Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] 102 KM - Turbo - co to za element
Autor Wiadomość
xmodar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 102KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-12-2012, 16:30   [Cari 1.9DI-D] 102 KM - Turbo - co to za element

Witajcie,

Jestem tu nowy i szukam pomocy w temacie turbiny

Jest to jeden z elementów podciśnienia turbiny, ale nie jestem pewien co to jest i do czego służy.

Widać olej, ale nie wiem jak podejść do tematu, szukałem na forum ale nic nie znalazłem.

Zastanawiam sie na ile pocenie się jest krytyczne i czy trzeba się tym martwić.

Proszę o podpowiedź, co to za część i co trzeba zrobić, aby element już nie pocił się.

Dzieki za odpowiedź

Pozdrawiam,



Ostatnio zmieniony przez xmodar 26-12-2012, 16:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-12-2012, 16:34   

Najprościej wymienić na nową część, to przepustnica gasząca, ewidentnie puszcza na osi gardziela, niestety element nienaprawialny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
PINO87 
Forumowicz

Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 84
Skąd: LUBELSKIE
Wysłany: 26-12-2012, 17:46   

i zapewne turbina też zajechana jak to zwykle bywa w używanym dislu :wink:
_________________
jedyna taka!
http://img5.imageshack.us/img5/8307/zdjcie078.jpg
http://img687.imageshack..../zdjcie133z.jpg
 
 
xmodar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 102KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-12-2012, 21:23   

Czy wyciekający olej przez oś przepustnicy gaszenia może być spowodowany przez olej wydostający się z zużytej turbosprężarki ?

Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka albo coś co mogę wymienić.

Jeśli turbo jest uszkodzone to pewnie regeneracja ...ale nie wiem czy to jest właśnie już ten objaw...

Wydaje mi się że przepustnica gasząca działa poprawnie, przy ręcznym przyciśnięciu grzybka silnik gaśnie


Obecnie samochód ma 200k przebiegu i wszystko działa poprawnie, zaniepokoił mnie tylko ten wyciek.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-12-2012, 21:34   

xmodar napisał/a:
Czy wyciekający olej przez oś przepustnicy gaszenia może być spowodowany przez olej wydostający się z zużytej turbosprężarki ?
tak
xmodar napisał/a:
Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka albo coś co mogę wymienić.
Jest uszczelka przy łaczeniu przepustnicy gaszącej z kolektorem, ale ona niewiele zmieni, sama część to jednorazówka
xmodar napisał/a:
Jeśli turbo jest uszkodzone to pewnie regeneracja ...ale nie wiem czy to jest właśnie już ten objaw...
uszczelnienie turbiny daje znać o sobie, niejednokrotnie można zakupić turbo po regeneracji które będzie puszczać olej, bo wolnoć na rynku fachofcuf :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 26-12-2012, 21:54   

Panowie nie straszcie kolegi.

Jest to normalny objaw zużytej uszczelki i tyle w każdym silniku pochodzenia Reno to występuje (TTTM).
Czy z turbawki???? może tak może nie, turbo co prawda jest w tym obiegu ale zupełnie od innej strony więc zanim przetłoczy olej przepustnicą gaszącą musi pokonać intercooler (zanim zaczniesz wymontowywać turbo zdejmij rurę od turbiny - to ta niżej taka z karbami i tą z intercoolera na środku samochodu najniżej w obiegu ala chłodnica) jak tam jest dużo oleju to zgłoś się do firmy TURBOEXPERT. ,
Generalnie , rozłączyć, oczyścić uszczelkę, węże i tyle a przy okazji można zrobić silnik krokowy zanim go nagar zapiecze , jest poniżej tej zasyfionej części.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-12-2012, 23:16   

Odme też warto wymienić, nie jest droga kosztuje w okolicach 140zł oryginał Renault
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 27-12-2012, 08:24   

Dziwne

Jakieś dwa i pół roku temu (zaraz po zakupie Carismy) pytałem o ten sam element. Wówczas odpowiedziano mi "to francuski silnik, a w nim wycieki oleju masz w gratisie". Polecono zignorować sprawę i nic z tym nie robić, bo i tak się nie da (urządzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, że i tak będzie przeciekać). A to, dlaczego jest tam olej, to już osobna kwestia.

Powiem tak... przejechałem Cari ok. 40tys.km. ten sam problem był od początku. Silnik działa tak, jak na początku (po paru poprawkach może nawet lepiej), zużycia turbiny nie widać, oleju z silnika nie ubywa (nigdy nie dolewam pomiędzy wymianami).
Zrobiłem tak, jak mi doradzono na początku i "olałem" sprawę.

Olej w dolocie zawsze się znajdzie i niekoniecznie musi to być oznaka uszkodzenia turbiny. Można spróbować wyczyścić cały układ i obserwować w jakim czasie znów znajdzie się w nim olej... ale po co? To, co jest tam teraz, najprawdopodobniej zbierało się od momentu wyjechania auta z fabryki.

P.S.
Moja Cari na liczniku ma prawie 200tys.km. Rzeczywisty przebieg oceniam na znacznie wyższy.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 27-12-2012, 17:41   

A mianowicie po to ze jak jest tego dużo na dole przy intercoolerze to zasyfi cały internet , ponadto zmniejsza przepustowość rury a co za tym idzie wydajność intercoolera.
Góra zawsze ciekla i cieknac będzie.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
xmodar 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD 102KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2013, 13:21   

Dzięki za porady.

Na razie nic z tym nie będę robić tylko poobserwuję dokładniej czy nie ubywa mi oleju w silniku (do tej pory nigdy nie było mniej niż minimum).
A za jakiś czas przeczyszczę tę uszczelkę i węże.

Pozdrawiam.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 03-01-2013, 16:45   

u siebie miałem to i przejechałem 100 tys i jakoś nic sie nie działo
turbawka była ok
oleju nie ubywało

:)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-01-2013, 17:38   

To normalne przy tym silniku.Co jakiś czas odkręcić osłonę i przeczyścić.

Tu jest temat dotyczący tego "zjawiska": :mrgreen: http://forum.mitsumaniaki...w%F3r+gasz%B1cy
 
 
 
morgan28b 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 06-03-2013, 11:01   

Byłem w serwisie z tym samym problemem i powiedzieli mi, że jakiś uszczelniacz jest do wymiany. Koszt ok 80 zł + robocizna
 
 
Centosz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 426
Skąd: Szczecin
Wysłany: 06-03-2013, 18:51   

Wymiana nic nie da.Po pewnym czasie będzie to samo.
 
 
 
Kuki86r 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 32
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 07-03-2013, 13:08   

U mnie również taki wyciek występuje. Od 1,5 roku jeżdżę z tym i nic się nie dzieje z turbawką. Sprawdzam stan oleju od czasu do czasu i jest ok:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.