To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Pan Ślimak czyli My Mighty Mivec MD

Heavy1155 - 26-11-2012, 11:31
Temat postu: Pan Ślimak czyli My Mighty Mivec MD
czesc

tu Patryk nadajacy z Zielonej Wyspy a konkretniej ze stolicy - Dublin

pare slow o moim slimaku. kupiony niecaly rok temu lancer 1996 1.6 z bardzo rzadkim silnikiem 4g92 DOHC MIVEC MD.

kupilem go od dziewczyny, ktora z kolei odkupila go od sasiada. auto stalo nie jezdzone przez 4 lata. gdy pojechalem je obejrzec wygladalo tak atrakcyjnie kredyt hipoteczny w czasie recesji... zjedzony lakier na dachu, masce i spoilerze, zepsute okno od strony pasazera, centralny nie dzialal, oswietlenia nie bylo bo bezpieczniki sie spalily, brakowalo plastikow . do tego kupa mchu, lisci i martwy golal w komorze silnika. cala ta masakra sprawila, ze napalilem sie na to auto jak szalony. problemem byla cena... laska chciala za niego sporo kasy ale wytykajac jej to wszystko zeszla blisko o polowe. i tak za niecale 600 euro stalem sie wlascicielem Slimaka.
masakra jaka przeszlismy aby udalo sie uzyskac NCT byla istna droga przez meke ale za 4tym razem sie udalo :D

doszedlem do wniosku, ze nie ma sensu ladowac foruny w malowanie, wiec postanowilem okleic go carbonem

projekt obejmuje:

3d Carbon Vinyl (ukonczone w 90%)
-maska
-dach
-klapa
-spliter przedni i tylni
-dokladki progowe
-grill
-slupki drzwi

bialy matowy (jeszcze nie rozpoczete - za zimno)
-nadkola
-drzwi
-zderzaki
-lusterka
-spoiler klapy


pare slow o silniku:

typ silnika: power plant Mitsubishi 4G92 DOHC MIVEC MD z 1996 roku ze zmiennymi fazami rozrzadu
poemnosc: 1,6
moc: 110 KM do 5800rpm
crossover: 5800rpm
moc: 150KM przy 8000 rpm (jakos tak, nie moge znalezc wykresu)
moment: 145Nm
naped: na przednia os

potwierdzone na hamowni a nie skopopwane z wikipedii!!!

piekny i wdzieczny silnik MD o fajnej kuklturze pracy, mocy, niezawodnosci i mega oszczednosci w korkach byl produkowany jednak bardzo krotko. zwiazane jest to z tym, ze punktem nie do przeskoczenia byly wibracje w jakie wpadal silnik a za nim cale auto w momencie gdy jednosta uruchamiala tryb MD - znaczaco pogarszalo to wyniki komfortu korzystania z auta.
MD czyli Modulated Displacement to tryb, ktory w ruchu miejskim mial oszczedzac paliwo; w czasie postoju np na swiatlach ecu zamykalo cylindry 1 i 4 zeby nie zuzywac paliwa. skutkiem tego dzialania sa odczowalne wibracje w jakie auto wpada. Ja sie przyzwyczailem :D
z zalozenia MD mialo oszczedzac ok 20% paliwa. ja zauwazam oszczednosc miedzy 10-25 w zaleznosci od korkow.

swietna maszyna, kupa mocy jak na 1.6, swietna ekonomia no i mina dresikow w beemkach gdy na swiatlach wachaja spaliny hehehe :finga: :butthead:

co do spalania spoko jak dla mnie ok 7,2-8 po miescie (ale to grzecznie i bez szalenstw) ok 8,5 do 10 jak mnie juz jakis baran wkurzy kilkukrotnie hahaha
w trasie jadac ekonomicznie miedzy 90-110 mozna zejsc do 6,5 a z wyprzedzaniem co jakis czas 6,8 max 7

na street raceingu spalanie zalezy od fantazji kierowcy

pozdrawiam serdecznie

PS
jak wykminie jak tu sie zdjecia wrzuca to wstawie albo jak ktos ma czas to moze pm'a z opisem mi przesle hehe

mkm - 26-11-2012, 12:44
Temat postu: Re: Pan Ślimak czyli My Mighty Mivec MD
Heavy1155 napisał/a:

jak wykminie jak tu sie zdjecia wrzuca

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9261

rosomak1983 - 26-11-2012, 12:52

Heavy1155 napisał/a:
pare slow o moim slimaku. kupiony niecaly rok temu lancer 1996 1.6 z bardzo rzadkim silnikiem 4g92 DOHC MIVEC MD.

o cholerka to były 4 cylindrowe MD :shock: Poka foto bo lud ciekawy nowosci :D

Heavy1155 napisał/a:
w trasie jadac ekonomicznie miedzy 90-110 mozna zejsc do 6,5 a z wyprzedzaniem co jakis czas 6,8 max 7

Mi powtarzalnie na trasie palił 6.5l jadac 90-110, ale z wyprzedaniem tirów i innych wynalazków co na polskich drogach jest nieuniknione... Tak wiec to MD w 4 cyl sie raczej na trasie nie sprawdza, a myslałem ze własnie na trasie czesciej wyłacza cylindry, przynajmniej tak jest w v-ce. Czy to raczej system typowo na korki miejskie ???

tresorex - 26-11-2012, 15:00

Pokaż jak to wygląda :D
Heavy1155 - 27-11-2012, 10:39

juz pracuje nad fotkami


MD mial za zadanie oszczedzac paliwo w miescie. systej jest nieaktywny w czasie ruchu pojazdu, czyli jak jedziemy MD nie zamknie 2 garow. niestety nie wiem jak to jest w v-ce ale pozazdroscic samego faktu posiadania v-ki :) w pl latwiej nawet 5l wozem jezdzic! tu podatek drogowy+ cena paliwa MASAKRA acha no i ubezpieczeniu, ktore wyssie z Ciebie oststnie centy!!!

Heavy1155 - 27-11-2012, 10:43

[img=http://imageshack.us...8/camsl.th.jpg]
[img=http://imageshack.us...cf0104m.th.jpg]
[img=http://imageshack.us...54/lan1.th.jpg]

Heavy1155 - 27-11-2012, 10:49

http://imageshack.us/phot...7/lancelot.jpg/

nie sa to najlepsze fotki, ale tak jakos nie moge sie zebrac

woz jest zajebisty a projekt trwa. jak sie dobrze przyjrzycie to przy zaworach widac 2 solenoidy 1 na MIVEC 2gi na MD

Heavy1155 - 27-11-2012, 10:49

DZIEKI MKM ZA HELPA :D
Kleju - 27-11-2012, 15:13

Heavy1155 napisał/a:
typ silnika: power plant Mitsubishi 4G92 DOHC MIVEC MD z 1996 roku ze zmiennymi fazami rozrzadu
poemnosc: 1,6
moc: 110 KM do 5800rpm
crossover: 5800rpm
moc: 150KM przy 8000 rpm (jakos tak, nie moge znalezc wykresu)
moment: 145Nm


O co kaman? :mrgreen: Raz 110KM, a raz 150KM? :)

I tam moc druga (150KM) to tak raczej przy niższych wartościach ;) Bo chyba przy 8200-8400 to już odcinka będzie :)

Ile waży auto w tej budzie?

rosomak1983 - 27-11-2012, 20:25

no chyba napisane jaka moc przy jakich obrotach (mniej wiecej bo jak kolega pisał nie moze wykresu znalesc) wiec nie wiem co jest niezrozumiałe.

Co do MD to ciekawy system nie mam pewnosci jak to w tej V-ce ale taki mi sie wydawało ze na trasie przy stałej predkosci wyłacza cylindry,
A odpala rozumiem na 4 gary i dopiero na ciepłym działa ???

Heavy1155 - 30-11-2012, 10:26

zgadza sie rosomak :) odpala na 4 gary a jak osiagnie tepm operacyjna przechodzi w tryb MD.

max moc mojego silnika w trybie MIVEC to 150.5 konia

silniki o zmiennych fazach rozrzadu (MIVEC,V-TEC, VVT itp) maja 2 komplety krzywek o roznych dlugosciach, na walkach. Mivec przy odpowiednich obrotach (5600-5800 i niektore modele nawet wiecej) uruchamiaja drugi zestaw krzywek powiekszajac ilosc zasysanego powietrza i wydechu. mam limiter na ecu wiec jako takiej odcinki nie ma tylko przy 8200 zbija obroty o 200 lub 400 (nie pamietam bo tak go nie katuje) i wio dalej do 8200.
autko wazy nico ponad tone i wbrew moim kolegom nie mam zamiaru go odchudzac. kurde jakbym chcial jakiegos ulicznego wojownika to mialbym EVOLUTION.

Wojciech Bogacz - 30-11-2012, 11:02

Ależ bym chętnie taki silnik przygarnął :) )) Wrzucając takie coś miałbym takie "Mini Evo" w wersji kombi w dodatku hehe

Dla mnie ten silniczek to taki nieuchwytny biały kruk :) Może nawet nie musiałbym nic spawać ani dorabiać żeby go włożyć :D

rosomak1983 - 30-11-2012, 13:57

Wojciech Bogacz napisał/a:
Może nawet nie musiałbym nic spawać ani dorabiać żeby go włożyć :D

Wojtek a zauwazyłes ze rozrzad jest odrotnie niz w twoim lancerze :wink: W dodatku masz 4x4 wiec rzezba masakryczna.... To juz lepiej wsadzac 4g63T z eclipse. :D

Heavy1155 - 30-11-2012, 14:41

ja mam 2ga generacje teego silnika. 1sza miala rozrzad z prawej tak jak u Wojtka.

co do przygarniecia silnika. kumpel ma Mivec RS 2giej gen na sprzedaz za ok 850e + wysylka

co do mojego MD to z tego co nam w klubie wiadomo jest ok 10 na wyspie

hahaha 1 z dziesieciu so what's your question?

rosomak1983 - 30-11-2012, 14:45

Heavy1155 napisał/a:
ja mam 2ga generacje teego silnika. 1sza miala rozrzad z prawej tak jak u Wojtka.

tak my wiemy jak te MIVECi szły i co to jest, choc o MD 4g92 nie słyszałem wczesniej :D
A powiedz mi jeszcze MD wyłacza zawsze te same cylindry???

Heavy1155 napisał/a:
hahaha 1 z dziesieciu so what's your question?

no fakt to jest szał, dbaj.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group