To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxW] Wibracje i stuki - automat / poducha / kolumna kierow

nabassu - 28-12-2012, 01:21
Temat postu: [EAxW] Wibracje i stuki - automat / poducha / kolumna kierow
1. Stuki:
Podczas skrecania przy predkosciach parkingowych, w galu daje sie slyszec po jednym, dwa stuki.
Jak by przegub, ale nie.
Wachacze wymacane, wyszarpane u diagnosty ktory tez ma EA.
Bartek dal cynk, ze kolumna kierownicy (do przekladki brana pewnie z powypadka) moze miec luz.
Faktycznie jest luz w ostatnim wieloklinie. Najnizszy odcinek, ktory pozniej przechodzi juz w przegub i do komory silnika. Jak to usztywnic?
W "klienckim" EA przy wymianie magla, gdy brakowalo 2mm to przelozenia sruby przez wlasnie przegub, to w ten ostatni wieloklin trzeba bylo puknąć, co by sie zsunął.
Tu mam wrazenie ze by spadl sam!
Czy da sie te nity/bolce ktore widac na sciance jakos dobic?

2. Wibracje
Auto strasznie sie trzesie na postoju na "D".
Na "P" obroty sie podbijaja i troche ustepuje, ale nei do konca.
Obecnie z racji "ręce mnie już opadli", obroty jalowe podnieslismy sobie do 900 i "przypudrowalismy pryszcza", ale nie tak ma przeciez byc.
Wibracje ponadto ustają podczas wkrecania na obroty, ale powracają około 2500-3000 na jakies 500.
Poduszka skrzyni i "rozrzadu" zostaly podmienione na inne.
Odkrecenie calego wzmocnienia dolnego wraz z poduszka, po odpaleniu nie przynioslo roznicy. Poduszka wyglada dobrze.
Do wymiany poduszki grodziowej trzeba miec ekipe gorali i palnik plazmowy, wiec oszukuje sie ze to nie to. (magia VR-4...)
Konwerter skrzyni automatycznej?

Pomozcie prosze, bo sa to jak wiadomo najbardziej wnerwiajace problemy z kategorii "cholera wie gdzie".

Owczar - 28-12-2012, 09:17

nabassu, o tym wieloklinie mowa?
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75

Jak się raz poruszy tym połączeniem to już tak ma. Ja zastosowałem cybant do rur: http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105

Jest ok i luz wyeliminowany.

Macie jakieś logi z pracy silnika na postoju? To poliftowy czy przedliftowy egzemplarz?
To VR4 czy zwykłe EA?

nabassu - 28-12-2012, 12:08

Legnum polift. Nie mamy logow, ale Maro nic niepokojacego nie widzial.
Cos lapie czestotliwosc i zaczyna drzec az widac to golym okiem na kierownicy.

Bede probowal Twojej metody z jednym cybantem na krawedzi polaczenia. Oby to byly te stuki.
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie?

swinks_UK - 28-12-2012, 12:13

Maciek...
Wibracje są przy niskich obrotach tak?
Ile ma obrotów w stanie spoczynku na D i P?
Tylna poducha jest do zrobienia, dostęp od góry łamańcem.

BTW, skrzynia w zakresie 500-600 przenosi dość spore wibracje.

Co do kiery.
U mnie w podobny sposób trzeszczały zapieczone końcówki drążka.

nabassu - 28-12-2012, 12:29

No takie obroty wlasnie 600 okolo. Az widac jak lata w oczach.
Jest dostep do poduchy? Cos czuje ze kupie nowa, albo poli, zeby miec juz na amen z glowy.
Czuje tez, ze bede uzywal podczas tej roboty duzo zwrotow z Twoim imieniem polaczonym z przeklenstwami i wariacjami "lamanca" :) (bo Tomek powiedzial ze sie da)
Na kiere Owczar dal przepis cybantowy przy przegubie grodziowym.

swinks_UK - 28-12-2012, 12:48

Maciek, najpierw musisz oczyścić wszystko dookoła, czyli przepustnica, rury dolotowe (ten gumowy rozdzielacz do turbin też). Potem uprzątnij węże podciśnień.
Auto lekko podnieść od przodu by był dostęp od spodu.
No i najlepiej we 2 osoby.
Długie przedłużki i łamańce to podstawa sukcesu. Jak masz pneumatyka to nawet lepiej.
Razem z Paulem (psbarham) juz 3 razy wymontowywałem poduchę (raz wymianka na poli u mnie, 2 x swap na manuala i zrzucanie skrzyni).

nabassu - 28-12-2012, 13:20

O!
A polecasz poli czy ori? Te w osi auta to sie boje troche poliuretanowac, zeby nie walilo.

Owczar - 28-12-2012, 13:22

nabassu napisał/a:
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie?


Myślę, że lepiej niż z cybantem. Miedziane druciki powinny się ładnie dopasować, tylko mi się nie chciało zdejmować kolumny. Usztywnij, jeśli pomoże to dalej się pobawisz.

A co do poduchy to tak jak Tomek napisał. Ja bym jeszcze sprawdził czy silnik będzie drgał jak odkręcisz przednią poduchę i spróbujesz pochylić silnik najpierw do przodu, a potem do tyłu. Bo pytanie brzmi, czy te drgania to efekt poboczny czy główny? Czy silnik drga bo pracuje nierówno, czy pracuje równo, ale drga bo jest źle zawieszony?

swinks_UK - 28-12-2012, 13:34

nabassu napisał/a:
O!
A polecasz poli czy ori? Te w osi auta to sie boje troche poliuretanowac, zeby nie walilo.

Poli jak najbardziej, ale będzie je czuć w niskim zakresie obrotów. Dla mnie to pomijalna sprawa. :mrgreen:

robertdg - 28-12-2012, 15:52

Owczar napisał/a:
nabassu napisał/a:
A moze cos wsunac do srodka wieloklinu i wbic lekko? Pare precikow po obwodzie?


Myślę, że lepiej niż z cybantem. Miedziane druciki powinny się ładnie dopasować, tylko mi się nie chciało zdejmować kolumny. Usztywnij, jeśli pomoże to dalej się pobawisz.

A co do poduchy to tak jak Tomek napisał. Ja bym jeszcze sprawdził czy silnik będzie drgał jak odkręcisz przednią poduchę i spróbujesz pochylić silnik najpierw do przodu, a potem do tyłu. Bo pytanie brzmi, czy te drgania to efekt poboczny czy główny? Czy silnik drga bo pracuje nierówno, czy pracuje równo, ale drga bo jest źle zawieszony?
Ten drucik, drciki, druciarstwo czy jak to zwał długo nie wytrzyma, jak juz to wkładka mosiężna, ten wieloklin pracuje przy każdym skręcie kierownicy, z miedziuchy zostaną się po krótkim czasie wiórki, nie ma co tez przedobrzać z przeciskaniem gdyż można z tulei zrobić tulipana.
Owczar - 28-12-2012, 16:01

Tylko, że z tą kolumną jest problem by to usztywnić, a nie zrobić nierozłącznej :)

Tulipana ciężko z tego zrobić, bo jest z grubej rurki...

robertdg - 28-12-2012, 16:23

Skoro się rozbija ta rurka to i bez problemu można z niej tulipana zrobić dzięki nafrezowanemu wielowpustowi, ale na upartego można też przewalcować na gorąco i spróbowac poskładać, tylko że jak sie przesadzi z walcowaniem to można sobie element walcowany do kosza poslać.
nabassu - 28-12-2012, 18:56

Najsensowniej brzmi ten szeroki cybant. A moze wydlubac te fabryczne punkty i tam wlac epoxyd?

[ Dodano: 28-12-2012, 19:08 ]
o, to dobre http://www.sklepy24.pl/sz...rawcza+dn25+1/2

[ Dodano: 28-12-2012, 19:16 ]
na allegro po 18zl. 3/8 cala?

Hugo - 28-12-2012, 20:48

nabassu napisał/a:
Podczas skrecania przy predkosciach parkingowych, w galu daje sie slyszec po jednym, dwa stuki
Z tego co opisujesz to 100% kolumna kierownicza. 70% właśnie ten wieliklin, a 30% krzyżaki. Podobno każdy krzyżak tego typu ma luz (nawet nowy), gdyż to gwarantuje możliwość jego pracy. Jednak za duży luz powoduje stuki.
Owczar napisał/a:
Jak się raz poruszy tym połączeniem to już tak ma
Potwierdzam. Przekonałem się o tym osobiście.
Bartek - 28-12-2012, 22:30

Usztywnić kolumny nie możesz za bardzo, bo w razie w... ma się toto rozłączyć i nie pozwolić na wepchnięcie kierownika w klatę kierowcy.

Po wsadzeinu poliuretanu w poduszki drgania będziesz musiał polubić - wtedy będą one normą ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group