To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Problem z kontrolką od ręcznego

Anonymous - 25-12-2006, 12:13
Temat postu: Problem z kontrolką od ręcznego
Witam mam taki drobny problem, przy hamowaniu i na dołkach zapala mi się kontrolka od ręcznego, czasami gaśnie po jakimś czasie a czasami jak skręcę kierownicą wchodząc w zakręt. Może miał ktoś już taki przypadek gdzie szukać błędu. Z objawów wnioskuję że czujnik jest dobry bo nie pali się cały czas, a dodam tylko że ręczny jest rochę słaby muszę go podciągnąć. Dzięki za wszelkie informacje.
Tomasz82 - 25-12-2006, 12:17

SPRAWDZ POZIOM PLYNU W ZBIORNICZKU,TEZ JAK SIE KLOCKI KONCZA TO POTRZEBA WIECEJ PLYNU W KLADZIE I JEST MNIEJSZY STAN W ZBIORNICZKU I DLATEGO ZAPALA SIE KONTROLKA OD RECZNEGO LUB TEZ MASZ NIE SZCZELNY UKLAD CHAMULCOWY A TO JUZ POWAZNA AWARIA
Matejko - 25-12-2006, 12:25

1. Czemu w temacie piszesz kątrolka a w temacie juz kontrolka ??

2. tez obstawiam poziom plynu - tyle ze ja bym nie dolewal a raczej wymienil klocki/tarcze/bebny/szczeki - co tam sie zuzylo, nie musze chyba pisac co bedzie jak dolejesz plynu - pozniej bedziesz chcial wymienic ktorys z ww. elementow, wiec trzeba bedzie wcisnac tloczek, plyn sie cofnie, a jego poziom bedzie zbyt duzy - zalana pompa, nadkola i bog wie co jeszcze plynem hamulcowym nie wrozy nic dobrego

Anonymous - 25-12-2006, 22:33

Panowie od kiedy kontrolka od ręcznego zapala się jak jest mało płynu lub kończą się klocki? przecież ręczny hamulec jest zaciągany przez linkę a nie pompę. Mam jeszcze jedno pytanie czy w C52 jest jakiś czujnik przy kole?
piotruś - 25-12-2006, 22:39

myslę że to racja a jak nie dowieżasz to upuść płynu a przekonasz się osobiście . :mrgreen:
JACA_1978 - 25-12-2006, 23:01
Temat postu: a moze sie zacina??
mialem to samo wiec zaczalem od czujnika co jest przy recznym poruszalem go ale nic nie dalo wiec zaczalem szukac przy pompie ( czy moze leci) ale sucha byla potem obejrzalem wszystkie przewody gietkie ( czyt. gumowe)co dochodza do kol ale tez suche no to sie dobralem do zbiorniczka plynu hamulcowegostan jak sie nalezy wiec poruszalem troche plywak i przestalo ale mam obawy ze plyn bedzie trzeba wymienic bo moze woda sie krystalizuje w nim i dlatego tak sie robi ( ostatnio sie zrobilo zimno ) a ja plynu nie wymienialem z 2 lata :)
pozdrawiam

Anonymous - 25-12-2006, 23:30

kostuch napisał/a:
Panowie od kiedy kontrolka od ręcznego zapala się jak jest mało płynu


Kontrolka od ręcznego zapala się w miśkach, przy niskim poziomie płynu, przynajmniej od 84 roku. Co do przyczyny to TOMASZ82 i Matejko powiedzieli już wszystko.

tomusn - 25-12-2006, 23:59

kostuch napisał/a:
Panowie od kiedy kontrolka od ręcznego zapala się jak jest mało płynu lub kończą się klocki? przecież ręczny hamulec jest zaciągany przez linkę a nie pompę. Mam jeszcze jedno pytanie czy w C52 jest jakiś czujnik przy kole?

kontrolka - żaróweczka na desce zapala się w dwóch przypadkach - zaciągnięty ręczny i nieprawidłowości z płynem hamulcowym (ogólnie)

Anonymous - 26-12-2006, 13:21

Dobra sprawdzę to ale myślałem że zapala się check engine, dzięki za rady zawsze czegoś nowego można się dowiedzieć ja cały czas myślałem że to wina czujnika, jakoś nigdy w elektrykę się nie bawiłem i to dlatego, ale kiedyś spotkałem się z czujnikiem przy kole dlatego się zastanawiałem.
Anonymous - 27-12-2006, 00:17

check engine odpowiada za sterowanie silnikiem. Z hamulcami nie ma nic wspólnego. Jeśli już coś by się miało zaświecić to kontrolka ABS* lub hamulca ręcznego, co właśnie ma miejsce.

*-jeśli auto posiada

Anonymous - 27-12-2006, 20:43

dzięki panowie juz jest ok rzeczywiście brakował troszkę płynu :mrgreen:

edit: literówka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group