To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciek z pod skrzyni biegów

2pac - 20-08-2012, 23:28
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wyciek z pod skrzyni biegów
Zdjęcie zapożyczone - dlatego sucho
Wyciek z pomiędzy obudowy a tego dekielka z dołu.

Jest tam uszczelka, czy jakoś inaczej uszczelnione?
Na coś trzeba uważać?

Owczar - 21-08-2012, 04:15

Musisz spuścić olej, odkręcić odtłuścić, zasilikonować. Nie ma nic na co musiałbyś uważać. Potem zalać najlepiej nowym olejem.
2pac - 21-08-2012, 08:29

dzięki za informacje

to (znowu zapożyczone fotki, które mnie przez sen straszyły):


nie ma nic z tym wspólnego?

Owczar - 21-08-2012, 09:34

Nie za bardzo wiem o co pytasz..
2pac - 21-08-2012, 11:28

tzn. pytam czy w tamtej części (tzn. przy tej pokrywce) ma prawo być olej ;)
Czy on nie wypływa skądś indziej (np. z tego miejsca co na zdjęciu) i tam jest nieszczelność główna... nie mam zielonego pojęcia co się kryje za ta pokrywką :oops:

Owczar - 21-08-2012, 11:50

Ma prawo i jest. Ta pokrywka jest potrzebna by odkręcić koło zębate wstecznego biegu. Co jest niezbędne do rozkręcenia skrzyni.
Krzyzak - 21-08-2012, 12:29

pierwsze zdjęcie masz skrzyni w całości - jak cieknie spod dekla, to musisz spuścić olej, uszczelnić i zalać nowy
drugi post to zdjęcia uszczelniacza wału pod kołem zamachowym - gdyby to puszczało, to nie widziałbyś oleju pod dekielkiem tylko na łączeniu skrzyni i silnika

asec69 - 22-08-2012, 01:22

Krzyzak napisał/a:
to zdjęcia uszczelniacza wału pod kołem zamachowym - gdyby to puszczało, to nie widziałbyś oleju pod dekielkiem tylko na łączeniu skrzyni i silnika


Zapytam z ciekawości, jak zlikwidować tę nieszczelność?

Krzyzak - 22-08-2012, 06:42

zmienia się uszczelniacz - jest trochę pracy, bo trzeba zdjąć skrzynię i odkręcić koło zamachowe, ale nie jest to nic technicznie skomplikowanego (tylko pracochłonne)
uszczelniacz wału jest dostępny normalnie - u Japaneze są Reinz po ca 50 zł, ew. można kupić POS - czyli oryginał Hyundai'a (ten ze zdjęcia, brązowy, to chyba POS)

Krzysek - 22-08-2012, 10:42

Ten uszczelniacz dostaniesz też w Jappartsie, za Reinz'a dałem 38 albo 48zł. Nie mogę paragonu znaleźć :wink:
2pac - 22-08-2012, 19:30

http://img26.imageshack.us/img26/1301/img6370j.jpg
http://img819.imageshack....0/img6371bk.jpg

Krzysek - 22-08-2012, 22:47

Ja proponowałbym zlać olej, wymyć obudowę skrzyni, później odkręcić korek wlewowy - wymienić w nim podkładkę na nową. Odkręcić ową blaszkę ze zdjęcia wyczyścić, odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna), nałożyć silikonu ( wysoko temperaturowy) i spowrotem skręcić :) Korek 28Nm, a blaszka 8Nm, piszę z głowy, więc radzę sprawdzić w manualu ;) .

Ps Masz hybrydę skrzynię? jakie przełożenia i FD? czy tylko 1,2,3,4,5 i FD z diesla a obudowa z mechanizmem różnicowym od 2,5?

2pac - 23-08-2012, 20:03

Cytat:
Ps Masz hybrydę skrzynię? jakie przełożenia i FD? czy tylko 1,2,3,4,5 i FD z diesla a obudowa z mechanizmem różnicowym od 2,5?


jedyne co mam z diesel'a to dźwięk pracującego silnika



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group