Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
18-01-2015, 21:28
Pan Ślimak czyli My Mighty Mivec MD
Autor Wiadomość
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
  Wysłany: 26-11-2012, 11:31   Pan Ślimak czyli My Mighty Mivec MD

czesc

tu Patryk nadajacy z Zielonej Wyspy a konkretniej ze stolicy - Dublin

pare slow o moim slimaku. kupiony niecaly rok temu lancer 1996 1.6 z bardzo rzadkim silnikiem 4g92 DOHC MIVEC MD.

kupilem go od dziewczyny, ktora z kolei odkupila go od sasiada. auto stalo nie jezdzone przez 4 lata. gdy pojechalem je obejrzec wygladalo tak atrakcyjnie kredyt hipoteczny w czasie recesji... zjedzony lakier na dachu, masce i spoilerze, zepsute okno od strony pasazera, centralny nie dzialal, oswietlenia nie bylo bo bezpieczniki sie spalily, brakowalo plastikow . do tego kupa mchu, lisci i martwy golal w komorze silnika. cala ta masakra sprawila, ze napalilem sie na to auto jak szalony. problemem byla cena... laska chciala za niego sporo kasy ale wytykajac jej to wszystko zeszla blisko o polowe. i tak za niecale 600 euro stalem sie wlascicielem Slimaka.
masakra jaka przeszlismy aby udalo sie uzyskac NCT byla istna droga przez meke ale za 4tym razem sie udalo :D

doszedlem do wniosku, ze nie ma sensu ladowac foruny w malowanie, wiec postanowilem okleic go carbonem

projekt obejmuje:

3d Carbon Vinyl (ukonczone w 90%)
-maska
-dach
-klapa
-spliter przedni i tylni
-dokladki progowe
-grill
-slupki drzwi

bialy matowy (jeszcze nie rozpoczete - za zimno)
-nadkola
-drzwi
-zderzaki
-lusterka
-spoiler klapy


pare slow o silniku:

typ silnika: power plant Mitsubishi 4G92 DOHC MIVEC MD z 1996 roku ze zmiennymi fazami rozrzadu
poemnosc: 1,6
moc: 110 KM do 5800rpm
crossover: 5800rpm
moc: 150KM przy 8000 rpm (jakos tak, nie moge znalezc wykresu)
moment: 145Nm
naped: na przednia os

potwierdzone na hamowni a nie skopopwane z wikipedii!!!

piekny i wdzieczny silnik MD o fajnej kuklturze pracy, mocy, niezawodnosci i mega oszczednosci w korkach byl produkowany jednak bardzo krotko. zwiazane jest to z tym, ze punktem nie do przeskoczenia byly wibracje w jakie wpadal silnik a za nim cale auto w momencie gdy jednosta uruchamiala tryb MD - znaczaco pogarszalo to wyniki komfortu korzystania z auta.
MD czyli Modulated Displacement to tryb, ktory w ruchu miejskim mial oszczedzac paliwo; w czasie postoju np na swiatlach ecu zamykalo cylindry 1 i 4 zeby nie zuzywac paliwa. skutkiem tego dzialania sa odczowalne wibracje w jakie auto wpada. Ja sie przyzwyczailem :D
z zalozenia MD mialo oszczedzac ok 20% paliwa. ja zauwazam oszczednosc miedzy 10-25 w zaleznosci od korkow.

swietna maszyna, kupa mocy jak na 1.6, swietna ekonomia no i mina dresikow w beemkach gdy na swiatlach wachaja spaliny hehehe :finga: :butthead:

co do spalania spoko jak dla mnie ok 7,2-8 po miescie (ale to grzecznie i bez szalenstw) ok 8,5 do 10 jak mnie juz jakis baran wkurzy kilkukrotnie hahaha
w trasie jadac ekonomicznie miedzy 90-110 mozna zejsc do 6,5 a z wyprzedzaniem co jakis czas 6,8 max 7

na street raceingu spalanie zalezy od fantazji kierowcy

pozdrawiam serdecznie

PS
jak wykminie jak tu sie zdjecia wrzuca to wstawie albo jak ktos ma czas to moze pm'a z opisem mi przesle hehe
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-11-2012, 12:44   Re: Pan Ślimak czyli My Mighty Mivec MD

Heavy1155 napisał/a:

jak wykminie jak tu sie zdjecia wrzuca

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9261
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-11-2012, 12:52   

Heavy1155 napisał/a:
pare slow o moim slimaku. kupiony niecaly rok temu lancer 1996 1.6 z bardzo rzadkim silnikiem 4g92 DOHC MIVEC MD.

o cholerka to były 4 cylindrowe MD :shock: Poka foto bo lud ciekawy nowosci :D

Heavy1155 napisał/a:
w trasie jadac ekonomicznie miedzy 90-110 mozna zejsc do 6,5 a z wyprzedzaniem co jakis czas 6,8 max 7

Mi powtarzalnie na trasie palił 6.5l jadac 90-110, ale z wyprzedaniem tirów i innych wynalazków co na polskich drogach jest nieuniknione... Tak wiec to MD w 4 cyl sie raczej na trasie nie sprawdza, a myslałem ze własnie na trasie czesciej wyłacza cylindry, przynajmniej tak jest w v-ce. Czy to raczej system typowo na korki miejskie ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-11-2012, 15:00   

Pokaż jak to wygląda :D
_________________


 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-11-2012, 10:39   

juz pracuje nad fotkami


MD mial za zadanie oszczedzac paliwo w miescie. systej jest nieaktywny w czasie ruchu pojazdu, czyli jak jedziemy MD nie zamknie 2 garow. niestety nie wiem jak to jest w v-ce ale pozazdroscic samego faktu posiadania v-ki :) w pl latwiej nawet 5l wozem jezdzic! tu podatek drogowy+ cena paliwa MASAKRA acha no i ubezpieczeniu, ktore wyssie z Ciebie oststnie centy!!!
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-11-2012, 10:43   

[img=http://imageshack.us...8/camsl.th.jpg]
[img=http://imageshack.us...cf0104m.th.jpg]
[img=http://imageshack.us...54/lan1.th.jpg]
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-11-2012, 10:49   

http://imageshack.us/phot...7/lancelot.jpg/

nie sa to najlepsze fotki, ale tak jakos nie moge sie zebrac

woz jest zajebisty a projekt trwa. jak sie dobrze przyjrzycie to przy zaworach widac 2 solenoidy 1 na MIVEC 2gi na MD
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 27-11-2012, 10:49   

DZIEKI MKM ZA HELPA :D
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Kleju 
Forumowicz
Mivec Power


Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 1171
Skąd: Opole
Wysłany: 27-11-2012, 15:13   

Heavy1155 napisał/a:
typ silnika: power plant Mitsubishi 4G92 DOHC MIVEC MD z 1996 roku ze zmiennymi fazami rozrzadu
poemnosc: 1,6
moc: 110 KM do 5800rpm
crossover: 5800rpm
moc: 150KM przy 8000 rpm (jakos tak, nie moge znalezc wykresu)
moment: 145Nm


O co kaman? :mrgreen: Raz 110KM, a raz 150KM? :)

I tam moc druga (150KM) to tak raczej przy niższych wartościach ;) Bo chyba przy 8200-8400 to już odcinka będzie :)

Ile waży auto w tej budzie?
_________________
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-11-2012, 20:25   

no chyba napisane jaka moc przy jakich obrotach (mniej wiecej bo jak kolega pisał nie moze wykresu znalesc) wiec nie wiem co jest niezrozumiałe.

Co do MD to ciekawy system nie mam pewnosci jak to w tej V-ce ale taki mi sie wydawało ze na trasie przy stałej predkosci wyłacza cylindry,
A odpala rozumiem na 4 gary i dopiero na ciepłym działa ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 30-11-2012, 10:26   

zgadza sie rosomak :) odpala na 4 gary a jak osiagnie tepm operacyjna przechodzi w tryb MD.

max moc mojego silnika w trybie MIVEC to 150.5 konia

silniki o zmiennych fazach rozrzadu (MIVEC,V-TEC, VVT itp) maja 2 komplety krzywek o roznych dlugosciach, na walkach. Mivec przy odpowiednich obrotach (5600-5800 i niektore modele nawet wiecej) uruchamiaja drugi zestaw krzywek powiekszajac ilosc zasysanego powietrza i wydechu. mam limiter na ecu wiec jako takiej odcinki nie ma tylko przy 8200 zbija obroty o 200 lub 400 (nie pamietam bo tak go nie katuje) i wio dalej do 8200.
autko wazy nico ponad tone i wbrew moim kolegom nie mam zamiaru go odchudzac. kurde jakbym chcial jakiegos ulicznego wojownika to mialbym EVOLUTION.
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2012, 11:02   

Ależ bym chętnie taki silnik przygarnął :) )) Wrzucając takie coś miałbym takie "Mini Evo" w wersji kombi w dodatku hehe

Dla mnie ten silniczek to taki nieuchwytny biały kruk :) Może nawet nie musiałbym nic spawać ani dorabiać żeby go włożyć :D
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 30-11-2012, 13:57   

Wojciech Bogacz napisał/a:
Może nawet nie musiałbym nic spawać ani dorabiać żeby go włożyć :D

Wojtek a zauwazyłes ze rozrzad jest odrotnie niz w twoim lancerze :wink: W dodatku masz 4x4 wiec rzezba masakryczna.... To juz lepiej wsadzac 4g63T z eclipse. :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Heavy1155 
Mitsumaniak
MSS 1.6 Mivec 170bhp

Auto: MSS Mivec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 191
Skąd: Dublin
Wysłany: 30-11-2012, 14:41   

ja mam 2ga generacje teego silnika. 1sza miala rozrzad z prawej tak jak u Wojtka.

co do przygarniecia silnika. kumpel ma Mivec RS 2giej gen na sprzedaz za ok 850e + wysylka

co do mojego MD to z tego co nam w klubie wiadomo jest ok 10 na wyspie

hahaha 1 z dziesieciu so what's your question?
_________________
MSS Mivec 1.6 170bhp
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 30-11-2012, 14:45   

Heavy1155 napisał/a:
ja mam 2ga generacje teego silnika. 1sza miala rozrzad z prawej tak jak u Wojtka.

tak my wiemy jak te MIVECi szły i co to jest, choc o MD 4g92 nie słyszałem wczesniej :D
A powiedz mi jeszcze MD wyłacza zawsze te same cylindry???

Heavy1155 napisał/a:
hahaha 1 z dziesieciu so what's your question?

no fakt to jest szał, dbaj.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.