To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud

cichy1124 - 04-12-2012, 21:50
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami na zimnym silniku i nowe cud
Niestety mam problem z rekinem...
1 problem: Jak autko postoi sobie dłużej np. przez noc i silnik całkiem ostygnie to pojawia sie następujący problem. Gdy odpalę(bez problemów) silnik nie chce wchodzić na obroty(wchodzi ale ciężko i przerywa), lubi zgasnąć, a do tego dość mocno kopci. Dodatkowo zauważyłem, że wtedy z wydechu wylatuje olej(chyba, bo lekko go ubywa w silniku). dy przejadę już pewien odcinek i auto sie zagrzeje to działa już w porządku, poza małym falowaniem obrotów i lekkim przygasaniem przy gwałtownym dodaniem gazu(przy ruszaniu). Przyczyną mogą być świece, czy coś jeszcze?
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej. To normalnie Przyczyną może być np pasek od alternatora, bo lekko ślizga na zimnym.
Z góry dzięki za pomoc :roll:

deejay - 04-12-2012, 21:54

cichy1124 napisał/a:
Gdy odpalę(bez problemów) silnik nie chce wchodzić na obroty(wchodzi ale ciężko i przerywa), lubi zgasnąć, a do tego dość mocno kopci.


Uszkodzony czujnik temp silnika , który odpowiada za tzw ssanie . Czarny dym to nic innego jak nadmiar paliwa przy dawce rozruchowej .

[ Dodano: 04-12-2012, 21:55 ]
cichy1124 napisał/a:
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej. To normalnie Przyczyną może być np pasek od alternatora, bo lekko ślizga na zimnym.


Zalezy jakie masz obroty biegu jałowego i prad ładowania z alternatora , wszystko do spr miernikiem :wink:

cichy1124 - 04-12-2012, 22:12

deejay napisał/a:
Uszkodzony czujnik temp silnika , który odpowiada za tzw ssanie . Czarny dym to nic innego jak nadmiar paliwa przy dawce rozruchowej .


To by się zgadzało, bo pali duzo na samym grzaniu silnika jak chodzi przez 3-5 minut, to tan sam czujnik który pokazuje temperaturę w silniku? Bo wskazuje raczej dobrze.

deejay napisał/a:
Zalezy jakie masz obroty biegu jałowego i prad ładowania z alternatora , wszystko do spr miernikiem


Obroty mam ok 800rpm, w jaki sposób sprawdzić prąd ładowania( w którym miejscu)

deejay - 04-12-2012, 22:20

cichy1124 napisał/a:
to tan sam czujnik który pokazuje temperaturę w silniku? Bo wskazuje raczej dobrze.


Nie ten sam , ten tylko daje info o temp. do zegarów , jest drugi wkęcony w obudowę termostatu dokładnie taki .

http://sklep.intercars.co...50eee3242c38655

cichy1124 - 04-12-2012, 22:28

hmm... coś mi link nie działa...
deejay - 04-12-2012, 22:40

http://moto.allegro.pl/mi...2839370709.html
Hugo - 04-12-2012, 22:55

cichy1124 napisał/a:
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej
To niestety normalne w tym aucie, prawie wszyscy to mamy. Przyzwyczaj się. Wiem, wiem, trochę jak w maluchu na prądnicy, ale cóż :wink:
Co do gaśnięcia auta na zimnym silniku, też miałem taki sam problem (też mam 2.0 16V w automacie), wymieniłem czujnik, o którym pisze deejay i problem ustąpił.

cichy1124 - 04-12-2012, 23:24

ok, to wymienię to i zobaczę jaka będzie poprawa
tnalag - 06-12-2012, 17:35

Hugo napisał/a:
cichy1124 napisał/a:
2 sprawa jest taka, że gdy pracuje na wolnych obrotach lampy i ogólnie cała elektryka przygasa(gdy się doda lekko gazu od razu wszystko działa sporo mocniej
To niestety normalne w tym aucie, prawie wszyscy to mamy. Przyzwyczaj się. Wiem, wiem, trochę jak w maluchu na prądnicy, ale cóż :wink:
Co do gaśnięcia auta na zimnym silniku, też miałem taki sam problem (też mam 2.0 16V w automacie), wymieniłem czujnik, o którym pisze deejay i problem ustąpił.


A myślałem że tylko ja mam taki problem, a tu OooOO !!
Gdy miałem walnięte cewki to miałem podobny problem z przygasaniem i falowaniem obrotów tylko, że to się działo na ciepłym i zimnym silniku, ale ja się nie znam i nie udzielam :D

cichy1124 - 07-12-2012, 19:57

I pojawiły się nowe cuda w samochodzie...
Wcześniej nie chciał wejść na obroty tak do ok 2tys obr nawet ciepły. Ale na dniach mam wymieniać przewody razem ze świecami wiec się nie przejmowałem tym, bo czytałem, że to prawdopodobnie wina tych części.
Jednak dzisiaj sprawa sie drastycznie pogorszyła w drodze do domu zapaliła się kontrolka silnika i teraz silnik ledwo wchodzi na obroty. Na biegu jałowym obroty skaczą w granicach 300-400 obrotów i nierówno pracuje. czy przyczyna może być np uszkodzenie kabla/świecy przez co nie pali na wszystkie cylindry, czy może coś innego? Jak tak to jak mogę to zdiagnozować? Same problemy.... :evil:

deejay - 07-12-2012, 20:25

Cytat:
cichy1124 napisał/a:
I pojawiły się nowe cuda w samochodzie...

Wcześniej nie chciał wejść na obroty tak do ok 2tys obr nawet ciepły. Ale na dniach mam wymieniać przewody razem ze świecami wiec się nie przejmowałem tym, bo czytałem, że to prawdopodobnie wina tych części.

Jednak dzisiaj sprawa sie drastycznie pogorszyła w drodze do domu zapaliła się kontrolka silnika i teraz silnik ledwo wchodzi na obroty. Na biegu jałowym obroty skaczą w granicach 300-400 obrotów i nierówno pracuje. czy przyczyna może być np uszkodzenie kabla/świecy przez co nie pali na wszystkie cylindry, czy może coś innego? Jak tak to jak mogę to zdiagnozować? Same problemy....


Padła do końca któraś cewka . Mozesz sam zdiagnozowac odłączając po kolei kostki zasilające cewki , tam gdzie nie bedzie pogorszenia pracy silnika świadczy o udzkodzonej cewce lub swiecy.

Hugo - 07-12-2012, 21:09

cichy1124, masz LPG? Nie było strzałów? Sprawdź przepływomierz.
cichy1124 - 08-12-2012, 00:33

Hugo napisał/a:
cichy1124, masz LPG? Nie było strzałów? Sprawdź przepływomierz.

Mam LPG ale zadnych objawów nie było, teraz sam sie gaz wyłącza, może jakieś zabezpieczenie. Na benzynie to samo.
Odpaliłem teraz auto jak postało pare godzin na zewnątrz i kontrolka silnika nie świeci, i auto znowu wchodzi na obroty powyżej 2 tysięcy, już nie mam pojęcia co sie z tym autem dzieje.
ogarnę jeszcze jutro jak bedzie działać, ale mam nadzieję, że to nie cewka, bo znowu koszty...

Owczar - 08-12-2012, 11:06

cichy1124, wymrugaj błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
cichy1124 - 08-12-2012, 19:31

chyba znalazłem problem, kabel w miejscu wejścia do wtyczki jednej z cewek jest przerwany.
Teraz chyba będę musiał kupić końcówkę tego kabla z wtyczką, bo w tym miejscu tego nie zlutuje...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group