To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - [1.8 Mpi] jaka instalacja LPG

Piotrek4 - 13-11-2012, 16:37
Temat postu: [1.8 Mpi] jaka instalacja LPG
Witam.

Przymierzam się do założenie LPG w moim Pininie.
Proszę o porady jaka instalacja będzie się dobrze sprawowała w MPI, i podstawowe pytanie czy warto zakłądać system lubryfikacji czy będzie to tylko zbędny wydatek. Na instalacji nie zamierzam oszczędzać jednak nie chce ponosić dodatkowych niepotrzebnych kosztów.

sq9mcs - 15-11-2012, 00:19

Holenderski VSI Prins na japońskich wtryskach Keihin załatwi sprawę. Fakt drogo, ale warto.

Gdzie chcesz zakładać ten system lubryfikacji?? Do czego ci to jest potrzebne??

Piotrek4 - 15-11-2012, 13:11

gdzie to nie mam pojęcia, gazownik stwierdził że do tego typu japońskich silników się takie coś zakłada,
mstrucz - 15-11-2012, 14:29

A co to znaczy do takich silników. Toć MPI to zwykła 16V z jednym wałkiem i metalowymi kolektorami. Tak naprawdę każda instalacja IV gen będzie chodziła jak trzeba. Tylko nie montuj zbiornika w miejsce koła ;)
Piotrek4 - 15-11-2012, 14:49

Na miejscu koła będzie koło, a butla pod spód, tylko nie jestem jeszcze pewien czy w miejsce tłumika czy będę bak przerabiał
Krzyzak - 15-11-2012, 15:07

tak z ciekawości - ten 1.8, to przypadkiem nie jest GDI??? - bo takowe bywały...
i tam gazu raczej sensownie nie założysz
jak to zwykły silnik (czyli SOHC 16v), to spoko - większość instalacji 4 generacji się sprawdzi - kwestia dobrego montażu

Piotrek4 - 15-11-2012, 16:08

Jak w tytule to jest Mpi a wiec zwykle 16v, z góry założyłem ze będzie to IV generacja tylko wolałbym żeby ktoś podpowiedział jakiej firmy co i jak, Prins ze względu na cenę, jak się pytałem to około 4000 odpada, nie wiele więcej wyszło mi za auto :D mój gazownik proponował mi BRC za 2800 z lubrą i 2200 bez.
mstrucz - 16-11-2012, 10:49

Montaż butli w samochodzie nawet pseudoterenowym jakim jest MPI pod autem jest dość ryzykowny moim zdaniem. Jeżeli już to rzeczywiście zamiast połówki baku, jest podzielony nad wałem ma pół. Przy tłumiku nie ma w ogóle miejsca i czy przypadkiem nie za gorąco? Zauważ, że nawet fabryczny bak jest osłonięty dodatkową blachą - na butlę zrobiłbym konkretny kosz. Inna kwestia to użytkowanie wiszącego nad ziemią zbiornika zimą - z tego co wiem (choć na gazie się nie znam, wolę benzynę) to przy takim rozwiązaniu w Żukach (wiem inna technologia) gaz w butli zamarzał. Ale może to tylko takie bzdurne gadanie.
Cena 2800 jeżeli miałoby w tym być montowanie pod autem jest bardzo sensowna.

sq9mcs - 16-11-2012, 15:44

Nie kumam o co chodzi z tą lubryfikacją. Ale jeśli się dowiesz to napisz. Ostatnią instalację LPG miałem w Fordzie Probe - amerykańska Mazda MX-6 GD. Pod maską Japońskie F2T mazdy 159KM z turbiną. Na Prinsie śmigało super, na hamowni wyszło 158KM i 310Nm na LPG. Za instalację dałem 5000zł ale warto było. Żadnej lubryfikacji nie montowali. Ale jeśli ta lubryfikacja miałaby ogrzewać zbiornik LPG no to byłoby super.
Piotrek4 - 16-11-2012, 16:14

Właściwie to myślałem wrzucić tłumik w miejsce baku Pb a właściwie jego połówki, a w miejsce tłumika butle około 45 litrów bo większa nie wejdzie 27 cm średnicy, kolega ma w witarze gaz pod spodem dobre parę lat użytkuje auto podobnie do tego jak i ja będę i butla całkiem dobrze to znosi. Co do lubryfikatorów to mniejwięcej tak to mi gazownik tłumaczył: http://alex-autogaz.pl/lubryfikatory/ Gaz zamarza grubo poniżej -100 więc to raczej mity. Cena 2800 to już z lubryfikatorem bez 2200
sq9mcs - 16-11-2012, 19:13

Ciekawa sprawa i wygląda że ma sens. Ma tylko nadzieję że to nie wygląda po montażu jak plastikowa butelka z zamontowaną medyczną kroplówką.
plecho1 - 16-11-2012, 19:16

Ja miałem kilka aut na gaz i nigdy nie montowałem lubryfikacji, według mnie to wyrzucenie kasy w błoto.
Piotrek4 - 08-01-2013, 21:53

Zamontowałem instalacje BRC sequent 24.11 za 2500. Nie odczuwam żadnej różnicy w mocy, choć wydaje mi się że silnik chodzi równiej, ustawiona na przełączanie się na gaz przy 30 stopniach, przy -10 to około 1 km spokojnej jazdy. Butla jednak ostatecznie poszła do bagażnika podłoga w bagażniku poszła 8 cm wyżej więc wiele bagażnik nie ucierpiał, butla zmieściła się 47 l. średnie spalanie to 12 l lpg plus litr pb przy jeździe 50% drogami podmiejskimi nie więcej niż 80 km/h a reszta to drogi gruntowe i trochę błota.
miko.87 - 07-02-2013, 23:11

mam ta samą instalacje co kolega Piotrek4 i potwierdzam że nie ma zauważalnej różnicy w mocy. Spalanie 12l, 50-50 teren i polish shoosa :P
Piotrek4 - 11-02-2013, 11:33

Przy obecnych warunkach, czyli 30cm śniegu to przy tej samej jeździe i 15 weźmie, nie mam porównania jak to wygląda w pb, też tak żłopie??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group