[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciek z pod skrzyni biegów
2pac - 20-08-2012, 23:28 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wyciek z pod skrzyni biegów Zdjęcie zapożyczone - dlatego sucho
Wyciek z pomiędzy obudowy a tego dekielka z dołu.
Jest tam uszczelka, czy jakoś inaczej uszczelnione?
Na coś trzeba uważać?
Owczar - 21-08-2012, 04:15
Musisz spuścić olej, odkręcić odtłuścić, zasilikonować. Nie ma nic na co musiałbyś uważać. Potem zalać najlepiej nowym olejem.
2pac - 21-08-2012, 08:29
dzięki za informacje
to (znowu zapożyczone fotki, które mnie przez sen straszyły):
nie ma nic z tym wspólnego?
Owczar - 21-08-2012, 09:34
Nie za bardzo wiem o co pytasz..
2pac - 21-08-2012, 11:28
tzn. pytam czy w tamtej części (tzn. przy tej pokrywce) ma prawo być olej
Czy on nie wypływa skądś indziej (np. z tego miejsca co na zdjęciu) i tam jest nieszczelność główna... nie mam zielonego pojęcia co się kryje za ta pokrywką
Owczar - 21-08-2012, 11:50
Ma prawo i jest. Ta pokrywka jest potrzebna by odkręcić koło zębate wstecznego biegu. Co jest niezbędne do rozkręcenia skrzyni.
Krzyzak - 21-08-2012, 12:29
pierwsze zdjęcie masz skrzyni w całości - jak cieknie spod dekla, to musisz spuścić olej, uszczelnić i zalać nowy
drugi post to zdjęcia uszczelniacza wału pod kołem zamachowym - gdyby to puszczało, to nie widziałbyś oleju pod dekielkiem tylko na łączeniu skrzyni i silnika
asec69 - 22-08-2012, 01:22
Krzyzak napisał/a: | to zdjęcia uszczelniacza wału pod kołem zamachowym - gdyby to puszczało, to nie widziałbyś oleju pod dekielkiem tylko na łączeniu skrzyni i silnika |
Zapytam z ciekawości, jak zlikwidować tę nieszczelność?
Krzyzak - 22-08-2012, 06:42
zmienia się uszczelniacz - jest trochę pracy, bo trzeba zdjąć skrzynię i odkręcić koło zamachowe, ale nie jest to nic technicznie skomplikowanego (tylko pracochłonne)
uszczelniacz wału jest dostępny normalnie - u Japaneze są Reinz po ca 50 zł, ew. można kupić POS - czyli oryginał Hyundai'a (ten ze zdjęcia, brązowy, to chyba POS)
Krzysek - 22-08-2012, 10:42
Ten uszczelniacz dostaniesz też w Jappartsie, za Reinz'a dałem 38 albo 48zł. Nie mogę paragonu znaleźć
2pac - 22-08-2012, 19:30
http://img26.imageshack.us/img26/1301/img6370j.jpg
http://img819.imageshack....0/img6371bk.jpg
Krzysek - 22-08-2012, 22:47
Ja proponowałbym zlać olej, wymyć obudowę skrzyni, później odkręcić korek wlewowy - wymienić w nim podkładkę na nową. Odkręcić ową blaszkę ze zdjęcia wyczyścić, odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna), nałożyć silikonu ( wysoko temperaturowy) i spowrotem skręcić Korek 28Nm, a blaszka 8Nm, piszę z głowy, więc radzę sprawdzić w manualu .
Ps Masz hybrydę skrzynię? jakie przełożenia i FD? czy tylko 1,2,3,4,5 i FD z diesla a obudowa z mechanizmem różnicowym od 2,5?
2pac - 23-08-2012, 20:03
Cytat: | Ps Masz hybrydę skrzynię? jakie przełożenia i FD? czy tylko 1,2,3,4,5 i FD z diesla a obudowa z mechanizmem różnicowym od 2,5? |
jedyne co mam z diesel'a to dźwięk pracującego silnika
|
|
|