To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] 102 KM - Turbo - co to za element

xmodar - 26-12-2012, 16:30
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] 102 KM - Turbo - co to za element
Witajcie,

Jestem tu nowy i szukam pomocy w temacie turbiny

Jest to jeden z elementów podciśnienia turbiny, ale nie jestem pewien co to jest i do czego służy.

Widać olej, ale nie wiem jak podejść do tematu, szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

Zastanawiam sie na ile pocenie się jest krytyczne i czy trzeba się tym martwić.

Proszę o podpowiedź, co to za część i co trzeba zrobić, aby element już nie pocił się.

Dzieki za odpowiedź

Pozdrawiam,




robertdg - 26-12-2012, 16:34

Najprościej wymienić na nową część, to przepustnica gasząca, ewidentnie puszcza na osi gardziela, niestety element nienaprawialny
PINO87 - 26-12-2012, 17:46

i zapewne turbina też zajechana jak to zwykle bywa w używanym dislu :wink:
xmodar - 26-12-2012, 21:23

Czy wyciekający olej przez oś przepustnicy gaszenia może być spowodowany przez olej wydostający się z zużytej turbosprężarki ?

Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka albo coś co mogę wymienić.

Jeśli turbo jest uszkodzone to pewnie regeneracja ...ale nie wiem czy to jest właśnie już ten objaw...

Wydaje mi się że przepustnica gasząca działa poprawnie, przy ręcznym przyciśnięciu grzybka silnik gaśnie


Obecnie samochód ma 200k przebiegu i wszystko działa poprawnie, zaniepokoił mnie tylko ten wyciek.

robertdg - 26-12-2012, 21:34

xmodar napisał/a:
Czy wyciekający olej przez oś przepustnicy gaszenia może być spowodowany przez olej wydostający się z zużytej turbosprężarki ?
tak
xmodar napisał/a:
Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka albo coś co mogę wymienić.
Jest uszczelka przy łaczeniu przepustnicy gaszącej z kolektorem, ale ona niewiele zmieni, sama część to jednorazówka
xmodar napisał/a:
Jeśli turbo jest uszkodzone to pewnie regeneracja ...ale nie wiem czy to jest właśnie już ten objaw...
uszczelnienie turbiny daje znać o sobie, niejednokrotnie można zakupić turbo po regeneracji które będzie puszczać olej, bo wolnoć na rynku fachofcuf :P
Student - 26-12-2012, 21:54

Panowie nie straszcie kolegi.

Jest to normalny objaw zużytej uszczelki i tyle w każdym silniku pochodzenia Reno to występuje (TTTM).
Czy z turbawki???? może tak może nie, turbo co prawda jest w tym obiegu ale zupełnie od innej strony więc zanim przetłoczy olej przepustnicą gaszącą musi pokonać intercooler (zanim zaczniesz wymontowywać turbo zdejmij rurę od turbiny - to ta niżej taka z karbami i tą z intercoolera na środku samochodu najniżej w obiegu ala chłodnica) jak tam jest dużo oleju to zgłoś się do firmy TURBOEXPERT. ,
Generalnie , rozłączyć, oczyścić uszczelkę, węże i tyle a przy okazji można zrobić silnik krokowy zanim go nagar zapiecze , jest poniżej tej zasyfionej części.

robertdg - 26-12-2012, 23:16

Odme też warto wymienić, nie jest droga kosztuje w okolicach 140zł oryginał Renault
Faraday - 27-12-2012, 08:24

Dziwne

Jakieś dwa i pół roku temu (zaraz po zakupie Carismy) pytałem o ten sam element. Wówczas odpowiedziano mi "to francuski silnik, a w nim wycieki oleju masz w gratisie". Polecono zignorować sprawę i nic z tym nie robić, bo i tak się nie da (urządzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, że i tak będzie przeciekać). A to, dlaczego jest tam olej, to już osobna kwestia.

Powiem tak... przejechałem Cari ok. 40tys.km. ten sam problem był od początku. Silnik działa tak, jak na początku (po paru poprawkach może nawet lepiej), zużycia turbiny nie widać, oleju z silnika nie ubywa (nigdy nie dolewam pomiędzy wymianami).
Zrobiłem tak, jak mi doradzono na początku i "olałem" sprawę.

Olej w dolocie zawsze się znajdzie i niekoniecznie musi to być oznaka uszkodzenia turbiny. Można spróbować wyczyścić cały układ i obserwować w jakim czasie znów znajdzie się w nim olej... ale po co? To, co jest tam teraz, najprawdopodobniej zbierało się od momentu wyjechania auta z fabryki.

P.S.
Moja Cari na liczniku ma prawie 200tys.km. Rzeczywisty przebieg oceniam na znacznie wyższy.

Student - 27-12-2012, 17:41

A mianowicie po to ze jak jest tego dużo na dole przy intercoolerze to zasyfi cały internet , ponadto zmniejsza przepustowość rury a co za tym idzie wydajność intercoolera.
Góra zawsze ciekla i cieknac będzie.

xmodar - 03-01-2013, 13:21

Dzięki za porady.

Na razie nic z tym nie będę robić tylko poobserwuję dokładniej czy nie ubywa mi oleju w silniku (do tej pory nigdy nie było mniej niż minimum).
A za jakiś czas przeczyszczę tę uszczelkę i węże.

Pozdrawiam.

gulgulq - 03-01-2013, 16:45

u siebie miałem to i przejechałem 100 tys i jakoś nic sie nie działo
turbawka była ok
oleju nie ubywało

:)

Centosz - 03-01-2013, 17:38

To normalne przy tym silniku.Co jakiś czas odkręcić osłonę i przeczyścić.

Tu jest temat dotyczący tego "zjawiska": :mrgreen: http://forum.mitsumaniaki...w%F3r+gasz%B1cy

morgan28b - 06-03-2013, 11:01

Byłem w serwisie z tym samym problemem i powiedzieli mi, że jakiś uszczelniacz jest do wymiany. Koszt ok 80 zł + robocizna
Centosz - 06-03-2013, 18:51

Wymiana nic nie da.Po pewnym czasie będzie to samo.
Kuki86r - 07-03-2013, 13:08

U mnie również taki wyciek występuje. Od 1,5 roku jeżdżę z tym i nic się nie dzieje z turbawką. Sprawdzam stan oleju od czasu do czasu i jest ok:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group