[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Gęsta piana wydobywa sie z chłodnicy
Karambol - 05-11-2012, 20:40 Temat postu: [E55A 2.0] Gęsta piana wydobywa sie z chłodnicy Witajcie!
Co może oznaczać i jaka może być przyczyna:
- silnik ciepły, rozgrzany,
- popuszczam korek chłodnicy a z niej zaczyna wydobywać sie gęsta piana, tak, że wyglada jak pianka uszczelniająca wydobywająca sie z nieszczelnej puszki.
Zrobiłem to całkiem przypadkiem, bo silnik nie grzeje sie ani nie jest nie dogrzany, ogrzewanie w aucie działa prawidłowo, wentylator żeby sie włączył to na prawde trzeba trzeba sie postarać..gdybym tego nie korka nie ruszał w ogóle nie wiedził bym, że takie rzeczy sie dzieje w moim aucie.
co to możne znaczać??
sobeksw - 06-11-2012, 01:39
Witaj. Nie chce zapeszać lecz kiedyś u kolegi coś podobnego się działo. Okazało się że to był objaw wywalonej uszczelki pod głowicą. Z tego co pamiętam, to na bagnecie od oleju również był jakiś nalot lub jakaś maź. Nie wiem jak to sprawdzić żeby diagnoza była pewna ale miejmy nadzieje że to nie to
robertdg - 06-11-2012, 08:03
Najprostsze co można podejrzewać, to to, że ktoś się pomylił i zamiast płynu do chłodnicy nalał płynui do spryskiwaczy itp.
Karambol - 06-11-2012, 14:16
Obawiam sie, że opcja pomylenia zbiorniczków nie wchodzi w rachubę (mimo ze sa obok siebie), sam go zalewam płynami i sam 4 lata temu wymieniałem mu cały płyn chłodniczy na nowy..Najgorzej, ze po pracy jest juz ciemno i nie mam czasu ani warunków dokładnie go obejrzeć, muszę czekać na weekend
jacek11 - 06-11-2012, 16:47
Karambol napisał/a: | 4 lata temu wymieniałem mu cały płyn chłodniczy na nowy. |
To najwyższa pora go wymienić
Bartek - 06-11-2012, 16:53
jacek11 napisał/a: | Karambol napisał/a: | 4 lata temu wymieniałem mu cały płyn chłodniczy na nowy. |
To najwyższa pora go wymienić |
drugi raz - pierwsza wymiana powinna być po 2 latach
Karambol - 06-11-2012, 16:57
Może to i dobry pomysł, najprostsze rozwiązania są podobno najlepsze;)
robertdg - 06-11-2012, 17:43
Bartek napisał/a: | jacek11 napisał/a: | Karambol napisał/a: | 4 lata temu wymieniałem mu cały płyn chłodniczy na nowy. |
To najwyższa pora go wymienić |
drugi raz - pierwsza wymiana powinna być po 2 latach | Dlaczego co 2 lata wymiana płynu chłodniczego, średni przeciętny interwał mieści się pomięzy 5 a 6 lat.
Bartek - 06-11-2012, 18:22
robertdg napisał/a: | Bartek napisał/a: | jacek11 napisał/a: | Karambol napisał/a: | 4 lata temu wymieniałem mu cały płyn chłodniczy na nowy. |
To najwyższa pora go wymienić |
drugi raz - pierwsza wymiana powinna być po 2 latach | Dlaczego co 2 lata wymiana płynu chłodniczego, średni przeciętny interwał mieści się pomięzy 5 a 6 lat. |
5 lat mają płyny typu long-life (np Texaco Havoline XLC), poczytaj karty produktów "zwykłych" typu Borygo, Petrygo, Paraflu itp......
OEM płyny potrafią mieć więcej - np Ford ma płyny na 6 i 10 lat
robertdg - 06-11-2012, 18:44
Czytałem karty róznych płynów, najwcześniejsze wymiany sa co 4 lata/60tyś km dlatego mnie zastanawia co to za płyn co interwał wymiany ma co 2 lata - jakaś wyczynówka
Karambol - 06-11-2012, 21:03
Ja płyn wymieniałem 4 lata temu ale przejechałem przez ten czas zaledwie 18 tys km..
jacek11 - 07-11-2012, 16:22
Karambol, podczas pracy rozgrzanego silnika przewody od chłodnicy są twarde?czy da się je nacisnąć?
Karambol - 07-11-2012, 20:25
Muszę to sprawdzić, dam znać..
[ Dodano: 09-11-2012, 17:29 ]
Sprawdziłem, przewody da się wcisnąć, sa ciepłe i elastyczne, to dobrze?
slavo_p - 15-11-2012, 12:20
u mnie tez sąciepłe i elastyczne , a nie twarde , a to dlatego ze układ chłodzenia jest otwarty wiec nigdy nie będą"twarde" niewiem jak u ciebie bo ja mam diesla Napisze również ze tez mi sie pienił płyn w chłodnicy po odkręceniu korka ale to przez moją głupote bo przez przypadek nalałem płyny do spryskiwaczy po wymianie spokój do dzis
jacek11 - 15-11-2012, 17:06
Karambol napisał/a: | Sprawdziłem, przewody da się wcisnąć, sa ciepłe i elastyczne, to dobrze? |
Tak,to dobrze.
slavo_p napisał/a: | u mnie tez sąciepłe i elastyczne , a nie twarde , a to dlatego ze układ chłodzenia jest otwarty wiec nigdy nie będą"twarde" niewiem jak u ciebie bo ja mam diesla |
układ jest zamknięty,zabezpieczony korkiem,który powyżej zadanego ciśnienia wypuszcza płyn do zbiornika wyrównawczego.z tego co się orientuję,to ropole mają tak samo
|
|
|