[Cari 1.9DI-D] 102 KM - Turbo - co to za element |
Autor |
Wiadomość |
xmodar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 102KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-12-2012, 16:30 [Cari 1.9DI-D] 102 KM - Turbo - co to za element
|
|
|
Witajcie,
Jestem tu nowy i szukam pomocy w temacie turbiny
Jest to jeden z elementów podciśnienia turbiny, ale nie jestem pewien co to jest i do czego służy.
Widać olej, ale nie wiem jak podejść do tematu, szukałem na forum ale nic nie znalazłem.
Zastanawiam sie na ile pocenie się jest krytyczne i czy trzeba się tym martwić.
Proszę o podpowiedź, co to za część i co trzeba zrobić, aby element już nie pocił się.
Dzieki za odpowiedź
Pozdrawiam,
 |
Ostatnio zmieniony przez xmodar 26-12-2012, 16:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-12-2012, 16:34
|
|
|
Najprościej wymienić na nową część, to przepustnica gasząca, ewidentnie puszcza na osi gardziela, niestety element nienaprawialny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
PINO87
Forumowicz
Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 84 Skąd: LUBELSKIE
|
|
|
|
 |
xmodar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 102KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-12-2012, 21:23
|
|
|
Czy wyciekający olej przez oś przepustnicy gaszenia może być spowodowany przez olej wydostający się z zużytej turbosprężarki ?
Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka albo coś co mogę wymienić.
Jeśli turbo jest uszkodzone to pewnie regeneracja ...ale nie wiem czy to jest właśnie już ten objaw...
Wydaje mi się że przepustnica gasząca działa poprawnie, przy ręcznym przyciśnięciu grzybka silnik gaśnie
Obecnie samochód ma 200k przebiegu i wszystko działa poprawnie, zaniepokoił mnie tylko ten wyciek. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-12-2012, 21:34
|
|
|
xmodar napisał/a: | Czy wyciekający olej przez oś przepustnicy gaszenia może być spowodowany przez olej wydostający się z zużytej turbosprężarki ? | tak xmodar napisał/a: | Nie wiem czy jest tam jakaś uszczelka albo coś co mogę wymienić. | Jest uszczelka przy łaczeniu przepustnicy gaszącej z kolektorem, ale ona niewiele zmieni, sama część to jednorazówka xmodar napisał/a: | Jeśli turbo jest uszkodzone to pewnie regeneracja ...ale nie wiem czy to jest właśnie już ten objaw... | uszczelnienie turbiny daje znać o sobie, niejednokrotnie można zakupić turbo po regeneracji które będzie puszczać olej, bo wolnoć na rynku fachofcuf |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-12-2012, 21:54
|
|
|
Panowie nie straszcie kolegi.
Jest to normalny objaw zużytej uszczelki i tyle w każdym silniku pochodzenia Reno to występuje (TTTM).
Czy z turbawki???? może tak może nie, turbo co prawda jest w tym obiegu ale zupełnie od innej strony więc zanim przetłoczy olej przepustnicą gaszącą musi pokonać intercooler (zanim zaczniesz wymontowywać turbo zdejmij rurę od turbiny - to ta niżej taka z karbami i tą z intercoolera na środku samochodu najniżej w obiegu ala chłodnica) jak tam jest dużo oleju to zgłoś się do firmy TURBOEXPERT. ,
Generalnie , rozłączyć, oczyścić uszczelkę, węże i tyle a przy okazji można zrobić silnik krokowy zanim go nagar zapiecze , jest poniżej tej zasyfionej części. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-12-2012, 23:16
|
|
|
Odme też warto wymienić, nie jest droga kosztuje w okolicach 140zł oryginał Renault |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Faraday
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 252 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 27-12-2012, 08:24
|
|
|
Dziwne
Jakieś dwa i pół roku temu (zaraz po zakupie Carismy) pytałem o ten sam element. Wówczas odpowiedziano mi "to francuski silnik, a w nim wycieki oleju masz w gratisie". Polecono zignorować sprawę i nic z tym nie robić, bo i tak się nie da (urządzenie zostało zaprojektowane w taki sposób, że i tak będzie przeciekać). A to, dlaczego jest tam olej, to już osobna kwestia.
Powiem tak... przejechałem Cari ok. 40tys.km. ten sam problem był od początku. Silnik działa tak, jak na początku (po paru poprawkach może nawet lepiej), zużycia turbiny nie widać, oleju z silnika nie ubywa (nigdy nie dolewam pomiędzy wymianami).
Zrobiłem tak, jak mi doradzono na początku i "olałem" sprawę.
Olej w dolocie zawsze się znajdzie i niekoniecznie musi to być oznaka uszkodzenia turbiny. Można spróbować wyczyścić cały układ i obserwować w jakim czasie znów znajdzie się w nim olej... ale po co? To, co jest tam teraz, najprawdopodobniej zbierało się od momentu wyjechania auta z fabryki.
P.S.
Moja Cari na liczniku ma prawie 200tys.km. Rzeczywisty przebieg oceniam na znacznie wyższy. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-12-2012, 17:41
|
|
|
A mianowicie po to ze jak jest tego dużo na dole przy intercoolerze to zasyfi cały internet , ponadto zmniejsza przepustowość rury a co za tym idzie wydajność intercoolera.
Góra zawsze ciekla i cieknac będzie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
xmodar
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DiD 102KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2012 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-01-2013, 13:21
|
|
|
Dzięki za porady.
Na razie nic z tym nie będę robić tylko poobserwuję dokładniej czy nie ubywa mi oleju w silniku (do tej pory nigdy nie było mniej niż minimum).
A za jakiś czas przeczyszczę tę uszczelkę i węże.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
morgan28b
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 06-03-2013, 11:01
|
|
|
Byłem w serwisie z tym samym problemem i powiedzieli mi, że jakiś uszczelniacz jest do wymiany. Koszt ok 80 zł + robocizna |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-03-2013, 18:51
|
|
|
Wymiana nic nie da.Po pewnym czasie będzie to samo. |
|
|
|
 |
Kuki86r
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 07-03-2013, 13:08
|
|
|
U mnie również taki wyciek występuje. Od 1,5 roku jeżdżę z tym i nic się nie dzieje z turbawką. Sprawdzam stan oleju od czasu do czasu i jest ok:) |
|
|
|
 |
|