Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Pompowtryskiwacze do wymiany ?
asus87 - 13-11-2012, 20:38 Temat postu: [II 2.0 DID] Pompowtryskiwacze do wymiany ? Witam wszystkich mitsumaniaków!
Coś nie tak dzieje się z moim 2 litrowym Outlanderem i chciałem zasięgnąć porady czy ktoś spotkał się z takim problemem. Spalanie w mieście 12l, brak mocy, wyskakiwanie i samoczynne znikanie pomarańczowych kontrolek. Auto było sprawdzanie i na komputerze pokazał się błąd doładowania turbiny, ale przed chwilą wróciłem od mechanika i Pan powiedział, że turbina jest sprawna i wszystkie przewody dochodzące do turbiny też. Byłem u kolegi ( w serwisie skody ) na ogólnym przeglądzie auta i tam też miałem czyszczoną przepławkę. Jutro dzwonie do serwisu mitsubishi w celu umówienia się na sprawdzenie pompowtryskiwaczy, ale obawiam się, że wynik będzie pozytywny i pozostanie tylko usiąść i płakać... dodam, że auto ma przejechane od nowości 92 500 km. Jakie są wasze sugestie, co jeszcze można sprawdzić? Z góry dzieki za pomoc
[ Dodano: 13-11-2012, 20:56 ]
Właśnie doczytałem, że Panowie na forum mieli problem ze spadającym wężem turbiny. Ja jak pojechałem do serwisu (skody) to okazało się, że kuny przegryzły mi jakieś przewody od turbiny... oczywiście usterka została usunięta i błąd skasowany, ale wróciła po jakiś 100-150km, a w komputerze ponownie pojawił się błąd doładowania turbiny... turbina dziś sprawdzania i co tu myśleć..? tytuł postu taki a nie inny, ale rozumiecie jak wraca sie od mechanika, a Pan sugeruje, żeby sprawdzić wtryski to zaraz człowieka nachodzą czarne myśli. Jeszcze raz dzięki za Wasze opinie
bonito - 13-11-2012, 21:54
Spokojnie kolego, jako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP), mogę cię pocieszyć - awarie elektroniki pompowtrysków (najczęściej zdarzająca się usterka) objawia się zupełnie inaczej - silnik po prostu staje
Opisane przez ciebie objawy mogą wynikać wielu różnych przyczyn, ktoś mający praktykę w silniach TDI powinien dać sobie radę.
bonito
KowaliK - 13-11-2012, 22:32
Zawór EGR?
asus87 - 14-11-2012, 07:22
zawór egr czyszczony i jeszcze wymieniłem filtr paliwa.
jaceksu79 - 15-11-2012, 19:10
tester mut, nagranie z jazdy i nie powinno być problemów z diagnostyką
Masz chipa? jak tak, to odłącz go
jmgmotocykle - 15-11-2012, 21:08
mój brat 2 tyg. temu miał w fordzie galaxy podobny problem... silnik 2.0 138 km - czyli bliźniaczy - też zwierze mu weszło i pocharatało przewody od turbo - kilka wymienili , błąd usuneli i niby dobrze , ale po 50 km auto znowu osłabło.... pojechał na reklamację i ... wszystko ok. a auto nie jedzie... z racji że teść ma podnośnik to wprosiliśmy się do niego i na podniesionym aucie i zapalonym silniku brat dodawał gazu a ja po autkiem z lampką... okazało się że jest jeszcze jedna dziura w rurach , ale ujawnia sie dopiero jak turbo na max pompuje ciśnienie - wizualnie na postoju nic nie było widać , przy lekkim dodawaniu gazu też było git , ale przy wciśnieciu gazu na max "otwierała" się dziurka i uciekało ciśnienie - może u ciebie podobnie...
jaceksu79 - 15-11-2012, 21:48
jmgmotocykle napisał/a: | "otwierała" się dziurka |
no to wszystko jasne
bonito napisał/a: | jako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP) |
aż tak tragicznie było?
bonito - 15-11-2012, 22:43
jaceksu79 napisał/a: | aż tak tragicznie było? |
Zaraz tam tragicznie - po prostu dwa razy autko stanęło, potem laweta i raz-dwa do serwisu Volkswagena - na szczęście za każdym razem za darmo - raz wymiana w ramach "akcji dobrej woli", drugi raz w ramach akcji serwisowej (w przeciwnym razie byłoby 16 tysięcy do tyłu;4 tys. za sztukę).
Wniosek dla mnie na przyszłość - moje przyszłe autko na pewno będzie miało silnik benzynowy (w miarę możliwości nie turbo i nie produkcji Volkswagena )
bonito
rezon - 16-11-2012, 09:33
bonito napisał/a: | ako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP), mogę cię pocieszyć - awarie elektroniki pompowtrysków (najczęściej zdarzająca się usterka) | tam są inne pompowtryski - piezoelektryczne Siemensa, które jak pisałeś były wymieniane w ramach akcji serwisowej nawet po gwarancji. Outek ma Boscha, które zazwyczaj nie sprawiają kłopotów.
mitsu00 - 16-11-2012, 16:30
rezon napisał/a: | tam są inne pompowtryski - piezoelektryczne Siemensa, które jak pisałeś były wymieniane w ramach akcji serwisowej nawet po gwarancji. | Ten rodzaj wtryskow jest niestety nienaprawialny i jedynym wyjsciem jest tylko ich wymiana.
patrycjuszek - 16-11-2012, 17:30
W OII 2.0 DID turbina jest skierowana do dołu i często do gruszki dostaje się brud. To może powodować jej nieprawidłową pracę, dalej do sprawdzenia jest zespolony zawór turbiny i egr-u, a później vaccum pompa. U mnie vaccum pompa na postoju pompowała 0,8 ale jak używałem hamulców to już nie domagała i dawała tylko 0,4. Także nie zawsze diagnoza na postoju coś wykaże.
Map sensor możesz przeczyścić jakimś preparatem na spirytusie do czyszczenia elektroniki np.: air sensor cleaner bo czasami jest zaolejony albo jakiś syf wpadnie.
A co do pompowtrysków to jest to model z literką G najmniej awaryjny można powiedzieć że bezawaryjny jak się jeździ na normalnej ropie.
leszek044 - 12-10-2015, 21:21
bonito napisał/a: | Spokojnie kolego, jako mający dużo doświadczenia z usterkami pompowtrysków w Passacie 2.0 TDI (silnik BKP), mogę cię pocieszyć - awarie elektroniki pompowtrysków (najczęściej zdarzająca się usterka) objawia się zupełnie inaczej - silnik po prostu staje
Opisane przez ciebie objawy mogą wynikać wielu różnych przyczyn, ktoś mający praktykę w silniach TDI powinien dać sobie radę.
bonito |
Witam a co sądzicie o takim błędzie?
P0607 - uszkodzony moduł sterowania szyny paliwowej
od czego zacząć poszukiwania?
Hubeeert - 13-10-2015, 13:01
leszek044 pisałem Ci wczoraj -> http://forum.mitsumaniaki...1426339#1426339
|
|
|