Ma tak od zawsze czy od niedawna i czy odpinałeś klemy akumulatora?
mateusz8230 - 14-08-2012, 23:51

mam tak samo,brak ssania. Ale nie dawno odpinałem akumulator,możliwe że nauczy sie i będzie to ssanie? Zauważyłem że z dnia na dzień jest coraz jest z obrotami,początkowo podbijała obroty ,teraz tego już nie ma.
i9i - 15-08-2012, 00:56

W GDI nie ma ssania, gdyż są dwie fazy wtrysku, jak się zagrzeje przechodzi w tryb mieszanki ubogiej czyli jedną fazę wtrysku.
radek8622 - 15-08-2012, 08:33

i9i napisał/a:
W GDI nie ma ssania, gdyż są dwie fazy wtrysku, jak się zagrzeje przechodzi w tryb mieszanki ubogiej czyli jedną fazę wtrysku.

Mówisz że nie ma ssania w GDI??? to powiedz mi co jest u mnie???mam gdi 97 rok po odpaleniu zimnego silnika obroty wskakują mi na ok 1100obr. aż temperatura silnika osiągnie 1wszą kreskę obroty momentalnie bach na 800 stoją równiutko.To nie jest moment ssania na zimnym???

mateusz8230 - 15-08-2012, 08:39

ja u siebie mam (gdy przytrzymam gaz na 3-sek. po odpaleniu ) to obroty wskakują na około 1900 ,zależy też od temperaratury na zewnatrz. cari przed lift 98r. gdi
i9i - 15-08-2012, 10:48

Przy starcie zimnego silnika komputer podbija sobie obroty bo zasysa zimne powietrze lecące przez zimną przepustnicę. Jak tak sobie trochę pochodzi temperatura wody zaczyna ogrzewać przepustnicę, sonda zaczyna pracować i komputer stabilizuje obroty jałowe. Silnik rozgrzewa się manewrując obrotami (bypass bądź przepustnica) co potocznie ludzie zwą ssaniem, a takowe występuje w gaźnikach poprzez dodatkowy kanał sterowany ręcznie bądź automatycznie. To tak teoretyzując.

A wracając do tematu to podbijanie obrotów na zimnym silniku jest normalnym objawem i mogą nawet dobić do 2krpm chwilowo, zabawa tps-em i kręcenie przy przepustnicy bez wiedzy i odpowiednich przyrządów ogłupia ECU. Po odpięciu akumulatora dobrze jest nauczyć obrotów od razu, ale jak się nie ma czasu to z czasem sam się nauczy.

DZIUBAS - 15-08-2012, 10:54

ja już wszystko przerabialem odpinanie klem, nauka obrotów, czyszczenie przepustnicy, wymiana filtra pow.
i9i - 15-08-2012, 10:56

A błędy wymrugane? Bo od tego powinieneś zacząć.
DZIUBAS - 15-08-2012, 11:01

to znaczy czy byl podpięty pod kompa?
jezeli tak to był i nic niewykazalo

i9i - 15-08-2012, 11:41

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

Tutaj jest opis jak bez podpinania kompa sprawdzić co zapisał sobie komputer w pamięci.

DZIUBAS - 15-08-2012, 12:43

masakra jest tego troche :shock: ale sprubuje i dam znać
i9i - 15-08-2012, 13:12

Generalnie musisz zewrzeć piny 1 i 4 załączyć zapłon i zliczać mrugnięcia.
DZIUBAS - 14-09-2012, 10:32

zrobiłem jak w inst.i nic niewykazało :( co mozna jeszcze zrobić?

[ Dodano: 13-10-2012, 12:27 ]
a może w serwisie coś z tym zrobiom? i skasują



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group