[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W] Piasta koła - które marki brać a które nie ?
MKV - 03-12-2012, 08:21 Temat postu: [EA5W] Piasta koła - które marki brać a które nie ? Niestety wygląda na to, że mam piastę w przednim kole do wymiany - tarcze i klocki niestety się lekko zwichrowały i trzęsie mi się kierownica przy hamowaniu co ani nie jest zdrowe dla układu kierowniczego ani nie jest przyjemne
Musze chyba poszukać nowej piasty - tylko pytanie której marki warto brać a której nie?
Dread87 - 03-12-2012, 08:27
MKV napisał/a: | Musze chyba poszukać nowej piasty |
Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza.
MKV - 03-12-2012, 08:31
Dread87 napisał/a: | MKV napisał/a: | Musze chyba poszukać nowej piasty |
Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza. |
Podczas przeglądu było podejrzenie już krzywiej piasty, wszystko zostało oczyszczone czy coś tam (nie pamiętam bo to było kilka miesięcy temu) i były zakładane nowe tarcze i klocki - było już wtedy mówione, ze jeśli zaczną bić to piasta do wymiany.
robertdg - 03-12-2012, 22:41
Jak już wymieniać piaste to w komplecie z łożyskiem, zamiennik Kanaco ma w środku łozysko Koyo, może lepiej wpierw zmierzyć zegarem piaste bo kiepsko dobrane tarcze i klocki potrafią się pofałdować.
MKV - 04-12-2012, 00:39
robertdg napisał/a: | Jak już wymieniać piaste to w komplecie z łożyskiem, zamiennik Kanaco ma w środku łozysko Koyo, może lepiej wpierw zmierzyć zegarem piaste bo kiepsko dobrane tarcze i klocki potrafią się pofałdować. |
I chyba to właśnie zrobiły dlatego pójdą do szlifu na Krasnobrodzką.
Tomek - 04-12-2012, 08:43
Dread87 napisał/a: | MKV napisał/a: | Musze chyba poszukać nowej piasty |
Moim skromnym zdaniem, najpierw potwierdź, że to piasta, bo na mój gust to krzywa tarcza. |
jedno z drugim jest bardzo blisko
ale to jest łatwe do stwierdzenia miernikiem
jak krzywa piasta to od razu tarcze wymien
tresorex - 28-07-2013, 19:27
Miałem krzywą tarczę na tyle, wymieniłem ją, ale przy wymianie okazało się, że również łożysko się posypało.
Jakie łożysko kupić?
Musiałbym chyba wymienić z całą piastą ponieważ było już kiedyś wymieniane na jakiś zamiennik i ma inny kształt po środku gdzie wchodzi felga przez co felga nie dolega do tarczy (mam tymczasowo zrobioną podkładkę żeby dolegała).
Hugo - 28-07-2013, 19:44
tresorex napisał/a: | Jakie łożysko kupić? | Ja bym brał KOYO. Stare wycisnąć, nowe wcisnąć i spokój na długo. Tylko jest obawa, że przy demontażu pęknie zębatka ABS-u...
[ Dodano: 28-07-2013, 19:45 ]
A jak całą piastę to nie wiem co? Na JPN ostatnio wszyscy narzekają.
daacid - 28-07-2013, 19:55
Koyo weź - sprawdzone ale nie tanie. Porządnie na prasie wycisnąć i wprasować nowe. Da sie to zrobić bez prasy oczywiście równiez
marcinzam - 29-07-2013, 22:24
ale co ma wprasować jak pisze że całą piastę trzeba wymienić więc tylko odkręca starą i montuje nową razem ze szpilkami .
[ Dodano: 29-07-2013, 22:49 ]
marcinzam napisał/a: | ale co ma wprasować jak pisze że całą piastę trzeba wymienić więc tylko odkręca starą i montuje nową razem ze szpilkami . |
coś takiego można poszukać
http://e-autoparts.pl/zes...a-p-265132.html
Krzyzak - 30-07-2013, 08:55
tak czy siak na prasę trzeba będzie jechać
jeśli piasta nie była wyciągana od nowości, to stawiam, że wyjęcie jej ze zwrotnicy za pomocą młotka będzie prawie niemożliwe
dopóki mogę korzystać z oryginalnych piast to wymieniam samo łożysko
po wyciśnięciu łożyska z piasty można ją wrzucić do tokarki (wcześniej wybijając szpilki) i sprawdzić czy ma jakieś bicie - minimalne można zebrać
Hugo - 30-07-2013, 10:38
Krzyzak napisał/a: | jeśli piasta nie była wyciągana od nowości, to stawiam, że wyjęcie jej ze zwrotnicy za pomocą młotka będzie prawie niemożliwe | Piasty tylne wychodzą bez żadnego problemu.
Krzyzak - 30-07-2013, 12:10
a sory... ja jak zwykle o przednich
tylnych jeszcze nie miałem okazji zmieniać - wszystkie rekiny, którymi jeździłem miały tylne spoko
Hugo - 30-07-2013, 13:06
Po odkręceniu śrub mocujących tylną piastę do zwrotnicy walniesz pięścią we flanszę i cała piasta spadnie na ziemię. Drugą ręką trzymasz za tarczę kotwiczna szczęk, bo inaczej też spadnie na glebę razem z piastą i pognie się osłona tarczobębna
tresorex - 02-08-2013, 20:32
Więc rozebraliśmy tylną piastę, zamówiłem łożysko koyo przez allegro bo nigdzie indziej nie mogłem dostać. Zadzwonił facet, że koyo jednak nie ma i może zaproponować całą piastę marki japan line. Wziąłem bo auto stało rozebrane. Włożyliśmy w wahacz, ale żadna śruba nie chciała złapać gwintu... wyjęliśmy i okazało się, że wszystkie otwory są krzywo wywiercone!!! każda śruba skierowana w inną stronę chińczyk jak wiercił to miał chyba taki wzrok
Odradzam więc szmelc japan line
W IC mieli tylko piastę marki BTA, pojechałem zobaczyć, wyglądała ok, śruby równo wchodziły to wziąłem. Zobaczymy ile wytrzyma
Aaaa i gdyby ktoś chciał to dostałem cynk na oryginalną nową piastę mitsubishi za ok 450zł. Nówka w aso ok 680zł.
|
|
|