To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek

yris99 - 27-12-2012, 16:52
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Wspomaganie - wyciek
Witam
Podczas jazdy około 1,5 km od domu rozerwał się wężyk od oleju w układzie wspomagania i wszystko się wylało. W domu poprawiłem, dolałem oleju ale słychać, że pompa nie działa tak jak powinna. Kupiłem przed chwilą nowy wężyk i obejmy. Jutro złożę i zobaczę czy dalej piszczy. Jaka szansa, że się nie przytarła i po prostu jest to efekt nieszczelności ?

waldi-1 - 27-12-2012, 19:13

Sprawdz czy na pasek napędzający pompe nie wylał sie płyn z pompy wspomagania, bo to on może piszczeć tzn pasek > :D
yris99 - 27-12-2012, 19:45

Bardziej to piszczy jak łożysko. Możliwe, że się zatarło ? Poza tym czy nic się nie stało z maglownicą ?
waldi-1 - 27-12-2012, 20:18

nie, z maglownica niepowinno nic sie stać, ona niebedzie wyć, pompa jak jest przytarta to ma taki dzwięk jak weżmiesz koła na maxa i trzymasz, wtedy wyje pompa, piszczenie raczej jest od paska
Hugo - 27-12-2012, 21:39

yris99 napisał/a:
Możliwe, że się zatarło ?
Możliwe. Wystarczy chwila bez oleju w układzie.
m6riano - 28-12-2012, 06:03

łożysko w pompie nie piszczy tylko tak wyje,najgłośniej właśnie w skrajnym położeniu kiery...
deejay - 28-12-2012, 10:03

Mocno zapowietrzony układ wspomagania , po takim "zabiegu" nawet przez 3-4 dni beda takie dzwieki sie pojawiac i drgania w układzie przenoszone na kierownicę .
Tomek - 28-12-2012, 10:19

Cytat:

Mocno zapowietrzony układ wspomagania , po takim "zabiegu" nawet przez 3-4 dni beda takie dzwieki sie pojawiac i drgania w układzie przenoszone na kierownicę .


potwierdzam

yris99, dolej płynu (oleju), odpal auto, pokręć kierownicą w skrajne położenia, sprawdź płyn, ew. dolej, i tak kilka razy, pojeździj trochę, i znów to samo

jak to nie pomoże to zatarłeś pompę

JayChyl - 11-01-2013, 20:29

Mi delikatnie z prawej strony poci się magiel, dokładniej w okolicach tej uszczelki w kształcie harmonijki.
Oleju do wspomagania mam teraz praktycznie na kresce Min, chcę dolać. Sprawdziłem w sklepie IC na ich stronce i w sekcji Oleje do układu wspomagania, oprócz ATF Dex II, III itp. jest olej Castrol Transmax Z.
Zostało mi właśnie tego Transmaxa Z niedawnej wymiany oleju w w skrzyni A/T. Zatem czy C Transmax Z jest odpowiedni do układu wspomagania w Galancie EA5A?. Bez sensu jest kupować baniak 1l jakiegoś taniego oleju typu Catrol Dex III Multi, jeżeli doleję może z 200 ml i będzie spokój na jakiś rok.

m6riano - 11-01-2013, 21:19

teoretycznie sa mieszalne..
JayChyl - 11-01-2013, 22:46

No nawet nie wiem jaki mam olej aktualnie zalany :|
m6riano - 12-01-2013, 00:08

odpal silnik i zobacz czy ci sie pieni w zbiorniczku...bo może w takim razie nadszedł czas na wymiane go..;-)
Elmosquito - 14-02-2013, 09:44

Witam,
Kożystając z okazji chciałem zapytać, czy ktoś z Was wymieniał juz ten płyn? Jak go spuścić, o czym należy pamiętać i czy układ wspomagania odpowietrza się sam?

m6riano - 14-02-2013, 13:20

odpal silnik,odepnij wąż ze zbiorniczka i poczekaj aż wszystko wyleci..potem wepnij wąż z powrotem i wlej płyn...;-)
fj_mike - 14-02-2013, 13:41

Elmosquito napisał/a:
czy układ wspomagania odpowietrza się sam?

Skręcasz kierownicę skrajnie w lewo i w prawo kilka razy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group